Dnešné hlavné dopravné koridory nie sú efektívne využité priestorovo ani kapacitne a nedávajú miesto ďalším stromom. Tak o 20 rokov by sme ich mohli prebudovať. Pravý pruh by bol bus pruh pre čiste busovú dopravu. Ćasto by museli zastavovať dva spolu, čo je aj dnes bežná vec tam, kde nie je električková doprava. Spoločná normovaná kapacita 260 až 280. V strede normálny pruh a ľavý užší len pre osobáky a motorky. V strede koridoru zelený pás s kríkmi a stromami, trochu užší pred občasným prerušením kvôli odbočujúcim širším vozidlám. Súčasné električkové pruhy nie sú kapacitne využité.
Samozrejme ideálne by bolo, keby tie bus pruhy vznikli čím skôr nech sa aj busy hýbu. Ľudia by sa naučili, či boli by prinútení používať MHD. Potom by sa od takého riešenia možno mohlo aj upustiť.
Už to štve aj mňa, no na druhej strane - furt je to konštruktívnejšia diskusia (o trochu), ako keď si tu niekto príde vyliať srdiečko na to, ako už nechodí L8 na Hlavnú Šťanicu, že niekto odviezol v MHD bicykel, alebo že MY máme dať do poriadku nejaký bordel (najlepšie taký, že v špičke čakal 10 minút na autobus).
A za predpokladu, že to niekoho názor posunie k lepšiemu (čo Dotyčný deklaruje, ale v tých zacyklených príspevkoch to neni vidno), tak tú diskusiu pokladám za rovnako hodnotnú, ako keď s Peonom niekto tri dni rozoberá tarifnú politiku Postbusu a iné veci, čo s BA MHD prakticky nesúvisia ? Akurát teda toto je obsiahlejšie, lebo Dotyčný nasral viac ľudí.
Dnešné dva kĺbové autobusy majú normovanú kapacitu 260 až 280 cestujúcich. Ak by často museli zastavovať na zastávkach po dvoch, zastane väčšia kapacita ako dnešná dlhá električka. Po dvoch zastavujú často aj dnes tam, kde nie je električková doprava.
Neviem či je to troll alebo idiot. Nakoľko jedno nevylučuje druhé, tak je možno trollujúcim idiotom. Ťažko posúdiť. Dlho som na jeho nezmysly nereagoval, niečo som skúsil, je to beznádejné. Najlepšie je nekrmiť ho odpoveďami na jeho príspevky.
Čiste busová doprava by mohla fungovať v pravom jazdnom pruhu kde aj teraz jazdia autobusy. Stredný električkový pás by sa potom zmenil na obojsmernú premávku len užších vozidiel, teda osobných áut a motoriek. Úplne v strede by sa tak vytvoril priestor na zelený pás s kríkmi a stromami. Bol by samozrejme prerušovaný kvôli odbočovaniu či otáčaniu. Zelene by tak bolo v Bratislave viac.
No to si sa natrápil.
Busy by sa predsa nemuseli obchádzať v protismere, vošli by na cestu medzi autá. Bus pruhy by mohli byť pri chodníku, nemuseli by byť v strede. Bolo by to praktickejšie a bezpečnejšie pre cestujúcich. Nebolo by treba chodiť cez cestu a aj z pokazeného busu by sa vystupovalo na chodník.
Doterajšie električky trčali na Račku len vtedy, ak sa vodič neposunul úplne dopredu. Tie nové blokovať budú.
Ten autobus tam trčal preto, že vodič vošiel do križovatky aj keď vedel, že bude zavadzať. S električkami na Račku je to iné. Majú pred sebou čisto tak idú. potom však musia nečakane zastať a blokujú inú dopravu.
Ach bože môj, hovorím si aj ja. Vyasfaltovaný ex-električkový pás, busy sa míňajú každých 30 sekúnd, vodič busu uvidí prekážku dlhú 18/24 metrov, dostatočne skoro mení svoj pruh, ako duch prejde cez protiidúci autobus a zaradí sa spať, hrdý ako rutinne to zvláda, ten za ním si počne rovnako hrdinsky, ten za ním tiež... A takto to pôjde dáku desiatku minút kým nepríde Trakker, lebo to predsa nie je zlá električka čo by sa vedela vzájomne odtlačiť. Alebo prifrčí spasiteľ dispečer, nakáže aby sa protiidúci autobus uhol do kolóny áut či na trávu so stĺpami, vlastne zabudol som, načo nám je tráva, asfalt víťazí, globálne otepľovanie je pre lineárne mysliacich ľudí.
Koľajnica je nižšie o voľným okom neviditeľnú čiastku, ale tie rozdiely čo to spôsobí v stabilite, ojojój, tie tony čo sa zrazu navážia na jednu stranu, z toho sa nám vlnia BKV a prepadajú blaťáky, záhadne len bodovo hoci koľajnica je nižšie vždy, asi tie svine tony vedia, že vytvoriť prepad je zákernejšie.
Dlhá električka by trčala, fuj des hrôza amen tma, nech sa ľudia pchajú v kratšej. Dlhý autobus trčí, preboha len nie skrátiť, veď sa ľudia pchajú.
(Ľudskou rečou: tu to stráca akýkoľvek zmysel. Prečo musia alternatívci vždy mať tak nelogické názory ? )
no predsa aby náhodou tá L31 nezavadzala .kebay zase ostala visieť na Račku..
čo tam po kapacite keď nepotrebujeme dlhé súpravy električiek tak aj autobusy sú zbytočné a predsa každý další podvozok ničí o 25,8% viac asfalt ?
Je to o jednom cykle, to som spomínal aj ja, no môže to tvať aj oveľa dlhšie ak sa tam elina s niekym zrazí. Čím dlhšia elina tým väčšia prekážka.
L31 a kraťase? Vtipné, asi vieš ako tie klbáky bývajú v Slávičom údolí natrieskané...
Argument busy sa obídu si neuznal lebo to je fyzicky nemožné? Hm, ak vodič busu vidí vpredu iný bus ako prekážku a dostatočne skoro mení pruh tak tú prekážku neobíde? Veď to robia denne...
Ach bože môj....
Pritom ak prifrčí dispečer MHD mohol by s tým pri hustej premávke pomáhať.
Áno, vždy je jedna koľajnica nižšie, voľným okom to neuvidíš. Nápravový tlak nie je pri nahnutej električke, čo je pri užšom rozchode častejšie, rovnaký.
Zbytok už nebudem komentovať, čiastočne s ním súhlasím
Som neslušný, neférový? Kde prosím? Nie ja som ten, čo akoby neprečítal polku reakcie a potom mu z toho vyjdú podivnosti. Ako s tým argumentom - vynechal si podstatnú časť "ktorý by ma presvedčil", vďaka čomu ti vyšlo že JA prekrúcam. A pritom som len chcel povedať, že tvoj prakticky jediný argument "busy sa obídu" som neuznal, lebo nie je platný. (Viackrát som písal, ako je to fyzicky nemožné, nejdem to opakovať.)
Vždy je jedna koľajnica nižšie? Prosím? Kde? Na Štúrovej? Na moste? Na nábreží? Na Ružinovskej? Na I.Karvaša? Na Obchodnej? Všade tam sa pohybujem a vidím, že cestný kryt je rovný a nie šikmý, tak netrep. S pražcami to napriek dojmom Ježa nemá nič, keďže SB8B, ktoré v BA používajú, sú prispôsobené na 1000mm aj 1435mm púhym otočením a panely pre PJD (VÚIS) sú takisto rovné a nie šikmé. Ich prípadná šírka navyše je plus, že sa "skoncentrovaný" tlak na štrkové lôžko z užšieho rozchodu viac roznesie. A opakujem, nápravový tlak sa na polnápravy rozkladá ROVNAKO bez ohľadu na to, či náprava má pol metra alebo kilometer. (Ešte sa môžeš nezrozumiteľne vyjadrovať a myslieť na oblúky, tam som ti ale písal že 1000mm je voči nim dokonca šetrnejšia než 1435.). Prepady v BA vznikajú najmä tam, kde je zle urobené odvodnenie lôžka, alebo kde sa rezignovalo na "podfukovanie" BKV panelov.
Ceny sú relevantné, za tým si stojím. Ak bude ropa klesať, nebude taká motivácia investovať do elektromobility. Ak sa normy nebudú hnať do extrémnych hodnôt, nebudú dražieť automobily vyvíjaním motorov a osádzaním nových a nových súčiastok a nebude rásť cena ich údržby pre podniky ani klesať ich dostupnosť pre bežných ľudí. Pravdupovediac, nádej na nejaký pokles nevidím - stále je tu tretí svet, ktorý čaká na svoj ropný boom, oni nebudú hneď mať na nové technológie. A keď sa začne panika, že zásoby sa stenčili na 30 rokov a potom nebude z čoho robiť všetky plasty, burzy vyskočia ako divé.
Ja sa snažím byť realistom - jasné, že sa celá BA nepohrnie denne na ÚPSVaR, to boli len názorné príklady, že ak sa tak rapídne zmení spoločnosť, tak špičky nám môžu vznikať z vecí, od ktorých by sme to dnes neočakávali.
Dva krát som videl električku ako stála na Račku v križovatke medzi Šancovou a Legionárskou. Zadok jej zasahoval do priečneho pruhu z Legionárskej na Šancovú. Ak budú električky dlhšie, bude to ešte väčší problém. Vodič električky išiel dobre na zelenú, no nečakane tam musel zastať.
Podotýkam že cez Račko neprechádzam každý deň, no bývam neďaleko. Niekedy tade prejdem aj niekoľko krát denne. Niekedy práve električkou.
munww
Podotýkam že cez Račko neprechádzam každý deň, no bývam neďaleko. Niekedy tade prejdem aj niekoľko krát denne. Niekedy práve električkou.