Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravím, mám takýto problém, ktorý sledujem už nejaký čas pri označovaní lístkov. Nemám zatiaľ PCL, takže pri jazde MHD využívam obyčajné lístky. Len teraz neviem, či som vadný ja alebo tie označovače. Vždy keď vsuniem lístok do štrbiny, tak mi čas označenia označí v poslednej dobe vždy dosť nečitateľne, najmä ak tam lístok vsuniem ako je napísané "vkladajte lístok vpravo". Prečo vždy vtedy je čas a dátum označenia niekde celkom na kraji lístka, že keby prišiel revízor, tak by nemal šancu vidieť v ktorom čase to bolo presne označené? A to nehovorím len o starých označovačoch, ale aj o tých nových, dnes takisto v jednej 29T mi to označilo dosť nečitateľne.
Ďakujem za vaše postrehy, komentáre.
Najviac ma na tom zaráža, že som pravidelný dlhoročný čitateľ IMHD, fanúšik MHD a napriek tomu, pre pomernú komplikovanosť systému sa v tom strácam. Od začiatku som pozorne sledoval vývoj v BID. A aj tak sa v tom zamotávam. A to si pripadám ako fanúšik tejto témy. Inak povedané neviem si predstaviť, ako sa budú v tom orientovať bežní cestujúci, ktorí nie sú ani fanúšikovia a celú verejnú dopravu majú u prdele, hoc ju využívajú.

Ja si každopádne zakúpim mesačník ?
Reply on: Valec #210600:
Ano, ten bordel je luxusný.
Uvediem príklad:
V rannej zápche je v 1 relácií Most pri Bratislave, obch. dom - Brodná, pri totožnej trase bohovská chronometráž spojov podľa www.cp.sk (o 7:00) 17 min., 16 min., 32 min. (!), 25 min., pričom všetky idú takmer naraz a stoja v totožnej zápche...
Teda jeden bude mať lístok za nižšiu cenu, ďalší za vyššiu cenu...?

Obávam sa, že keď sa to zjednotí, pôjde to hore a bude to drahšie. Ale potom som zvedavý ako to vyhútajú, keďže v sedle či cez víkendy žiadne zápchy nie sú a teda jazdná doba je úplne iná.
Reply on: Joyki #210604:
Tam sa to "stopí"... treba aj obecný úrad, poslanec BSK za Váš obvod, ale najmä médiá - teraz je to téma ktorá všetkých zaujíma.
Reply on: Danny #210601:
Zatiaľ len takto:
http://www.idsbk.sk/listky-ceny/karnet

nejaké info sú aj v tých infoletákoch pre cestujúcich
Reply on: Valec #210600:
VÚC, Slovak Lines, BID už 5. rok ...
Reply on: Danny #210601:
Pri Karnete platí, že počet zón = počet políčok+1, takže:
2 zóny, 30 min. = 3 políčka
3 zóny, 60 min. = 4 políčka
4 zóny, 60 min. = 5 políčok...
Reply on: Danny #210597:
Cintorín Vrakuňa je už v zóne 100, ktorý sa počíta dvojmo, teda od Cint. Vrakuňa, či z ASMN do Mostu sa bude účtovať až 4zónový lístok za 1,50 €. Mediálny omyl je to, že ten trojzónový bude platiť už do prvej mimomestskej zóny - nie, nebude: trojzónový lístok bude platiť pre tri regionálne zóny, pre 101+dva regionálne zóny (Štvrtok na Ostrove, Bernolákovo, Pezinok, Zohor). Ak cesta je začatá zo zóny 100 do regiónu, prvý, najlacnejší lístok bude 4zónový za 1,50 € (neviem koľko z EP).

Nikto nevravel, že pre nich to bude výhodnejšie - dokonca pre cestujúcich, ktorí cestujú len vlakmi a majú predplatný traťový lístok (TCL), by tarifa IDS bola ešte menej výhodnejšia, ako cestujúcemu, ktorý cestuje v relácii Most - Cintorín Vrakuňa autobusom Slovak Lines, samozrejme ak nevyužíva "služby" DPB - teda necestuje MHD v rámci mesta. Tarifa ZSSK je veľmi výhodná, majú veľmi nízke ceny predplatných úsekových lístkov, študenti cestujú bezplatne...

Z Mostu nechodí SAD DS? takýto cestujúci by mohli prejsť k nim, ak nechcú platiť priveľa.
Reply on: 810zssk #210599:
Díky za odpoveď. Už len posledná: A potom relácia Most pri BA- Ba, trebars hl. stanica, teda keď to stihnem do 59 minút bude koľko políčok? Nie tiež 3 ako hodinový lístok? Podľa toho, čo píšeš by to už malo vychádzať na 4 políčka (ak to má mať logiku).

Aj tak som sa v tom dáko zamotal-keďže BA ako celé mesto sú 2 zóny a Most pri Bratislave je jedna navyše, dávalo by mi logiku oraziť 3 zóny a teda 3 políčka...
Asi je Karnet nejak inak počítaný ako klasické zónové cestovanie (škoda, že zatiaľ sa nedá prečítať návod, ktorý je vytlačený na každom papierovom Karnete)
Reply on: Joyki #210596:
K tej poslednej vete... sťažujte sa ak vám niečo nevyhovuje všade kde to len ide, inak sa nič nepohne. ?
Reply on: Danny #210598:
Pochopili sme sa. 2 zony na 30 minut su tri policka. Takto oznaceny karnet mozno pouzit v zone 100 a 101 (bez ohladu na to ci v MHD, alebo inom dopravnom prostriedku).
Reply on: 810zssk #210595:
Asi sme sa úplne nepochopili: A 2 zóny (t.j. 30 minút v MHD, 100+101) nemajú byť len 2 políčka na Karnete?
Reply on: Joyki #210596:
Na 1. pohľad sa to tak zdá. Ale je stále veĺa cestujúcich, ktorí platili mincami a teda nie kartou a tí budú v pondelok pozerať na vodiča jak puk. Trebárs doteraz na relácií:
1. Most pri Bratislave - Cintorín Vrakuňa stálo cestovné 0,90€ resp. 0,65 z karty, po novom to už budú 3 zóny a 1,20€ alebo 1,08€ z karty?
2. Most pri Bratislave - Brodná 0,90 resp. 0,65 z karty, po novom 1,20/1,08 !
3. Most pri Bratislave - AS 1,15 /0,90 po novom 1,20/1,08? (lebo nie každý nutne prestupuje na MHD)

Ešte rozmýšlam, či ten môj 1. bod nie je len za 2 zóny (710+101)

Inak povedané tým, ktorí ďalej necestujú po meste, ale len prímestskou dopravou, cestovanie zdražie...?

(O tom, že sa dá zakúpiť električenka viem - no nie všetci cestujúci denne využívajú verejnú dopravu).
Reply on: Danny #210594:
Nebude podľa mňa chaos - ľudia nadalej povedia, že na Bajkalskú, akurát, že na lístku budú mať uvedené zóny, cez ktoré prešli a časová platnosť, a platiť budú z EP už podľa cenníka IDS BK. Snáď prídu na to, že ten lístok, na ktorom bude teda uvedená časová a zónová platnosť, že nimi môžu ísť aj na MHD.
U SL teda už bude platiť výlučne tarifa IDS BK, konečne. Ale ojedinele sa môžu objaviť nezrovnalosti, lebo budú hlavne dvojzónové úseky, na ktorých v jednom spoji bude postačovať lacnejší 15´ lístok, v tom ďalšom už drahší, 30´ lístok, vďaka nezmyselnej, bordelárskej chronometráži by Slovak Lines (13 až 24 minút ten istý úsek).
Reply on: Danny #210594:
1. Karnet sa bude dat oznacit na 2 jazdy / 30 min (tri policka).
2. U SL na uzemi v IDS BK len zonove cestovne. Ale vodic vie do pokladne zadat trasu z-do a system to sam vypocita.
Ahojte!
Neviete niekto ako presne bude fungovať typ cestovného lístka Karnet?
Viem, že má byť na 24 častí a cena 6,60€. Otázka znie, že či sa nebude dať použiť i v meste na 2 zóny a teda ako 30min. lístok. Na novej stránke IDSBK sa píše, že sa dá použiť na 2-8 jázd (a teda by to bolo vylúčené). Lebo inak by to bolo veľmi výhodné 🙂

A ešte doplńujúca otázka: bude sa dať naďalej jazdiť v Slovak lines aj cez kilometrovné? Alebo už výlučne len cez tieto zóny IDS BK? Nechcem si predstaviť ten chaos v pondelok ráno v prímestských busoch...

A ešte článok a nová stránka IDSBK:
https://dennikn.sk/280954/pre-bratislavsky-kraj-bude-od-novembra-jeden-listok-kampan-startuju-az-teraz/?ref=tit

http://www.idsbk.sk/
Reply on: Max #210592:
Premávka električiek cez Jesenského v tejto chvíli obnovená 🙂 - info by Gryzzly
Reply on: Mike #210591:
Kaliforňan pod Mostom SNP je pripravený na demontáž, prítomná technika DPB i dispečing.
Reply on: TeBeCe #210589:
Vysávač chodíl hore dolu okolo Luxoru medzi Kamenným a Jesenského.. vysávač cez Kaliforňan, to by bolo niečo ?
Reply on: Mike #210587:
S tou technikou by mohli povysávať aj trať na Americkom nám. a pod stanicou...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.