Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #218798:
a) 2 busy do tej križovatky naraz tesne za sebou nepôjdu
b) dopravné koridory navrhujem inak, bus pruhy vpravo a v strede celého koridoru zeleň vrátane stromov. Prečítaj si predošlý príspevok.
c) intervaly preháňaš
d) nečítaš poriadne moje príspevky. Ide aj o demografiu, robotizáciu a zmeny pracovných časov, z čoho vyplýva menej cestujúcich do práce v špičke.
e) blbý príklad
f) napísal som, že treba bus pruhy a záchytné parkoviská a odtiaľ funkčnú dopravu. Bohužiaľ vidíš sám, že papaláši v tom nič nerobia
K bonusu len toľko, že som obehol mestá na 4 kontinentoch. Sú aj také a populáciou väčšie, kde električky zrušili a nebanujú. V niektorých som žil dlhšie. Uviedol si len jeden z mnohých dôvodov ako dosiahnuť aby eliny nezastali. To argument zďaleka neruší. A že turisti potrebujú sledovať koľajnice? Skutočne dôležitý dôvod aby sme mali električky haha. Ja som v cudzích mestách koľajnice nepotreboval.
Reply on: munww #218796:
Prepáč, ale po dobrom kŕčovaní za monitorom pri čítaní tých žvástov, ktoré stále púšťaš do éteru, musím...
po a) cyklus križovatky na račku je viac, ako jedna minúta. Za ten čas príde jedna električka. Jedna zastaví pre MU a "trčí" zadkom vzadu na tej doublekrižovatke. Tvoj argument uznávam, dĺžka tam je len niečo cez 30m, 32m vozidlo zasiahne..no...keď dobre postojí tak jedným metrom. Ale OK. Pri tebou riešení tam pôjdu už dva kĺbové autobusy (18,5m NB18) čo je..kurňa, ako nás to v tej škole učili..aha, už viem: 37 metrov. Takže tie dva busy ktoré nečakane zastavia pre prechádzajúcu sanitku..kurna nezaberú 1m (a že tam sú dva pruhy takže obchádzať sa dá) ale...doprdele aj protismer! Zaberú úplnme celú križovatku... Takže, mýtus vyvrátený

po b) spomínal si že o 10-100-10 000 rokov nebude potreba električiek. Ok, takže... električkový pas sa vyasfaltuje..súhlasím s tebou. Počkať...okrem centra mesta a začiatkov radiál je električkový pás TOTÁLNE oddelený od IAD aj trávou. Takže ide o segregovanú dráhu. Ak tade pôjde autobus a pokazí sa, pri 30s intervale ktorý bude potreba podľa výpočtov od teba..ako sa obehnú? Či už budú vlastne hoverSORy (scifi imhd dakde z 2001-2004 tuším) a preletia sa nad sebou 🙂 ..opäť to všetko uviazne. Navyše nakoľko na manévrovanie potrebuje 2,5m široký autobus o niečo viac,, tak pás potrebný pre BUS line bude o niečo vačší = daľšie zmenšenie zelene... Takže opäť mýtus vyvrátený

po c) Stále pcháš do mesta autobusy. Z rače dorazia Abusy s 30s intervalom. Z hlavnej s 3min intervalom. Z ružinova s 45s intervalom, z Doombrafky dorazia s 20s intervalom. Takže v centre bude interval na zastávke niekde medzi 0,5 - 1 sekunda. Výborné, Už teraz začínam ľutovať chodca ktorý sa odváži prejsť na druhú stranu ulice nakoľko tam je obchod s potravinami...Nič, aspoň to podporí malé agropodniky..na každej strane cesty... BTW, IAD už si úplne vylúčil. Takže tvoj teóriomýtus zas vyvrátený

po d) Poprosím ťa, nalinkuj sem tie štúdie kde sa hovorí že z domu sa bude o 10 rokov robiť natoľko, že nikto nikam nebude potrebovať cestovať. Aspoň jednu. S podpisom človeka so vzdelaním vyšším než ukončené ZŠ. Mýtus vyvrátený

po e) Každý spôsob dopravy má svoje opodstatnenie. A nikdy jeden neprevezme druhý. Propeller by mohol vziať veeľa ľudi medzi brehmi Dunaja. Tak zlikvidujme mosty. Sakra..aha, oni furt stoja... toto je cca presne rovnaká teória ako tvoja. Mýtus vyvrátený

po f) Posledný bod nakoľko sa treba držať pravidiel " Don´t feed the troll´s" - Miesto výmeny električiek. Kebyže riešiš výmenu radiál za metro.. I keď dnes ešte BA je nerentabilná na to, časom k tomu dôjde..o 10-20-50 rokov. Kebyže riešiš ako odstrániť gumokoly z mesta, ako ponúknuť rýchle a efektívne spôsoby dopravy aby nepotrebovali ľudia gumokoly, tvoja fotografia by bola v zlatom rámčeku na titulke stránky s podpisom "Zabudnite na Ježíša - Náš nový spasiteľ".

A bonus: Uvedom si, že kamkoľvek prídeš do miest vo svete (to že si obehol Sládkovičovo, Galantu, a dokonca aj Bernolákovo neznamená že si svetaznalec ani dopravný analytik) tak všade je gro električka. Kamkoľvek zo stanice chceš ísť do mesta, ide električka. Autobusy slúžia ako doplnková doprava. Pre turistov je to aj jednoduché - električka neuhne z trate, a stačí sledovať trať a nestratím sa.. A rovnako, ako si písal, že sa budú "Busy" zdokonalovať, sa budú zdokonalovať aj električky, Budú bezpečnejšie, tichšie, kvalitnejšie, menej sa budú opotrebovávať, a na batérie budú môcť jazdiť dlhšie vzdialenosti (čím sa časť mesta môže zbaviť zbytočnej mohutnej kabeláže) a tým odstrániš jednu z príčin ktorú rád spomínaš - zastane jedna- zastanú všetky. Práve si jeden z dôvodov zastavení (padlá trolej / zmrznutá trolej / urvaný zberač) odstránil 🙂 Už nezastanú 🙂
Reply on: munww #218796:
Čo znamená efektívne (ne)využívať priestorovo a kapacitne koridor ? Nesádzať tam stromy. ?
Dnešné hlavné dopravné koridory nie sú efektívne využité priestorovo ani kapacitne a nedávajú miesto ďalším stromom. Tak o 20 rokov by sme ich mohli prebudovať. Pravý pruh by bol bus pruh pre čiste busovú dopravu. Ćasto by museli zastavovať dva spolu, čo je aj dnes bežná vec tam, kde nie je električková doprava. Spoločná normovaná kapacita 260 až 280. V strede normálny pruh a ľavý užší len pre osobáky a motorky. V strede koridoru zelený pás s kríkmi a stromami, trochu užší pred občasným prerušením kvôli odbočujúcim širším vozidlám. Súčasné električkové pruhy nie sú kapacitne využité.
Samozrejme ideálne by bolo, keby tie bus pruhy vznikli čím skôr nech sa aj busy hýbu. Ľudia by sa naučili, či boli by prinútení používať MHD. Potom by sa od takého riešenia možno mohlo aj upustiť.
Možno by bolo fajn, keby to admin v zmysle ustanovení

2.5.4. nefloodovať (nezahlcovať fóra rovnakými alebo podobnými príspevkami)
2.5.5. uvádzať iba pravdivé a nezavádzajúce informácie

trocha upratal. A toto nie je konštruktívna diskusia. To je hra, kto vydrží skôr. Ako keď sa dieťa v istom veku pýta dookola "prečo".
Reply on: 810zssk #218782:
Už to štve aj mňa, no na druhej strane - furt je to konštruktívnejšia diskusia (o trochu), ako keď si tu niekto príde vyliať srdiečko na to, ako už nechodí L8 na Hlavnú Šťanicu, že niekto odviezol v MHD bicykel, alebo že MY máme dať do poriadku nejaký bordel (najlepšie taký, že v špičke čakal 10 minút na autobus).

A za predpokladu, že to niekoho názor posunie k lepšiemu (čo Dotyčný deklaruje, ale v tých zacyklených príspevkoch to neni vidno), tak tú diskusiu pokladám za rovnako hodnotnú, ako keď s Peonom niekto tri dni rozoberá tarifnú politiku Postbusu a iné veci, čo s BA MHD prakticky nesúvisia ? Akurát teda toto je obsiahlejšie, lebo Dotyčný nasral viac ľudí.
Dnešné dva kĺbové autobusy majú normovanú kapacitu 260 až 280 cestujúcich. Ak by často museli zastavovať na zastávkach po dvoch, zastane väčšia kapacita ako dnešná dlhá električka. Po dvoch zastavujú často aj dnes tam, kde nie je električková doprava.
Reply on: jozin #218771:
Neviem či je to troll alebo idiot. Nakoľko jedno nevylučuje druhé, tak je možno trollujúcim idiotom. Ťažko posúdiť. Dlho som na jeho nezmysly nereagoval, niečo som skúsil, je to beznádejné. Najlepšie je nekrmiť ho odpoveďami na jeho príspevky.
Čiste busová doprava by mohla fungovať v pravom jazdnom pruhu kde aj teraz jazdia autobusy. Stredný električkový pás by sa potom zmenil na obojsmernú premávku len užších vozidiel, teda osobných áut a motoriek. Úplne v strede by sa tak vytvoril priestor na zelený pás s kríkmi a stromami. Bol by samozrejme prerušovaný kvôli odbočovaniu či otáčaniu. Zelene by tak bolo v Bratislave viac.
Reply on: Viko #218788:
No to si sa natrápil.
Busy by sa predsa nemuseli obchádzať v protismere, vošli by na cestu medzi autá. Bus pruhy by mohli byť pri chodníku, nemuseli by byť v strede. Bolo by to praktickejšie a bezpečnejšie pre cestujúcich. Nebolo by treba chodiť cez cestu a aj z pokazeného busu by sa vystupovalo na chodník.
Doterajšie električky trčali na Račku len vtedy, ak sa vodič neposunul úplne dopredu. Tie nové blokovať budú.
Ten autobus tam trčal preto, že vodič vošiel do križovatky aj keď vedel, že bude zavadzať. S električkami na Račku je to iné. Majú pred sebou čisto tak idú. potom však musia nečakane zastať a blokujú inú dopravu.
Reply on: david1 #218787:
Busy samozrejme trochu efektívnu dĺžku potrebujú, dnešné klbáky tomu asi zodpovedajú.
Reply on: munww #218784:
Ach bože môj, hovorím si aj ja. Vyasfaltovaný ex-električkový pás, busy sa míňajú každých 30 sekúnd, vodič busu uvidí prekážku dlhú 18/24 metrov, dostatočne skoro mení svoj pruh, ako duch prejde cez protiidúci autobus a zaradí sa spať, hrdý ako rutinne to zvláda, ten za ním si počne rovnako hrdinsky, ten za ním tiež... A takto to pôjde dáku desiatku minút kým nepríde Trakker, lebo to predsa nie je zlá električka čo by sa vedela vzájomne odtlačiť. Alebo prifrčí spasiteľ dispečer, nakáže aby sa protiidúci autobus uhol do kolóny áut či na trávu so stĺpami, vlastne zabudol som, načo nám je tráva, asfalt víťazí, globálne otepľovanie je pre lineárne mysliacich ľudí.

Koľajnica je nižšie o voľným okom neviditeľnú čiastku, ale tie rozdiely čo to spôsobí v stabilite, ojojój, tie tony čo sa zrazu navážia na jednu stranu, z toho sa nám vlnia BKV a prepadajú blaťáky, záhadne len bodovo hoci koľajnica je nižšie vždy, asi tie svine tony vedia, že vytvoriť prepad je zákernejšie.

Dlhá električka by trčala, fuj des hrôza amen tma, nech sa ľudia pchajú v kratšej. Dlhý autobus trčí, preboha len nie skrátiť, veď sa ľudia pchajú.


(Ľudskou rečou: tu to stráca akýkoľvek zmysel. Prečo musia alternatívci vždy mať tak nelogické názory ? )
Reply on: munww #218786:
no predsa aby náhodou tá L31 nezavadzala .kebay zase ostala visieť na Račku..
čo tam po kapacite keď nepotrebujeme dlhé súpravy električiek tak aj autobusy sú zbytočné a predsa každý další podvozok ničí o 25,8% viac asfalt ?
Reply on: david1 #218783:
Je to o jednom cykle, to som spomínal aj ja, no môže to tvať aj oveľa dlhšie ak sa tam elina s niekym zrazí. Čím dlhšia elina tým väčšia prekážka.
L31 a kraťase? Vtipné, asi vieš ako tie klbáky bývajú v Slávičom údolí natrieskané...
Reply on: david1 #218783:
Neboj, poteším ťa, ja dnes večer určite končím
Reply on: Viko #218781:
Argument busy sa obídu si neuznal lebo to je fyzicky nemožné? Hm, ak vodič busu vidí vpredu iný bus ako prekážku a dostatočne skoro mení pruh tak tú prekážku neobíde? Veď to robia denne...
Ach bože môj....
Pritom ak prifrčí dispečer MHD mohol by s tým pri hustej premávke pomáhať.
Áno, vždy je jedna koľajnica nižšie, voľným okom to neuvidíš. Nápravový tlak nie je pri nahnutej električke, čo je pri užšom rozchode častejšie, rovnaký.
Zbytok už nebudem komentovať, čiastočne s ním súhlasím
Reply on: munww #218779:
Možno práve pre auto zasahujúce do jej jazdnej dráhy. Vynechal sa jeden cyklus a ide sa ďalej...

Toto sa stáva bežne aj pri prejazde záchranných zložiek. Vždy je to o jednom cykle..

Dokonca si predstav som videl ako autobus L31 zablokoval električku pri odbočovaní na Mýtnu.
Zablokoval tým električku.

Mali by prehodnotiť výpravu a dávať kraťase na L31... ?
Prosim Vas, kolko dni sa to tu este nebude dat citat? Cez Vianoce mate pauzu, ci ani nie? ?
Reply on: munww #218764:
Som neslušný, neférový? Kde prosím? Nie ja som ten, čo akoby neprečítal polku reakcie a potom mu z toho vyjdú podivnosti. Ako s tým argumentom - vynechal si podstatnú časť "ktorý by ma presvedčil", vďaka čomu ti vyšlo že JA prekrúcam. A pritom som len chcel povedať, že tvoj prakticky jediný argument "busy sa obídu" som neuznal, lebo nie je platný. (Viackrát som písal, ako je to fyzicky nemožné, nejdem to opakovať.)

Vždy je jedna koľajnica nižšie? Prosím? Kde? Na Štúrovej? Na moste? Na nábreží? Na Ružinovskej? Na I.Karvaša? Na Obchodnej? Všade tam sa pohybujem a vidím, že cestný kryt je rovný a nie šikmý, tak netrep. S pražcami to napriek dojmom Ježa nemá nič, keďže SB8B, ktoré v BA používajú, sú prispôsobené na 1000mm aj 1435mm púhym otočením a panely pre PJD (VÚIS) sú takisto rovné a nie šikmé. Ich prípadná šírka navyše je plus, že sa "skoncentrovaný" tlak na štrkové lôžko z užšieho rozchodu viac roznesie. A opakujem, nápravový tlak sa na polnápravy rozkladá ROVNAKO bez ohľadu na to, či náprava má pol metra alebo kilometer. (Ešte sa môžeš nezrozumiteľne vyjadrovať a myslieť na oblúky, tam som ti ale písal že 1000mm je voči nim dokonca šetrnejšia než 1435.). Prepady v BA vznikajú najmä tam, kde je zle urobené odvodnenie lôžka, alebo kde sa rezignovalo na "podfukovanie" BKV panelov.

Ceny sú relevantné, za tým si stojím. Ak bude ropa klesať, nebude taká motivácia investovať do elektromobility. Ak sa normy nebudú hnať do extrémnych hodnôt, nebudú dražieť automobily vyvíjaním motorov a osádzaním nových a nových súčiastok a nebude rásť cena ich údržby pre podniky ani klesať ich dostupnosť pre bežných ľudí. Pravdupovediac, nádej na nejaký pokles nevidím - stále je tu tretí svet, ktorý čaká na svoj ropný boom, oni nebudú hneď mať na nové technológie. A keď sa začne panika, že zásoby sa stenčili na 30 rokov a potom nebude z čoho robiť všetky plasty, burzy vyskočia ako divé.

Ja sa snažím byť realistom - jasné, že sa celá BA nepohrnie denne na ÚPSVaR, to boli len názorné príklady, že ak sa tak rapídne zmení spoločnosť, tak špičky nám môžu vznikať z vecí, od ktorých by sme to dnes neočakávali.
Reply on: Ike #218778:
Na tej druhej vete sa všetci nezhodneme

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement