Reply on: zlomok #218038:
Ak mám predstaviť vlastné riešenie, som za to, aby sa to bralo z trocha iného pohľadu - rátať minimálne s predĺžením do Petržky, Borov a Prievozu i potenciálnym miernym zrýchlením tratí pri modernizáciách radiál, viac využívať pásmovú obsluhu na zaistenie dostatočnej (rozumej posilnenej) špičkovej kapacity, nezhoršovať početnosť spojení kde sa dá, dotiahnuť prestupy, nezvyšovať výrazne sedlovú vzduchovozbu. A koncepciu pôvodu akéhosi "cieľového vozoparku 2022" realizovať až podľa toho a podľa reálne vyskúmaných prepravných prúdov (aký je potenciál pritiahnuť z IAD - hoci by sme sa mali snažiť aj o rozvoj neštvorkolesovej dopravy - plus či je kam prestúpiť z IDS). Ak mi má vyjsť tak ako tebe, že 32m vozov máme zúfalý nadbytok, tak vyčísliť približnú cenu dvojčlánčia vs. cenu ušetrených vodičov, náklady na prerábkové zázemie alebo ich odvoz, plus na prevádzku náhrad počas prestavieb. Vymyslieť, aké nepriestrelné benefity ufrflaným Slováčiskám všetkých vekových kategórií odprezentovať.A hlavne - aspoň v hrubých rysoch rozmýšľať, či pri našom obmedzenom rozpočte je takáto náhla a drastická zmena očakávaným impulzom pre ďalších aspoň 25 rokov rozvoja, alebo len studnicou na penaize, ktoré aplikáciou do menších opatrení mohli mestu pomôcť viac.
Hádam mi uznáš, že podrobnosti tu nezbúcham za pár minút a bohužiaľ rešerše a solídnejšie prepočty prichádzajú do úvahy tak od štvrtka. Preto si aj vážim, že si sa do niečoho takého púšťal.
zlomok
Vinohrady ako výstrel do tmy? Však práve sa ukazuje možnosť rôznych riešení, zachádzanie každej druhej linky v špičke až po zachádzanie všetkých, ak Rača potrebuje takú kapacitu, resp. ak chceš useknúť prímestské BUSy niekde v Rači. Mne skôr to zavádzanie parkovacej politiky bez zvýšenia kapacity MHD príde ako výstrel do tmy.
Nie, nepripadá mi pochybné pridávať články do 29T/30T po uplynutí zlomku ich plánovanej životnosti. V Linzi takto v rokoch 1979 až 1980 predlžovali iba troj až štvorročné električky. Po predĺžení im jazdili do roku 2008. A určite by sa dali nájsť aj iné príklady.
Ty sa chceš radšej viac tlačiť než čakať o minútu dlhšie? Ja si radšej o minútu dlhšie počkám než aby som cestoval ako sardinka. Linkovanie odvšadiaľ všade je prežitok.
Písal si o prestupných časoch. TrMy -> Ružinov, Damobrského -> Krčace, Zochova -> KV sú dnes všetky bez prestupu a také aj ostanú. Keď dnes ale ideš napr. od Polusu na Obchodnú, tak buď si čakáš do 8 minút na 2 s tým, že ešte budeš na Blumentáli prestupovať na 8 alebo 5, prípadne nastúpiš na 4 ktorá ti práve ide a môžeš stepovať do 8 minút na TrMy. Pri jednolinkovom variante máš zaručené že ti linka na ktorú prestupuješ pôjde do 5 minút a v praxi skôr do 2,5 minúty, ak sa podarí spraviť preklad liniek, o ktorom to celé je. Lepšie ako čakať buď do 8 minút na priamy spoj a do 2 minút na prípoj, alebo čakať do 4 minút na prvé čo príde a do 8 minút na prípoj. Alebo rovno prestupovať trikrát, však načo nie?