Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #218030:
Tak napíš alternatívne riešenie.
Reply on: Ámos #218029:
Cestujúci by to nepochopili. To je fakt. Ale zvykli by si a časom by uznali že je to lepšie. Ale zo začiatku by nadávali. Ako pri každej zmene, aj keby mala byť v ich prospech. Lebo každý jeden cestujúci má svoj prospech: Linku spred jeho dverí pred dvere jeho pracoviska a späť. Bez prestupu, s 1 minútovým intervalom a žiadnymi zastávkami medzi tým.
Reply on: S499.1023 #218033:
Mohli. Viď príspevok #218024. Kľudne predĺžme všetky 29T/30T. Nebudem ani náznakom proti tomu. Naopak, podporím to!
Reply on: Viko #218031:
Je to presne naopak - potvrdil som Ti, že sa to DÁ a napísal som Ti, prečo by sa to robiť nemalo. T6 podľa mňa (nie som kompetentný pracovník z DPB) nemajú byť podrobené žiadnej veľkogenerálke a majú dožiť tak, ako sú. Platňové sa môžu prípadne predať do Sofie, aktuálne najtéšestkovejšieho mesta na svete - T6A2, T6B5, T6B5).
Reply on: Viko #218023:
Oni vlastne v celom Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, pomerne nedávno v Dubline boli idioti, že predlžovali vozy. Aha, takže tak.
Reply on: zlomok #218022:
A prečo by na linke 3 nemohli byť 45 m vozy?
Reply on: Viko #218031:
Pravda!
Reply on: S499.1023 #218015:
Ďakujem, že si mi potvrdil, že sa to nedá, ale stále som nepočul p r e č o. Je mi ľúto, že miesto toho, čo by si mi ako laikovi vysvetlil, prečo rok dozadu boli T6 podľa kompetentných hodné GO (jasné, dá sa to spochybňovať) a zrazu už nie sú hodné lišty, pohonov a dverí, venuješ energiu všeobecným rečiam. Potom to skončí tak, že ja sa nič nové nedozviem a ty si potvrdíš že sa tomu nerozumiem, čiže vo výsledku sme akurát diskusiu zbytočne zasvinili.
Reply on: zlomok #218028:
No čoho som sa nedočkal... A to som sa doteraz pokladal za neskonalého optimistu, ktorý verí v skorú dostavbu Petržalskej, DNV, Prievozskej... radiál a že v tej súvislosti kompetentným napadne, že s 30m vozmi to nepokryjú.

Ja nie som apriori proti nosnému systému s kvalitným intervalom a dobrou kapacitou, ale neuspokoja ma nedotiahnuté riešenia a vzdušné zámky a dúfal som, že diskusiou dospejeme k nejakému pokroku. Holt, nestalo sa, každý sme presvedčený o svojom, prepáč za stratený čas.
Reply on: zlomok #218028:
Na to predsa mame DPB paragrafy. Teda po novom hashtagy.
Nikdy sa to tak nerobilo, cestujuci by to nepochopili a podobne.

Na druhej strane tu este mame aj volenych zastupcov, co organizuju peticie za predlzenie liniek.

Ano viaceri si myslime, ze jednolinkovy variant by bol pre Bratislavu vhodny. A pri dlhsich vozidlach dokonca nevyhnutny - prejazdy cez krizovatky, statie v zastavkach... kedze pri jednolinkovom sa predpokladam vozidla tak nezhlukuju.
Reply on: Ámos #218026:
Tu sa asi niekto stoj čo stoj snaží dokázať že električka nebude nosným systémom a bráni tomu aby sa ním stala. Menej liniek, husté intervaly, dlhšie súpravy. Neviem ako to mám už inak napísať, Viko je naozaj rezistentný a nechápe.
Reply on: Viko #218025:
Píšeš nezmysly. Nechceš predlžovať nové vozy, tak máme predlžovať staré? Našťastie také nemáme. Načo nám bude 60 ks 32 metrových vozňov najbližších 30 rokov keď potrebujem hlavne 45 metrové? Ja nemôžem za to že DPB a mesto kúpili 32 metrové.

V sedle môže ostať 5 min. interval bez zachádzok do Rače. Netvrdím že sa v sedle musí interval naťahovať na 6 minút.

Však aj ja mám na dvoch radiálach dve linky. Račianskej a Karloveskej.
No debata je to pekna, odznelo viacero dobrych rieseni aj napadov. Co z toho, ked vo finale ak sa vobec nejake nove elektricky nakupia, kupi sa dlzka 32metrov.
A DPB bude dalej nariekat, ako nema vodicov.

Reply on: zlomok #218024:
Takže vlastne nevadí, keď nám dva články dožijú o päť rokov neskôr ako zvyšok vozidla? Vau. (Celkovo, dosiahnuť lepší stav chceš podľa mňa zbytočne komplikovanou cestou. Na najhorších vetvách nás zatiaľ môžu zachrániť trojičky, postupne sa obnovou parku a s rozširovaním siete kúpia aspoň 45m a 30m sa vytesnia na posily z Molecky, Jungmannovej apod. )

Po druhé, nedramatizujem to za seba, mne to môže byť šumafuk, ja neumriem keď po 12' vymŕzaní na 68 budem o minútu dlhšie vymŕzať na elinu. Lenže od laickej verejnosti sa nedá čakať omnoho rozumnejšia reakcia. Silnejšej špičke sa potešia, ale redšie sedlo na nich bude pôsobiť, aj keď je to len minúta. Na príkladoch som len ukazoval, že navzdory tvojej teórii prestupy to vôbec zlepšiť nemusí.

---
Poznámka pod čiarou - bruselské metro má na mnohých vetvách dve linky, a nemyslím si, že to je niečomu tak závažne na škodu, keď to stále nezmenili.
Reply on: Viko #218023:
Ak niečo jazdí každých 5 minút, tak je to stále dostatočne atraktívne. Mám pocit že to vnímaš ako keby som predlžoval 10 minútový interval na 20 minútový. Ale tak to nie je. Stále prehliadaš výrazné zvýšenie kapacity, kvôli ktorému som to celé robil. To že je ten systém efektívnejší z hľadiska využívania vodičov je iba benefitom pre DPB. Primárne som nešiel šetriť vodičov, primárne som išiel zvyšovať kapacitu a spraviť niečo čo už naozaj vyzerá ako nosný systém.

Linz má iné zdroje ako Bratislava? Aj v roku 1980 mal peniaze na vyhadzovanie? Nemyslím si. Rozdielna životnosť je blbosť, však práve to chcem do nových vozňov. Rýchliková laminátka ma napadla že prečo iba 50 zo 60 vozov. OK, tam spravme kľudne všetky a na linke 3 môžu byť NP poradia dlhé 45 metrov, ja sa tomu vôbec nebránim. Ale moja filozofia vychádzala z prevádzky dvoch dĺžok: 32 a 45 metrov. Kľudne môžeme mať aj všetko 45 metrové. Náklady na vodiča mi to nepridá. Pýtal si sa aký zmysel má dopĺňať články do 5 ročných vozov. No práve ten, že sú relatívne nové a na začiatku svojej životnosti, takže nové doplnené články s nimi budú spolu dožívať. Alebo mám radšej cpať nové články do 30 ročných vozňov po vzore Švajčiarska?

Opakujem: Ušetrenie vodičov nebol primárny motív, je to iba dôsledok nasadenia vlakov s vyššou kapacitou. Hlavne v situácii kedy má DPB vodičov nedostatok to vôbec nie je zlý benefit.
Reply on: zlomok #218021:
S tými prestupmi si ma vôbec nepochopil. 1) písal som o sedle keď mi je kapacita nanič, 2) myslený bol prestup vo vymenovaných uzloch z nekoľajovej MHD na eliny, na smery kde mi súčasné linky sú za jednu, lebo sa už nevetvia. Pri tých "krásnych" sedlových intervaloch (L68 12', L83&84 15', L20 20' atď.) nemám vôbec žiaden benefit, akurát minútu navyše. Preklady nevyjdú všade ideálne (v extrémnom prípade mi vyjde, že miesto 1x 8' budem čakať 2x 5'), meškania sa dejjú v každej dennej dobe. Jasné, čo to je minúta-dve, lenže ide o to, že tvojim systémom celodenne zhoršuješ súčasný stav výmenou len za to, že špička bude civilizovanejšia. Ak chceš do systému prilákať ďalších ľudí, treba ho kontinuálne zlepšovať. Som proti systému odvšadiaľ všade, napríklad Petržalke jeho potlačenie veľmi pomohlo - viac kapacity, lepšia ponuka, čo v konečnom efekte znamenalo aj istý nárast, pokiaľ si spomínam. (Bohužiaľ vnútropetržalské cestovanie zostáva rozpačité - pri nespoľahlivých linkách 68 a 96 je vetva na kríž Hájmi úplne nevyspytateľná pre cestujúceho, ale to je zas na inú diskusiu.)
Avšak netreba ľudí šikanovať prestupovaním do nemoty, ak dvojlinkový variant v dobrom nastavení dokáže ponúknuť podobné prevádzkové podmienky.

Na margo parkovacej politiky: asi sa spoliehajú, že je to taký paškvil, ktorý cesty nevyprázdni ?

Apropo články: Linz má iné zdroje ako Bratislava. Chcelo by to sakra dobrú analýzu, aby sme zistili, či výroba 2 článkov, prekopávka elektriny a elektroniky, problémy plynúce z rozdielnej životnosti dielov a zmien v dielenskom zázemí, zmena v spotrebe a potrebe vodičov... je v bratislavských podmienkach tak geniálne návratná, aby to neboli utopené peniaze.
Reply on: S499.1023 #218020:
Aha, už chápem. Dôvod prečo som nechal 10 ks 32 metrových je ten 29T je ten, že aj pre linku 3 potrebujem nízkopodlažky, lebo na nábreží by nič NP potom nejazdilo. Chcem naďalej garantovať niektoré NP poradia aby sa mohli vozíčkari pohodlne dostať aj pod Most SNP. Hlavne ak by som mohol vyradením všetkých vozov s výklopnými dverami dvihnúť hranu ostrovčeka na úroveň podlahy vo voze. Dnes sú v Dúbravke síce zastávky vyššie, ale stále tam ostáva asi 5 cm schod. To by šlo spraviť úplne bez neho.

Absolútne súhlasím s tým že sa mali kúpil vozidlá koncepcie Kurzgelenku s modulom cca. 9 metrov. Lenže kúpilo sa čo sa kúpilo tak vychádzam z toho.
Reply on: Viko #218014:
Nemám podložené že by ten europrojekt na predlžovanie vozov bol úspešný ani som nikde netvrdil že by sa to dalo. Pýtal som sa, rovnako ako ty, či by to bolo možné.

Vinohrady ako výstrel do tmy? Však práve sa ukazuje možnosť rôznych riešení, zachádzanie každej druhej linky v špičke až po zachádzanie všetkých, ak Rača potrebuje takú kapacitu, resp. ak chceš useknúť prímestské BUSy niekde v Rači. Mne skôr to zavádzanie parkovacej politiky bez zvýšenia kapacity MHD príde ako výstrel do tmy.

Nie, nepripadá mi pochybné pridávať články do 29T/30T po uplynutí zlomku ich plánovanej životnosti. V Linzi takto v rokoch 1979 až 1980 predlžovali iba troj až štvorročné električky. Po predĺžení im jazdili do roku 2008. A určite by sa dali nájsť aj iné príklady.

Ty sa chceš radšej viac tlačiť než čakať o minútu dlhšie? Ja si radšej o minútu dlhšie počkám než aby som cestoval ako sardinka. Linkovanie odvšadiaľ všade je prežitok.

Písal si o prestupných časoch. TrMy -> Ružinov, Damobrského -> Krčace, Zochova -> KV sú dnes všetky bez prestupu a také aj ostanú. Keď dnes ale ideš napr. od Polusu na Obchodnú, tak buď si čakáš do 8 minút na 2 s tým, že ešte budeš na Blumentáli prestupovať na 8 alebo 5, prípadne nastúpiš na 4 ktorá ti práve ide a môžeš stepovať do 8 minút na TrMy. Pri jednolinkovom variante máš zaručené že ti linka na ktorú prestupuješ pôjde do 5 minút a v praxi skôr do 2,5 minúty, ak sa podarí spraviť preklad liniek, o ktorom to celé je. Lepšie ako čakať buď do 8 minút na priamy spoj a do 2 minút na prípoj, alebo čakať do 4 minút na prvé čo príde a do 8 minút na prípoj. Alebo rovno prestupovať trikrát, však načo nie?
Reply on: zlomok #218019:
Však som narážal práve na to, že 50 vozňov zo 60 a desať nechať v pôvodnom stave a nie všetkých 60 predĺžiť. Inak nezmyselne napísané podmienky, vychádzajúce z T3 spôsobili aj to, že sa v súťaží nemohli uplatniť Kurzgelenkwageny s modulom cca. 9 m - mohli sa kúpiť 36 m vozy s perspektívou predĺženia na 54 m.
Reply on: S499.1023 #218010:
Ja za to nemôžem že nakupovali ekvivalenty 2xT keď je jasné že do budúcnosti sa dlhším vlakom nevyhneme. Koľko rokov mali Düwagy v Linzi, keď ich predlžovali vkladaním článku? Prvú sériu kúpili v roku 1977 a už v rokoch 1979 až 1980 všetky vozne predlžovali. Takže to by bolo niečo podobné. Zistili že kapacitne im to nestačí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.