Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #218588:
Je to z mobilu. Teraz nemám možnosť oskenovať a toto bolo tak narýchlo. Hlavne tá schéma by bola dobrá keby bola vcelku.
Samozrejme že môj názor vždy bol, že všade kde sú v jednom smere 2 jazdné pruhy, by pravý mal byť bus pruh. Stačilo by, ak by tieto pruhy boli funkčné len v rannej a popoludňajšej špičke. Mimo tohoto času by mohli byť k dispozícii napríklad na parkovanie.

Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.

Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.

Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.

Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reply on: Mirtschi #218574:
citujem ťa: .......Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky....
.
To máš čo za argument? Ako to súvisí so stojacimi električkami niekde na radiále, ktoré by mohli byť kompletne nahradené vždy jazdiacimi busmi (okrem jedného stojaceho)?

Inak riešenie je aj to, že bežného človeka stojace električky postihnú veľmi zriedkavo a budeme to tolerovať. Čiže problém nie je. Otázkou je len to, čo je lacnejšie a výhodnejšie z iných hľadísk.

Ak máme električky so svojim vlastným priestorom pre seba, potrebujeme všade kde sú 2 jazdné pruhy robiť bus pruhy....
Reply on: Mirtschi #218573:
Mirtschi píšeš hlúposti. Električky s intervalom 7-8 minút by dlhé busy nahradili intervalom 1 minúta? Hu, to je sila, s tebou sa dá diskutovať?

Ak je táto diskusia podľa teba k ničomu, lebo sa zhodneme v tom, že tu ide o riešenie tak najskôr o 10 rokov, nediskutuj.
Reply on: Ike #218572:
... fúúúha, to ti ako trvalo? Hlavne že si sa vyšantil a predviedol. Si fakt dobrý....

Mňa neuráža nič.
Reply on: MatejBA #218566:
MatejBA prestaň mi prisudzovať cudziu identitu. Si fakt mimo a toto by si si nemal dovoľať kvôli tej druhej osobe. Nie kvôli mne. Ja nie som verejne známa osoba.

Daj fakty ohľadom 1 km jazdy busu a električky ak ich vieš, ja sa kľudne priznám, že neviem. Áno, odhadujem. Nezabudni však na náklady budovania, opráv a rekonštrukcií tratí. Tiež započítaj stovky ľudí ktorých zamestnáva divízia elektrické dráhy. Tí by mohli byť nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reply on: Ike #218561:
....vedec prehovoril a vyhlasuje dopredu, že novinky by nefungovali. Keby ľudia nevymýšľali, nedošlo by k žiadnemu pokroku. Vedci sa často mýlia a vedecké teórie prehodnocujú. To som ochotný aj ja...

Vodiči osobných áut by napríklad bus pruhmi, urobenými všade kde sú 2 jazdné pruhy v jednom smere, boli nútení nechať auto doma....
Reply on: S499.1023 #218589:
Ty si hovoril o nedostatku vodičov električiek vo všeobecnosti, nie konkrétne v JD. Súvisí to aj so štruktúrou brigádnikov v JD, ktorá je tvorená takmer prevažne ľuďmi z ústredných dielní, ktorí sú na operatívne obsadzovanie služieb v prípade nedostatku kmeňových vodičov nepoužiteľní. A brigádnici z Cífera výpravu v JD (a naopak) zachraňovať ako za tvojich čias nemôžu, pretože teraz to nie je možné, hoci je to fakticky jedna prevádzka.
Reply on: Vladimír #218590:
Neprestupná tarifa, linky odvšadiaľ všade. Hrôza.
Reply on: Mike #218583:
Skôr 1980/81.

V marci ´80 zavedená L11 tam už je, ale v máji ´81 zavedená L12 ešte nie.
Reply on: Solider #218584:
Zaujímavé je, že výpravcovia hovoria inak. A keby tam boli samí protekční, tak by to stále neodchádzalo a neprichádzalo.
Reply on: JerryBA #218586:
Nešlo by to oskenovať v lepšej kvalite? Lebo toto vyzerá ako mobilom pofotené. ?

Inak, na konci textu je ako autor uvedený Ing. Peter Forgáč... nebude to ten istý istý, čo v rokoch 1994-95 riaditeľoval DPB?
Reply on: Mike #218585:
A čo sa týka počtu električiek, tak ako dnes, určite aj vtedy novinári toho veľa doplietli.
Reply on: Mike #218585:
Či to bolo vydané koncom 1979, alebo začiatkom 1980 neviem, našiel som už len odloženú túto schému bez časopisu.
Reply on: JerryBA #218577:
Diky, veľmi cenné info. Tak na začiatku roku 1980 (alebo v 1979?) spravila naša MHD ročne 42 mil vozokm, dnes je to 45? 😃
Vtedy bolo 402 autobusov, dnes je prevádzkových o 50 viac, a to sa výrazne rozrástla Petržalka, Devinská Nová Ves a ďalšie sídliská obsluhované prevažne autobusmi...
(Áno viem, vtedy používalo IAD v pomere k MHD sotva 5%, dnes je to 52%.. A vtedy bol zákon o pracovnom čase vodičov taký, že za celú službu bola jedna 30 min. prestávka, alebo 2x15 min, dnes musí byť 30 min najneskôr po 4 hodinách jazdy.Vtedy neboli žiadne kolóny, atď...).

Zaujímavý je však údaj o električkách, ak rátali ako kĺbové iba K2 (7001-84 + autoškolská 8133) - spolu 85, tak celkovo bolo iba 108, teda sólo T2 a T3 bolo vtedy iba 23? Muselo byť viac...
Reply on: S499.1023 #218497:
Nedostatok vodičov električiek určite nie je a ani nebol. V lete bola ohrozená výprava, pretože bolo rozdaných priveľa dovoleniek. Zaujímavé je, že keď sa všetci vrátili z dovoleniek, tak už zrazu neboli neobsadené a nevypravené služby.
Z časopisu Život. ?
Z časopisu Život. ?
Reply on: JerryBA #218579:
To vyzerá byť na stav niekde medzi rokmi 1972 až 1984 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.