Zachádzanie L801 k SND bez naberania ďalších cestujúcich na území BA by hlavne muselo byť podmienené tým, že by sa z Rajky až k SND fakt viezlo viac, ako 5-10 ľudí na spoj, o čom pochybujem. Skôr by som si v budúcnosti vedel predstaviť "expres" z Rajky do Janíkovho dvora na električku, ktorá ich spoľahlivo, rýchlo a ekonomicky odvezie do toho istého centra a dokonca ešte ďalej. Len je nejasné, kde by sa táto linka točila.
Prečo by v Janíkovom dvore mali pribúdať zastávky? Myslím, že projekt Slnečníc je pokrytý MHD slušne, maximálne možno do jednej, či dvoch odľahlých lokalít v budúcnosti zaviesť MHD formou predĺženia L98 (stačia vybrané spoje) ako napájača električky, no určite to neriešiť zachádzaním už naplnených 91/191 a zbytočným obmedzovaním Jarov/Rusov/Čuňovčanov.
A samozrejme vznikne (dúfam, preboha) zastávka pri trati električky, no to by malo byť pre 91/191 všetko
Nevidím tam veľa vecí, ktoré by sa dali rozumne zjednodušiť, resp. sú príliš neprehľadné (okrem pár detailov, ako je napr. riešenie kombinovania lístkov, teda PCL+JCL tam, kde končí platnosť PCL, príp. do budúcna zjednotenie zliav ŤZP a pod.). V čom vidím problém je len lepenie na poslednú chvíľu a chaos v radoch verejnosti. Ale kľudne teda niečo navrhni, som(sme) samé ucho ?
801 by mohla zachadzat len za predpokladu, ze od prechodu hranicnym prechodom, by mala maximalne zastavky na nastup/vystup ako 901 - Od noveho mostu po hranice je len na nastup (viacero bodov nastupu), medzinarodna doprava, a na dalsich zastavkach uz len vystup. Otoci sa v hainburgu, a naspat zase v rakusku po hranice len nastup (viacero dovo nastupu), medzinarodna doprava, a zas na slovensku uz len vyhadzuje. Cize nevykonava hromadnu dopravu na uzemi statu. 801 isla ako MHD az do Rajky..... Kebysi si Rajcania (ktorych chodia miliardy na tej linke) vybojovali, od hranic by 801 nemusela po SND nikde stat, a teda by slo o medzinarodnu dopravu.....reps to iste. Od Rajky iba nastup po hranice, od hranic iba vystup po SND, od SND iba nastup po hranice, prejazd hranicami, a zas uz len vystup.
A potom zacnu "extremisti" ako rusovce a spol hovorit, preco ich autobus musi stat pri kazdej vrbe (a po dostavbe dalsich komplexov v janikovom dvore este pribudnu zastavky) a nejakych par metrov vzdialena dedina ma za tie iste prachy express....
A dokolecka dokola....
prechodne obdobie sa vztahuje aj na TZP z celeho Bratislavskeho kraja. Pre TZP mimo BSK platia nove podmienky uz od 1.11. - zlavnena PCL na 90-dni stoji 36,15 €. Nove listky by mali byt v automatoch uz od 1.11.
len som tak rozmyslal, ze aka skoda, ze sa 801 konci po novom uz v Rusovciach. A to len preto, ze cezhranicna doprava nemoze byt dotovana MHD.
Ale preco sa s tym neda vybabrat tym sposobom, ze autobus 801 pojde z Rajky do Rusoviec ako medzinarodna doprava za nejakych smiesnych 50 centov, pricom si clovek kupi listok napr. u vodica. V Rusovciach bude hlasenie automatu: ''Tento spoj pokracuje ako linka 801A smer Nove SND, prosim oznacte si cestovny listok MHD BA ak chcete pokracovat v jazde.''
Detto na spiatocnej ceste, resp. Hainburg... Cestujuci nemusi prestupovat, cakat na zastavke v Rusovciach a dufat, ze hadam nieco pojde...
Ja mám preukaz ŤZP-S a TP mimo BA. Tiež platí pre mňa prechodné obdobie do 31.12.2015 alebo si kupujem lístky s 50% zľavou a to už v pondelok 2.11.2015 ako pôjdem do práce (len či také v automatoch budú) a koľko by ma vyšla električenka na 3 mesiace?
Inak doteraz som používala len preukaz ZŤP, žiadnu inú kartu neevidujem.
Tvoje články sú prehľadné a nemusíš nič meniť, díky Systém je náročný na pochopenie ako taký. A trochu pochybujem o kvalitách personálu niektorých dopravcov ?
Len pre uistenie... Kedze od 1.11. to zacina, tak by sa technicky mali dat nove listky kupit uz i v zltych automatoch DPB. Sice je jasne, ze zo dna na den asi neupravia vsetky automaty, takze preto nechali to prechodne obdobie do 8.11...?
Aké bude mať telefónne číslo? Predpokladám, že bude mať aj emailovú formu. Určite by sa však zišiel aj online chat (ako majú mobilní operátori a niektoré banky).
Súhlasím, ale IDS JMK sa mi zdá byť ešte zložitejší (napr. kvôli úsekovým lístkom). Nechápem ako si na ich tarifu mohli zvyknúť ľudia, ktorí sa o verejnú dopravu vôbec nezaujímajú...
"- kúpiš si IDS BK lístok na stanici s časom počítajúcim sa od času kúpy."
ZSSK bude tlačiť lístky pre IDS BK priamo na stanici? Aj v Lamači sa s tým budú trápiť pri okienku zamestnanci dopravnej kancelárie, ktorí sú zo ŽSR? ? Lebo inak neviem ako by sa dalo zistiť kedy presne bol ten lístok kúpený...
Priznám sa, že som veľký fanúšik IDS od jeho prvej koncepcie a tiež som pozorne sledoval jeho vývoj. Na 1. novembra sa teším a už som si naplánoval aj testovaciu jazdu. No jedným dychom dodám, že ten systém je (prepáčte) v súčasnosti brutálne komplikovaný. Je mi jasné, že niektoré vlastnosti sú imanentné, niektoré neprešli cez tvrdohlavosť dopravcov a s ohľadom na toto celé, je to, čo vznikne 1.11.2015, skutočne grandiózny úspech. Práve preto ma mrzí a mám obavy, že to verejnosť neprijme pozitívne.
Čudné správanie zóny 100 tu odkomunikované bolo, Zálesie viac menej tiež. Ale samotné cestovanie je veľmi komplikované. Počnúc od označovania lístkov, ktoré bude všade odlišné, ktoré bude iné pri prestupoch, ktoré bude iné pri kombinovaní s električenkou. Niekde budú predplatné lístky použiteľné, niekde nie, niekde sa budú dať kúpiť za jazdy, niekde nie, niekde nahlasujem konkrétne čísla zón, niekde nie. Ako človek, čo na túto stránku chodí 13 rokov a teda v doprave sa celkom vyzná, mám problém niektoré veci si zapamätať, či predstaviť praxi.
To celé naráža aj na to, ako bude ochotný personál (už sa mi stalo, že ma na relácii Vinohrady - HlSt vysmial vo vlaku revízor, že mu dávam bankomatovú kartu [pozn. BMK s nahranou električenkou]) a ako to pochopia ľudia, ktorí dnes nemajú ani predstavu, že sa niečo 1. novembra bude diať.
Takže to ešte uzavriem:
Cestovná relácia: Most pri Bratislave - Bratislava, Brodná (LIDL): stará cena, z karty 0,65€, po novom, z karty 1,35€. To je krásna cena! Toto nesmierne pomôže podpore verejnej dopravy... Už vidím ako budú cestujúci na celú BID nas*ratí...
Ale jedno je isté, z celej integrácie bude natešená SAD DS.
(Isteže sú výhodné mesačníky, no nie všetci cestujú pravidelne /musia využívať MHD. Je to trošku nefér, keď človek porovná kilometrovnú tarifu ZSSK, ktorá sa dá naďalej využívať).
Na našej linke zo seneckej stanice 8 km trvá ráno 20 minút, predpoludním 13 minút, popoludní 17, podvečer 24. A popritom najsilnejšia frekvencia je krátko popoludní, keď idú školáci domov - dokopy tak 15 až 20. A kolóny teda nie sú, alebo vždy v opačnom smere a autobus ide max. 60-70 km/h, a ešte na zastávkach stojí, alebo chodia 4-5 min. predčasne. Počkajme si na nové zjednotené CP z dielne BID.
Lenže s tými kolónami bude fakt problematické... čo ak časová platnosť lístka uplynie ešte v prímestskom autobuse niekde na ceste a na MHD už treba mať ďalší? Dnes tiež kvalitný kolaps, obávam sa, že bez úprimnej snahy zo strany objednávateľov áut veľa neubudne - zatiaľ stále nič atraktívne, no ale veď to už poznáme... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike