Reply on: Ike #194518:
• za zapchu na mostoch moze ani nie tak centrum ako nevhodna organizacia dopravy a v niektorych pripadoch v kombinacii s nedostatocnou kapacitnostou ciest. nie je to problem centra ako takeho. Je to rovnake na Racianskej, v Ruzinove aj vo Vrakuni, ci Biskupiciach. • vlastne, teraz to hovoris aj ty, len s tym rozdielom ze nie preto, ze by MC boli cielom (startom) ale pre nevhodnu organizaciu dopravy.
• po zruseni bus pruhu sa jednak auta rozptylia do dovjpruhu, cize sa odstrani lievik, ktory je pricinou zapch na tejto trase a zvysi sa plynulost celeho tahu Staromestka - Stefanikova - Prazska/Sancova. Rozptyl je na kazdej krizovatke, teda tie vyznamnejsie: Suche myto, krizovatka na Palisády, a následne SAV.
• transport z D1 a z D2 ako ani z R7 neodstrániš, len ho nevedieš krížom cez mesto ale odvedieš po jeho obvode.
samozrejme, že vypichávam fakty, ktorí mi vyhovujú. nie som si však vedomý, že by som ignoroval fakty, ktoré by mi už tak nevyhovovali. možno niektoré ukážeš.
Marcelllooo
• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.
• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.
ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.
v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.
co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.