Reply on: zlomok #218024:
Takže vlastne nevadí, keď nám dva články dožijú o päť rokov neskôr ako zvyšok vozidla? Vau. (Celkovo, dosiahnuť lepší stav chceš podľa mňa zbytočne komplikovanou cestou. Na najhorších vetvách nás zatiaľ môžu zachrániť trojičky, postupne sa obnovou parku a s rozširovaním siete kúpia aspoň 45m a 30m sa vytesnia na posily z Molecky, Jungmannovej apod. ) Po druhé, nedramatizujem to za seba, mne to môže byť šumafuk, ja neumriem keď po 12' vymŕzaní na 68 budem o minútu dlhšie vymŕzať na elinu. Lenže od laickej verejnosti sa nedá čakať omnoho rozumnejšia reakcia. Silnejšej špičke sa potešia, ale redšie sedlo na nich bude pôsobiť, aj keď je to len minúta. Na príkladoch som len ukazoval, že navzdory tvojej teórii prestupy to vôbec zlepšiť nemusí.
---
Poznámka pod čiarou - bruselské metro má na mnohých vetvách dve linky, a nemyslím si, že to je niečomu tak závažne na škodu, keď to stále nezmenili.
zlomok
Linz má iné zdroje ako Bratislava? Aj v roku 1980 mal peniaze na vyhadzovanie? Nemyslím si. Rozdielna životnosť je blbosť, však práve to chcem do nových vozňov. Rýchliková laminátka ma napadla že prečo iba 50 zo 60 vozov. OK, tam spravme kľudne všetky a na linke 3 môžu byť NP poradia dlhé 45 metrov, ja sa tomu vôbec nebránim. Ale moja filozofia vychádzala z prevádzky dvoch dĺžok: 32 a 45 metrov. Kľudne môžeme mať aj všetko 45 metrové. Náklady na vodiča mi to nepridá. Pýtal si sa aký zmysel má dopĺňať články do 5 ročných vozov. No práve ten, že sú relatívne nové a na začiatku svojej životnosti, takže nové doplnené články s nimi budú spolu dožívať. Alebo mám radšej cpať nové články do 30 ročných vozňov po vzore Švajčiarska?
Opakujem: Ušetrenie vodičov nebol primárny motív, je to iba dôsledok nasadenia vlakov s vyššou kapacitou. Hlavne v situácii kedy má DPB vodičov nedostatok to vôbec nie je zlý benefit.