Reply on: Technopol #209172:
Nebudem sa zastávať ZSSK, hoci to tak vyzerá. Ad odpoveď ZSSK.
Odpoveď je vcelku zrozumiteľná, no povedali A a nepovedali B.
Súprava push-pull + motorový vozeň (napr. radu 381) alebo samotná jednotka radu 671 sú vybavené nárazníkmi a spriahadlami (inak by pochopiteľne neprešli schválením). Niekoľkokrát som videl, že za súpravu zloženú z menovaných dráhových vozidiel boli spriahnuté staršie vozne určené na prepravu osôb (pravdepodobne na manipulačné účely). Otázka znie, prečo nemohli jednoducho vytvoriť súpravu z 2-3 ďalších starších vagónov spriahnutú s modernou súpravou, ktoré by po obsluhe relácie Senec - Bratislava jednoducho odstavili, prípadne manipulačne spriahli za inú súpravu s cieľom vrátiť na pôvodné miesto? Keby sa chcelo, dá sa to.
Druhá vec je však tá, že rozhodne má najväčšiu vinu na pleciach Mesto Senec. Práve mesto je kompetentné dovoliť akciu podobného charakteru a práve mesto by na základe uvedeného malo predpokladať zvýšené dopravné nároky a prijať potrebné opatrenia. Organizátori Seneckého leta si nenechávali schváliť akciu u ZSSK, ale práve na MÚ Senec. Odpoveď, ktorá je uvedená v citovanom príspevku je rozhodne prejav impotencie mesta. Schvaľujú akciu, ktorá má niekoľkoročnú tradíciu, doslova pravidelnú ak nie rastúcu účasť, "spackajú" svoje kompetencie a "vyplodia" uvedenú odpoveď.
Peon
Práve dnes som bol vo Viedni a späť som cestoval REx-om 2526 (z Hauptbahnhof odchod 17:21 h). Ešte pred odchodom hlásila sprievodkyňa iba v nemčine (!) z čoho som pochopil / domyslel si, že v niektorom úseku pred Marcheggom je zavedená náhradná autobusová doprava a cestujúcim do Bratislavy odporúča počkať si radšej na vlak do Petržalky. Ostatní cestujúci sa tvárili, že to nepočuli, nezaujíma ich to alebo tomu nerozumejú. Ja som bol však zvedavý ako to bude, tak tiež som zostal. ?
Vlak prekvapujúco zastavil pre výstup a nástup cestujúcich aj v stanici Untersiebenbrunn. Pred príchodom do Schonfeld-Lassee som porozumel výzve sprievodkyne, že tam mame všetci vystúpiť. Autobus tam však nikde nebol! Podľa toho čo sa niektorí ľudia rozprávali, tak problém bol už s predchádzajúcim spojením (16:21 h z Hauptbanhof). Vraj ľudia čakali na náhradný autobus/y až 45 minút! Údajne bola nejaká porucha výhybky a problémy boli aj s vnútroštátnym spojením "Marchegg - Ganserndorf". Ja som si myslel, že Rakúšania dokážu lepšie zvládnuť mimoriadnosti ako naši...
Na infolinke ZSSK som sa dozvedel iba to, že majú hlásené, že zo Schonfeld Lassee idú autobusy (nepovedala kam) a cestujúcim z Viedne odporúčajú cestovať do Petržalky. Moju doplňujúcu otázku či premávajú vlaky v úseku "Marchegg - Bratislava" preverila u dispečera, že áno, ale nevedela mi zistiť či idú podľa platných CP.
REx (teraz v lete zložený z 2 starších rakúskych vozňov + 2 novších klimatizovaných slovenských) odišiel po niekoľkých minútach späť do Viedne. Autobus neprišiel ani po cca 30 minútach, ale vtedy sa ľudia rozbehli za vnútroštátnym vlakom prichádzajúcim z Viedne. Podľa vyjadrenia rušňovodiča pokračuje do Marcheggu. Zopár ľudí však zostalo čakať na náhradný autobus. Nikde som nevidel žiadnu mimoriadnosť - až neskôr mi napadlo, že práve v tom čase sa ju pravdepodobne podarilo vyriešiť.
Keď sme prišli do Marcheggu, práve mal ísť 19:07 h vlak do Bratislavy, ale nebol tam. Nedávno tam bol vybudovaný podchod a nové nástupištia nachádzajúce sa zopár metrov ďalej v smere na Viedeň. Či zostala aj pôvodná malá čakáreň som nevidel. Na informačnej tabuli bol (namiesto meškania v minútach) uvedený plánovaný čas odchodu 19:22 h. Okolo 19:20 h naozaj prišiel REx z Bratislavy do ktorého sme nastúpili, ale čakali sme na príchod autobusov. Krátko po sebe prišli dva (predpokladám, že ten druhý prišiel zo smeru Ganserndorf).
Keď už aj ľudia z autobusov nastúpili, tak vlakovým rozhlasom zaznela tentoraz pre zmenu iba v slovenčine (!) výzva, aby sme si prestúpili do susedného vlaku. Práve vtedy totiž prišiel nasledujúci REx z Viedne. To hlásil sprievodca alebo rušňovodič?
Z vyššie uvedeného vyplýva, že v tom čase už bola doprava obnovená, a teda vlak z Bratislavy mohol pokračovať do Viedne + vlak z Viedne do Bratislavy (oba s meškaním). V REx-e do Bratislavy však vlakovým rozhlasom zaznela informácie iba v nemčine (!), že tento vlak pokračuje do Bratislavy. Na to jeden z cestujúcich povedal: "Všetci ste rozumeli, že tento vlak pokračuje do Bratislavy, že?". ?
Tento REx (2528) prišiel do Devínskej Novej Vsi s meškaním cca 35 minút (cca 19:43 h). Takže cesta z Hauptbanhof do Devínskej mi trvala namiesto 53 minút až 2 hodiny 22 minút.