Reply on: jokl #194522:
kruhový objazd pôvodne projektovalo METRO Bratislava. Svetelná križovatka bola nakoniec realizovana, lebo je lacnejsia a jednoduchsia na vybudovanie. To je vsetko.Kruhový objazd podobných charakteristík majú v Nitre (križovatka Štúrova - Bratislavská).
Vlastne na Nitre je možné demonštrovať priaznivý vplyv obchvatu na dopravu v meste, ktorej sa výrazne uľavilo. problémy sa nevyriešili, ale výrazne sa uľavilo.
Ike
Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).
Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.
Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.