Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zaujímavé, že ZSSK na webe neinformovala a nevidím ani na žiadnom fanúšikovskom železničnom webe informáciu o dnešnej poobednej / podvečernej mimoriadnosti v úseku "Marchegg - Schonfeld Lassee", ktorá mala negatívny vplyv aj na IDS BK (spoje linky S20 pokračujúce mimo náš IDS do Rakúska a späť). Na www.cp.sk sa nedá zistiť meškanie vlakov, ktoré už ukončili jazdu a na http://poloha.vlaku.info dotknuté REx-y nemajú uvedené žiadne údaje.

Práve dnes som bol vo Viedni a späť som cestoval REx-om 2526 (z Hauptbahnhof odchod 17:21 h). Ešte pred odchodom hlásila sprievodkyňa iba v nemčine (!) z čoho som pochopil / domyslel si, že v niektorom úseku pred Marcheggom je zavedená náhradná autobusová doprava a cestujúcim do Bratislavy odporúča počkať si radšej na vlak do Petržalky. Ostatní cestujúci sa tvárili, že to nepočuli, nezaujíma ich to alebo tomu nerozumejú. Ja som bol však zvedavý ako to bude, tak tiež som zostal. ?

Vlak prekvapujúco zastavil pre výstup a nástup cestujúcich aj v stanici Untersiebenbrunn. Pred príchodom do Schonfeld-Lassee som porozumel výzve sprievodkyne, že tam mame všetci vystúpiť. Autobus tam však nikde nebol! Podľa toho čo sa niektorí ľudia rozprávali, tak problém bol už s predchádzajúcim spojením (16:21 h z Hauptbanhof). Vraj ľudia čakali na náhradný autobus/y až 45 minút! Údajne bola nejaká porucha výhybky a problémy boli aj s vnútroštátnym spojením "Marchegg - Ganserndorf". Ja som si myslel, že Rakúšania dokážu lepšie zvládnuť mimoriadnosti ako naši...

Na infolinke ZSSK som sa dozvedel iba to, že majú hlásené, že zo Schonfeld Lassee idú autobusy (nepovedala kam) a cestujúcim z Viedne odporúčajú cestovať do Petržalky. Moju doplňujúcu otázku či premávajú vlaky v úseku "Marchegg - Bratislava" preverila u dispečera, že áno, ale nevedela mi zistiť či idú podľa platných CP.

REx (teraz v lete zložený z 2 starších rakúskych vozňov + 2 novších klimatizovaných slovenských) odišiel po niekoľkých minútach späť do Viedne. Autobus neprišiel ani po cca 30 minútach, ale vtedy sa ľudia rozbehli za vnútroštátnym vlakom prichádzajúcim z Viedne. Podľa vyjadrenia rušňovodiča pokračuje do Marcheggu. Zopár ľudí však zostalo čakať na náhradný autobus. Nikde som nevidel žiadnu mimoriadnosť - až neskôr mi napadlo, že práve v tom čase sa ju pravdepodobne podarilo vyriešiť.

Keď sme prišli do Marcheggu, práve mal ísť 19:07 h vlak do Bratislavy, ale nebol tam. Nedávno tam bol vybudovaný podchod a nové nástupištia nachádzajúce sa zopár metrov ďalej v smere na Viedeň. Či zostala aj pôvodná malá čakáreň som nevidel. Na informačnej tabuli bol (namiesto meškania v minútach) uvedený plánovaný čas odchodu 19:22 h. Okolo 19:20 h naozaj prišiel REx z Bratislavy do ktorého sme nastúpili, ale čakali sme na príchod autobusov. Krátko po sebe prišli dva (predpokladám, že ten druhý prišiel zo smeru Ganserndorf).

Keď už aj ľudia z autobusov nastúpili, tak vlakovým rozhlasom zaznela tentoraz pre zmenu iba v slovenčine (!) výzva, aby sme si prestúpili do susedného vlaku. Práve vtedy totiž prišiel nasledujúci REx z Viedne. To hlásil sprievodca alebo rušňovodič?

Z vyššie uvedeného vyplýva, že v tom čase už bola doprava obnovená, a teda vlak z Bratislavy mohol pokračovať do Viedne + vlak z Viedne do Bratislavy (oba s meškaním). V REx-e do Bratislavy však vlakovým rozhlasom zaznela informácie iba v nemčine (!), že tento vlak pokračuje do Bratislavy. Na to jeden z cestujúcich povedal: "Všetci ste rozumeli, že tento vlak pokračuje do Bratislavy, že?". ?

Tento REx (2528) prišiel do Devínskej Novej Vsi s meškaním cca 35 minút (cca 19:43 h). Takže cesta z Hauptbanhof do Devínskej mi trvala namiesto 53 minút až 2 hodiny 22 minút.
Reply on: Technopol #209172:
Nebudem sa zastávať ZSSK, hoci to tak vyzerá.

Ad odpoveď ZSSK.
Odpoveď je vcelku zrozumiteľná, no povedali A a nepovedali B.
Súprava push-pull + motorový vozeň (napr. radu 381) alebo samotná jednotka radu 671 sú vybavené nárazníkmi a spriahadlami (inak by pochopiteľne neprešli schválením). Niekoľkokrát som videl, že za súpravu zloženú z menovaných dráhových vozidiel boli spriahnuté staršie vozne určené na prepravu osôb (pravdepodobne na manipulačné účely). Otázka znie, prečo nemohli jednoducho vytvoriť súpravu z 2-3 ďalších starších vagónov spriahnutú s modernou súpravou, ktoré by po obsluhe relácie Senec - Bratislava jednoducho odstavili, prípadne manipulačne spriahli za inú súpravu s cieľom vrátiť na pôvodné miesto? Keby sa chcelo, dá sa to.

Druhá vec je však tá, že rozhodne má najväčšiu vinu na pleciach Mesto Senec. Práve mesto je kompetentné dovoliť akciu podobného charakteru a práve mesto by na základe uvedeného malo predpokladať zvýšené dopravné nároky a prijať potrebné opatrenia. Organizátori Seneckého leta si nenechávali schváliť akciu u ZSSK, ale práve na MÚ Senec. Odpoveď, ktorá je uvedená v citovanom príspevku je rozhodne prejav impotencie mesta. Schvaľujú akciu, ktorá má niekoľkoročnú tradíciu, doslova pravidelnú ak nie rastúcu účasť, "spackajú" svoje kompetencie a "vyplodia" uvedenú odpoveď.
Reply on: Viko #209186:
Z celej Petržalky sa hravo dostanú na zastávku Aupark kde prestupujú na 88/91/191 s vynikajúcim intervalom.
Reply on: 810zssk #209167:
K Toweru 115 sa da dostat prakticky z celej Petrzalky bud 68 alebo 88. Eurovea nie je spred univerzity tak strasne nedostupna, ze by Mala scena vyrazne chybala. S mostom SNP je to trosku horsie, ale ciastocne by to riesila prave L6 predlzena na Jungmannovu (mimochodom, ako spod mosta cestovali, ked sa 95ka tocila na Safku?)
Reply on: Error 0x007 #209181:
Pridavam foto (dost mizerna kvalita):
Reply on: Trololo #209182:
No ja vždy vidím novú iba linku 4 a 6 .. cez víkend občas zazrieť novú električku do Rače...
Reply on: Trololo #209182:
L4 a cez vikend aj L5
Nevie niekto, na akych linkach jazdia nove elektricky T29 a T30 ? Viem, ze na linke 6 idu vzdy len nove.
Na novej zastavke Wüstenrot pri Twin Shity namontovali zaujimavy obrubnik. Asi to bol kasselak, ale vyzeral trochu inak ako ten na Prievozskej, zdal sa mi byt nejak zaujimavo ohnuty, mozno som ale len zle videl, foto nemam...
Reply on: 810zssk #209176:
Úradník nebol prijatý, ale zvolený, odpovedal zástupca primátora SC. Plusko môže mať za to, že reagoval do 24 hodín.
Reply on: 810zssk #209178:
Tak nech sa uz konecne zavedu jednotne pravidla a povie sa "Bud platte posilovku vsetci, alebo posilovky zadarmo", lebo tento chaos len ludi irituje.

A osobne si myslim, ze je otazne, ci je v povinnosti DPB zabezpecit narazovu dopravu aj v pripade, ak mu nikto nic oficialne (aspon) neohlasi, ked uz si to organizator neobjedna. Lebo v tom pripade by DPB musel zabezpecit posilovku (extra spoje) aj ked napriklad pride plny vlak, ci lietadlo, nie len beznu dopravu.
Reply on: david1 #209177:
Len pre zaujimavost, pokial je mi zname, iniciativa pre posilovku Expresu vysla (minimalne prvy rok) z DPB, hoci ju nasledne platil organizator. Nasledne bola myslim vsetky rocniky.

Posilovka raz jazdila aj na Uprising, ale kto to objednaval netusim.

Kazdopadne, som presvedceny ze kvalitna MHD je v prvom rade zaujem mesta a dopravcu, nie organizatora koncertu.
Reply on: Technopol #209172:
Smutné je že mesto Senec sa ani neunúva si objednať posilovú dopravu.

Bohužial je stále pravidlom že akcie pre mladšie ročníky festivaly, koncerty a podobne su skoro vždy bez náležitej dopravnej obsluhy. Výnimku v Bratislave robí asi len koncert DM ktorý bol vždy dobre zvládnutý.

Na Zlatých fungovali ešte myslím akcie leto s Expresom + ešte niečo kedy chodila celú noc buď L10 alebo pre expres el. linka "Festival" tiež celú noc.
Tento rok zabudli vypravovať aj posilovú L10 počas víkendov a pritom bolo extrémne teplo a vstupné na Zlaté piesky bolo znížené .
Reply on: Technopol #209172:
V Senci maju ako podmienku na prijatie uradnika jeho schopnost napisat ciarku kazdym jednym z nespravnych sposobov? ?
Reply on: Technopol #209172:
Ja neviem, ale to maju nejaky predpis ze musia odpovedat takym sposobom, ze tam namackaju co najviac zbytocnej informacie, ktora nikoho nezaujima a iba ludi pomätie? ?
Reply on: Technopol #209172:
? ? ? Zaujimave citanie (co sa tyka ZSSK) ?
Reply on: Jadran #209158:
Nieco take som si myslel (som tu niekedy take cital, za aj 801 neni 801 ale 781 alebo nieco take). Kolko rokov to tu budeme este asi mat?
Tak už som dostal všetky odpovede, tak sa vrátim k "posilovej doprave" na Senecké leto.
Odpovede

1. ... "ako bola zabezpečená doprava odvozu účastníkov po skončení tohto podujatia. Tento rok totiž (opäť) zostali desiatky až stovky cestujúcich na vlakovej stanici, ktorý sa nedostali do prvého ranného vlaku smer Bratislava a ďalšie desiatky sa museli tlačiť v preplnenom vlaku a zároveň sa chcem opýtať či plánujete v budúcnosti o zlepšenie dopravy z tohoto podujatia." ..

Odpoveď zo Senca
"Je pravda , že aj po odchode týchto vlakov ostalo na stanici ešte niekoľko desiatok ľudí, ale ďalší vlak smerom na Bratislavu išiel o 5.20 hod a začali chodiť aj autobusové spoje. Nie je pravda ,že sa to stalo opäť. Po minulé roky, prvé vlakové spoje stihli pojať a odviezť podstatnú časť účastníkov, ktorí mali záujem. Tiež si treba uvedomiť , že nebola žiadna požiadavka ani na mimoriadne vagóny smerom k nám na akciu do Senca. V každom prípade ďakujeme za tip a budúci rok sa budeme snažiť osloviť ZSSK na lepšie zabezpečenie odvozu účastníkov v prípade, že táto akcia si zachová terajší masový charakter."

na moju ďalšiu reakciu, keďže sa ohradili voči slovíčku opäť, že pred 3 rokmi bol vlak rovnako plný a nepobral všetkých, som už odpoveď nedostal

2. to podstatné od ZSSK. otázka: " Ak už bol vypravený vlak so 6 vagónmi, prečo ich nebolo možné v nedeľu ráno vypraviť 8 alebo viac? Alebo to mám brať tak, že ak si organizátor sám nepožiada/neobjedná navýšenie kapacity vlaku, tak ZSSK to samo od seba nespraví ?"

vtipná odpoveď: "Vlak Os 4600 smer Bratislava s odchodom zo železničnej stanice (ďalej len „ŽST“) Senec o 4:28 h, je zostavený z poschodovej jednotky Push-Pull s kapacitou 362 miest na sedenie a 352 miest na státie. Pri zmene radenia vlaku za klasickú súpravu by došlo k podstatnému zníženiu komfortu cestovania, nakoľko by súprava vlaku bola zostavená z prevažne starších vozňov bez klimatizácie. Vzhľadom na technológiu obehov vlakových súprav by k zámene a teda aj k zmene radenia súprav a následne zníženia komfortu pri cestovaní došlo počas dvoch dní a to až pri 15 vlakoch. Danou zmenou radenia by bolo dotknuté množstvo cestujúcich na tratiach Nové Zámky - Bratislava - Kúty a Bratislava - Leopoldov, čo by bolo samozrejme nežiadúce.
Akciu „Senecké leto" navštevujú priaznivci prevažne z blízkeho okolia, cca do 30 km. Zvýšenú frekvenciu cestujúcich teda evidujeme len na krátkom úseku."
"Na trati Bratislava - Nové Zámky je prevažná väčšina vlakov radená z ucelených elektrických poschodových jednotiek, z uvedeného dôvodu nedošlo k posilneniu vlakov počas konania akcie „Senecké leto“."

moja reakcia:
2. Tak sa pýtam ako je možné, že vzhľadom na technológiu obehu vlakových súprav sa tam predsa len tá súprava namiesto push-pullu dostala ?
3. A keď už tam tá súprava bola, prečo nebolo radených viacero vagónov, keďže problémy s kapacitou na tomto vlaku po skončení Seneckého leta sú každoročne.

"Akciu „Senecké leto" navštevujú priaznivci prevažne z blízkeho okolia, cca do 30 km. Zvýšenú frekvenciu cestujúcich teda evidujeme len na krátkom úseku. "
Cca 30km je 1/3 trasy Os vlaku Nové Zámky - Senec - Bratislava
To blízke okolie po trase zahŕňa dve 6 tisícové obce a 450 tisícovú Bratislavu, ktorá je práve tých 30km. Spomínaný prvý vlak som (chcel) využil/ť za posledné 4 roky 2 razy a vždy bol preplnený.

odpoved ZSSk:
odboru inšpekcie a kontroly Železničnej spoločnosti Slovensko a.s. (ZSSK) bol dňa

4.8.2015 doručený spisový materiál vo veci námietky s vybavením Vášho podnetu zo dňa

24.6.2015 vo veci nedostatočnej kapacity vlakov na spoločenské podujatia.

Odbor inšpekcie a kontroly (OIK) prešetril Váš pôvodný podnet, preveril postup oddelenia zákazníckych podaní, pričom bolo zistené, že pri prešetrení Vášho podania postupovala podľa Smernice pre vybavovanie podaní (2_04_0!K-v6).

Šetrením na Sekcii marketingu bolo zistené, že zo strany organizátora nebola zaslaná žiadna požiadavka resp. návrh na posilnenie kapacity vlakov. Elektrická poschodová jednotka, ktorá býva radená vo vlaku Os 4600 bola nahradená staršou zostavou z prevádzkových dôvodov (montáž kamerového systému). Vysoké množstvo účastníkov akcie, ktoré uvádzate by aj tak nebolo možné prepraviť naraz ani pri kapacite 8 vozňoch. Mohli sa prepraviť nasledujúcimi spojmi v čase o 5:32, 6:40 h.

Váš podnet na zvýšenie kapacity vozňov na spoločenské podujatia bol postúpený na Sekciu marketingu ZSSK.
Reply on: david1 #209169:
Skor tipujem byvalu L7 , tj smer mesto ako L3 a nazad po trase L5.
Reply on: david1 #209169:
Tu by asi bolo najideálnejšie, keby mala ráno okruh Obchodná - Kamenné - Špitálska a poobede opačný, ale neviem ako by sa to uviedlo do CP a riešiť to dvoma linkami (7 a 17) tiež asi nie je zrovna výhra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.