Reply on: fanatikmhd #219665:
Nechápem tomu návrhu pridať vlak Senec - Zohor pár minút pred Os... tu nie je problém s priepustnosťou trate, ako pri Prahe, tie vlaky chodia plné preto, lebo je interval nedostatočný. Zo Senca v rannej špičke je možné pridať ešte 4 vlaky úplne pohodlne, aby zastávky mali aspoň polhodinový interval (!), lebo momentálny hodinový je výsmechom. Hlavne keď idú robiť D1 a parkovanie. Pridáme 4 vlaky ráno (zmestia sa do grafikonu perfektne, dokonca do taktu) v špičke /4:00 - 7:30/
+2 Os vlaky: Galanta - Senec Os int. 30min.
+2 Os vlaky: Senec - Bratislava Os int. 21min.
= Galanta - Bratislava Os+REX int. 14min.
Tak toto by stačilo, ale momentálne kým REXy sú ráno tak full obsadené, ale nestojí sa (8 vozňov), tak Os sú ako indické pútnické vlaky. Evidentná je nedostatočná ponuka pre zastávky.
Zbytok trasy nie je poloprázdny, keďže kým sa vlak vyľudňuje z Bratislavy po Senec, v Senci nastupuje balík a potom zase je silná relácia Galanta - Nové Zámky obojsmerne. Takže vložáky by neboli len pre dve zastávky pred BA.
Od Pezinka je zas problém s priepustnosťou, takže tam už pridať nič nemôžeš, len posilniť kapacitne súpravy, zase hlavne Os.
Od Malaciek jazdia vlaky s tou kapacitou tak-tak na hrane, tiež by sa hodili dlhšie poschodové súpravy.
zlomok
Áno, aj na R býva na vybraných spojoch trojvozová súprava miesto súpravy dvoch krabíc 5047.
Neviem či sa podobné veci dejú aj na trati z Petržalky.
Na jednokoľajnej trati nie je miesto, lebo každý medzistaničný úsek môže byť obsadený iba jedným vlakom, navyše viaceré zastávky ani neumožňujú obeh, sú obyčajným perónom na jednokoľajnej trati. Ďalej nesmieme zabúdať na nákladnú dopravu, ktorá spočíva najmä na jeseň v množstve vlakov s cukrovou repou do cukrovaru, ktorého vlečka je napojená v stanici Siebenbrunn-Leopoldsdorf.
Skúsenosť s NAD mám a musím povedať že je slabá. Najväčším nedostatkom je chýbajúci cestný most cez Moravu. Takisto sa na autobusy NAD čakalo aj dve hodiny. Ale nebyť toho výpadku, tak by som nikdy nespoznal Zuzanu. Hmm, možno by to aj bolo lepšie...
Presmerované REXy nestoja nikde na odklonenej trase. Stoja až vo Viedni na Stadlau. V čase kedy stávali aj na Erzherzog Karl Straße stáli aj tam, ale na inom peróne ako bežne. Občas sa stane že súprava idúca do Bratislavy v tej stanici zastaví lebo čaká na zmeškaný REX opačným smerom, ale ani vtedy tam dvere neotvárajú. Väčšinou sa fíra úmyselne pomaličky prešuche popri peróne a zastaví tak, aby čo najmenej vozňov stálo pri ňom. Neskúmal som či sa dvere odblokujú automaticky pri každom zastavení alebo to musí obsluha vlaku povoliť.