Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Technopol #209172:
Nebudem sa zastávať ZSSK, hoci to tak vyzerá.

Ad odpoveď ZSSK.
Odpoveď je vcelku zrozumiteľná, no povedali A a nepovedali B.
Súprava push-pull + motorový vozeň (napr. radu 381) alebo samotná jednotka radu 671 sú vybavené nárazníkmi a spriahadlami (inak by pochopiteľne neprešli schválením). Niekoľkokrát som videl, že za súpravu zloženú z menovaných dráhových vozidiel boli spriahnuté staršie vozne určené na prepravu osôb (pravdepodobne na manipulačné účely). Otázka znie, prečo nemohli jednoducho vytvoriť súpravu z 2-3 ďalších starších vagónov spriahnutú s modernou súpravou, ktoré by po obsluhe relácie Senec - Bratislava jednoducho odstavili, prípadne manipulačne spriahli za inú súpravu s cieľom vrátiť na pôvodné miesto? Keby sa chcelo, dá sa to.

Druhá vec je však tá, že rozhodne má najväčšiu vinu na pleciach Mesto Senec. Práve mesto je kompetentné dovoliť akciu podobného charakteru a práve mesto by na základe uvedeného malo predpokladať zvýšené dopravné nároky a prijať potrebné opatrenia. Organizátori Seneckého leta si nenechávali schváliť akciu u ZSSK, ale práve na MÚ Senec. Odpoveď, ktorá je uvedená v citovanom príspevku je rozhodne prejav impotencie mesta. Schvaľujú akciu, ktorá má niekoľkoročnú tradíciu, doslova pravidelnú ak nie rastúcu účasť, "spackajú" svoje kompetencie a "vyplodia" uvedenú odpoveď.
Reply on: Viko #209186:
Z celej Petržalky sa hravo dostanú na zastávku Aupark kde prestupujú na 88/91/191 s vynikajúcim intervalom.
Reply on: 810zssk #209167:
K Toweru 115 sa da dostat prakticky z celej Petrzalky bud 68 alebo 88. Eurovea nie je spred univerzity tak strasne nedostupna, ze by Mala scena vyrazne chybala. S mostom SNP je to trosku horsie, ale ciastocne by to riesila prave L6 predlzena na Jungmannovu (mimochodom, ako spod mosta cestovali, ked sa 95ka tocila na Safku?)
Reply on: Error 0x007 #209181:
Pridavam foto (dost mizerna kvalita):
Reply on: Trololo #209182:
No ja vždy vidím novú iba linku 4 a 6 .. cez víkend občas zazrieť novú električku do Rače...
Reply on: Trololo #209182:
L4 a cez vikend aj L5
Nevie niekto, na akych linkach jazdia nove elektricky T29 a T30 ? Viem, ze na linke 6 idu vzdy len nove.
Na novej zastavke Wüstenrot pri Twin Shity namontovali zaujimavy obrubnik. Asi to bol kasselak, ale vyzeral trochu inak ako ten na Prievozskej, zdal sa mi byt nejak zaujimavo ohnuty, mozno som ale len zle videl, foto nemam...
Reply on: 810zssk #209176:
Úradník nebol prijatý, ale zvolený, odpovedal zástupca primátora SC. Plusko môže mať za to, že reagoval do 24 hodín.
Reply on: 810zssk #209178:
Tak nech sa uz konecne zavedu jednotne pravidla a povie sa "Bud platte posilovku vsetci, alebo posilovky zadarmo", lebo tento chaos len ludi irituje.

A osobne si myslim, ze je otazne, ci je v povinnosti DPB zabezpecit narazovu dopravu aj v pripade, ak mu nikto nic oficialne (aspon) neohlasi, ked uz si to organizator neobjedna. Lebo v tom pripade by DPB musel zabezpecit posilovku (extra spoje) aj ked napriklad pride plny vlak, ci lietadlo, nie len beznu dopravu.
Reply on: david1 #209177:
Len pre zaujimavost, pokial je mi zname, iniciativa pre posilovku Expresu vysla (minimalne prvy rok) z DPB, hoci ju nasledne platil organizator. Nasledne bola myslim vsetky rocniky.

Posilovka raz jazdila aj na Uprising, ale kto to objednaval netusim.

Kazdopadne, som presvedceny ze kvalitna MHD je v prvom rade zaujem mesta a dopravcu, nie organizatora koncertu.
Reply on: Technopol #209172:
Smutné je že mesto Senec sa ani neunúva si objednať posilovú dopravu.

Bohužial je stále pravidlom že akcie pre mladšie ročníky festivaly, koncerty a podobne su skoro vždy bez náležitej dopravnej obsluhy. Výnimku v Bratislave robí asi len koncert DM ktorý bol vždy dobre zvládnutý.

Na Zlatých fungovali ešte myslím akcie leto s Expresom + ešte niečo kedy chodila celú noc buď L10 alebo pre expres el. linka "Festival" tiež celú noc.
Tento rok zabudli vypravovať aj posilovú L10 počas víkendov a pritom bolo extrémne teplo a vstupné na Zlaté piesky bolo znížené .
Reply on: Technopol #209172:
V Senci maju ako podmienku na prijatie uradnika jeho schopnost napisat ciarku kazdym jednym z nespravnych sposobov? ?
Reply on: Technopol #209172:
Ja neviem, ale to maju nejaky predpis ze musia odpovedat takym sposobom, ze tam namackaju co najviac zbytocnej informacie, ktora nikoho nezaujima a iba ludi pomätie? ?
Reply on: Technopol #209172:
? ? ? Zaujimave citanie (co sa tyka ZSSK) ?
Reply on: Jadran #209158:
Nieco take som si myslel (som tu niekedy take cital, za aj 801 neni 801 ale 781 alebo nieco take). Kolko rokov to tu budeme este asi mat?
Tak už som dostal všetky odpovede, tak sa vrátim k "posilovej doprave" na Senecké leto.
Odpovede

1. ... "ako bola zabezpečená doprava odvozu účastníkov po skončení tohto podujatia. Tento rok totiž (opäť) zostali desiatky až stovky cestujúcich na vlakovej stanici, ktorý sa nedostali do prvého ranného vlaku smer Bratislava a ďalšie desiatky sa museli tlačiť v preplnenom vlaku a zároveň sa chcem opýtať či plánujete v budúcnosti o zlepšenie dopravy z tohoto podujatia." ..

Odpoveď zo Senca
"Je pravda , že aj po odchode týchto vlakov ostalo na stanici ešte niekoľko desiatok ľudí, ale ďalší vlak smerom na Bratislavu išiel o 5.20 hod a začali chodiť aj autobusové spoje. Nie je pravda ,že sa to stalo opäť. Po minulé roky, prvé vlakové spoje stihli pojať a odviezť podstatnú časť účastníkov, ktorí mali záujem. Tiež si treba uvedomiť , že nebola žiadna požiadavka ani na mimoriadne vagóny smerom k nám na akciu do Senca. V každom prípade ďakujeme za tip a budúci rok sa budeme snažiť osloviť ZSSK na lepšie zabezpečenie odvozu účastníkov v prípade, že táto akcia si zachová terajší masový charakter."

na moju ďalšiu reakciu, keďže sa ohradili voči slovíčku opäť, že pred 3 rokmi bol vlak rovnako plný a nepobral všetkých, som už odpoveď nedostal

2. to podstatné od ZSSK. otázka: " Ak už bol vypravený vlak so 6 vagónmi, prečo ich nebolo možné v nedeľu ráno vypraviť 8 alebo viac? Alebo to mám brať tak, že ak si organizátor sám nepožiada/neobjedná navýšenie kapacity vlaku, tak ZSSK to samo od seba nespraví ?"

vtipná odpoveď: "Vlak Os 4600 smer Bratislava s odchodom zo železničnej stanice (ďalej len „ŽST“) Senec o 4:28 h, je zostavený z poschodovej jednotky Push-Pull s kapacitou 362 miest na sedenie a 352 miest na státie. Pri zmene radenia vlaku za klasickú súpravu by došlo k podstatnému zníženiu komfortu cestovania, nakoľko by súprava vlaku bola zostavená z prevažne starších vozňov bez klimatizácie. Vzhľadom na technológiu obehov vlakových súprav by k zámene a teda aj k zmene radenia súprav a následne zníženia komfortu pri cestovaní došlo počas dvoch dní a to až pri 15 vlakoch. Danou zmenou radenia by bolo dotknuté množstvo cestujúcich na tratiach Nové Zámky - Bratislava - Kúty a Bratislava - Leopoldov, čo by bolo samozrejme nežiadúce.
Akciu „Senecké leto" navštevujú priaznivci prevažne z blízkeho okolia, cca do 30 km. Zvýšenú frekvenciu cestujúcich teda evidujeme len na krátkom úseku."
"Na trati Bratislava - Nové Zámky je prevažná väčšina vlakov radená z ucelených elektrických poschodových jednotiek, z uvedeného dôvodu nedošlo k posilneniu vlakov počas konania akcie „Senecké leto“."

moja reakcia:
2. Tak sa pýtam ako je možné, že vzhľadom na technológiu obehu vlakových súprav sa tam predsa len tá súprava namiesto push-pullu dostala ?
3. A keď už tam tá súprava bola, prečo nebolo radených viacero vagónov, keďže problémy s kapacitou na tomto vlaku po skončení Seneckého leta sú každoročne.

"Akciu „Senecké leto" navštevujú priaznivci prevažne z blízkeho okolia, cca do 30 km. Zvýšenú frekvenciu cestujúcich teda evidujeme len na krátkom úseku. "
Cca 30km je 1/3 trasy Os vlaku Nové Zámky - Senec - Bratislava
To blízke okolie po trase zahŕňa dve 6 tisícové obce a 450 tisícovú Bratislavu, ktorá je práve tých 30km. Spomínaný prvý vlak som (chcel) využil/ť za posledné 4 roky 2 razy a vždy bol preplnený.

odpoved ZSSk:
odboru inšpekcie a kontroly Železničnej spoločnosti Slovensko a.s. (ZSSK) bol dňa

4.8.2015 doručený spisový materiál vo veci námietky s vybavením Vášho podnetu zo dňa

24.6.2015 vo veci nedostatočnej kapacity vlakov na spoločenské podujatia.

Odbor inšpekcie a kontroly (OIK) prešetril Váš pôvodný podnet, preveril postup oddelenia zákazníckych podaní, pričom bolo zistené, že pri prešetrení Vášho podania postupovala podľa Smernice pre vybavovanie podaní (2_04_0!K-v6).

Šetrením na Sekcii marketingu bolo zistené, že zo strany organizátora nebola zaslaná žiadna požiadavka resp. návrh na posilnenie kapacity vlakov. Elektrická poschodová jednotka, ktorá býva radená vo vlaku Os 4600 bola nahradená staršou zostavou z prevádzkových dôvodov (montáž kamerového systému). Vysoké množstvo účastníkov akcie, ktoré uvádzate by aj tak nebolo možné prepraviť naraz ani pri kapacite 8 vozňoch. Mohli sa prepraviť nasledujúcimi spojmi v čase o 5:32, 6:40 h.

Váš podnet na zvýšenie kapacity vozňov na spoločenské podujatia bol postúpený na Sekciu marketingu ZSSK.
Reply on: david1 #209169:
Skor tipujem byvalu L7 , tj smer mesto ako L3 a nazad po trase L5.
Reply on: david1 #209169:
Tu by asi bolo najideálnejšie, keby mala ráno okruh Obchodná - Kamenné - Špitálska a poobede opačný, ale neviem ako by sa to uviedlo do CP a riešiť to dvoma linkami (7 a 17) tiež asi nie je zrovna výhra.
Reply on: Petto #209168:
Určite bude. Dúfam však že pôjde okruhom cez Obchodnú na Kamenné nám. Nech čo najviac pomôže L5 po STU.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement