Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marcelllooo #194267:
1.) Vacsina trate elektriciek je v BA segregovana od dopravy. To ze nefunguje preferencia a na kazdych XYZ metroch je prechod, je chyba planovania.
2.) Metro sa ekonomicky nevyplati. Mozno jedine, ak by to preplatila EU, ale nerad by som zase zivil 20 rokov zbytocnych architektov a inych uradnickov na planovani niecoho, co nebude.
3.) Na jednej strane chces segregovane metro, pretoze elektricka nie je dost segregovana, na strane druhej bojujes proti tomu, aby bol nasyp pred panelakom, kde byvas, aby nemusela krizovat cestu a bola segregovana ?
Reply on: VLK #194266:
tak aby som ťa uviedol do reality revízorov, tí sú motivovaný načapať čo najviac čiernych pasažierov, a fungujú v medzizástavkovom takte, aby vykázali čo najviac spojov a najväčšiu činnosť. Preto behom minúty musia skontrolovať celý autobus a ak vidia, že niekto má SMS lístok, tak je pre nich preferovanejšie hľadať iného čierneho pasažiera, ako sa zdržiavať s tým, že dôsledne skontrolujem či je SMS pravá. Tí poctivejší revízori si akurát skontrolujú, či sedí čas.

Keď sme pri téme revízorov, bol som pri tom, ako vykazovali fiktívnu činnosť, keď stáli na zastávke Landererova pri Olejkárskej a len si očipovali u vodiča kontrolu, ale reálne nenastúpili a teda ju ani nevykonávali.

Ďalej som bol svedkom toho, že neumožňovali cestujúcim pri nastúpení si označiť lístok a následne sa snažili ich spokutovať. Riešili sme to následne cez vedenie DPB.

Ďalej som zažil aj to, že som chcel vystúpiť z autobusu riadne pristaveného na zastávke v čase normálne otvorených dverí, mal som len smilu, ze nastupoval revizor a ten mi fyzicky zabranil vystupit este pred tym, ako by sa ocipoval u vodica a zacal kontrolu. Mal som samozrejme elektricenku, ale taketo chovanie je nepripustne a sposobilo moje oneskorenie na pracovnom stretnuti.

Bol som minimálne tri razy svedkom toho, ako kontrolne citacky pri kontrole zlyhali.

Takze takto to je s vykonom kontroly cestovnych listkov.
Reply on: Marcelllooo #194267:
ktorý systém je postavený na úroveň nosného, o tom rozhodujú dopravní plánovači... vidím, že podľa teba je zlá električka nemohúca nosného systému, potom sú Švajčiari blbci, pretože ani v hlavnom meste metro nemajú a ako nosný systém je tam električková dráha, rovnako aj v najväčšom Švajčiarskom meste Zurich
Reply on: Marcelllooo #194264:
- k metru má zmysel a k električke nie? to je aký nezmysel... takže napr. Brno to robí zle, pretože zváža ľudí k električke? A ostatné mestá tiež? Veď to je úplný základ linkovania, kde sú delené nosné linky a doplnkové linky, a to nielen medzi električkou, ale prestupy na trolejbus či medzi autobusmi...
- spádové územie v koridore NS MHD nie je také veľké aby zabezpečilo adekvátne naplnenie, v tom sa zhodneme, k nosnému systému sa ľudia vždy zvážali a je asi rozdiel ísť 5 min. z Bosákovej na Šafko ako autobusom dookola v čase špičky aj 15 min. - preto sa prestupuje. Zvážať sa z celej Petržalky nebudú, nakoľko okrajové časti budú mať zachované linky (inak to ani nejde).
A ak preferujete metro, koľko ľudí by asi také metro s hodinovou prepravnou kapacitou 25tis.-36tis. osôb prepravilo v uvedenom koridore? Z akého veľkého spádového územia by sa museli zvážať ľudia aby bolo v čase dopravnej špičky naplnené aspoň na 40%?
Reply on: VLK #194262:
lebo električka nie je metro/podzemka/segregovaná dráha. v ich charakteristickcýh vlastnostiach tkvie rozdiel medzi nosným systémom MHD (metro, segregovaná dráha) a doplnkovým systémom MHD (električka). tak ako cesta prvej triedy nie je dialnica a dialnica nie je cesta. ale prečo to musím vysvetľovať niekomu, kto sa tu hrá na znalého odborníka? odpoveď sa tiež natíska sama.

preto sme proti električke v Petržalke podľa projektu mesta (nie proti električke vo všeobecnosti, dokonca ani nie proti električke v Petržalke ako takej) ale sme za metro (zo strednodobého a dlhodobého hľadiska určite).
Reply on: eripmav #194255:
nielen spätnou SMS sa to dá overiť ? sú aj ďalšie možnosti a skutočne má revízor možnosť si overiť, či správa ktorú mu ukazuje cestujúci je pravá (v DPMK som nastavoval revízorské čítačky aj chodil s revízormi na záťahy ak bola nová verzia pre revízorské čítačky, uvedené funkcie sme úspešne odskúšali)
Reply on: Marcelllooo #194261:
zrazu iny program, ked ta nachytali v argumentoch, ze metro alebo vlak su zbytocne systemy v Petrzalke. ?
Reply on: VLK #194259:
• k metru má zmysel zvážať ľudí, k električke nie. 😉 to je ten základný a zásadný rozdiel, ktorý spočíva v rýchlosti prepravy. to čo mi je neatraktívne na prestupovaní a zvážaní sa vykompenzuje rýchlosťou metra (segregovanej dopravy), čiže v cieli budem v konečnom dôsledku skôr a v prospech toho som ochotný vzdať sa komfortnu v podobe bezprestupvioej jazdy. Električka toto nespĺňa a návrh ÚP chce segregovaný NS MHD vypustiť úplne podobne ajo pojem nosného systému.
• tú koninu povedal primátor - on sám spochybnil projekt električky z dopravného aj ekonomického hľadiska. Povedal, že bez zvážania bude električka využitá maximálne na 40%. V pešej dostupnosti do 5minút a 7 minút (500 a 800 metrov) je cca 25 resp. 35% Petržalčanov. ak chceme využívať električku k výkonom blížiacim sa k plnej využiteľnosti, treba zvážať z celej Petržalky. Tak to zdôvodňujú Schlosser s Ftáčnikom.

ako to chce všetko obhájiť pred laickou aj odbornou verejnosťou zaujíma aj mňa.
Reply on: eripmav #194255:
co by si cakal od novinara
Reply on: Marcelllooo #194258:
inak to s tou dopravnou neodôvodnenosťou si pokašlal - ak by bola električka v trase NS MHD neodôvodnená, prečo sa potom od 70.tych rokov plánuje podzemná dráha ❓ Mimochodom, tú presadzujete ja vy, ale to je akosi v rozpore...
Reply on: VLK #194256:
chýba to tam len preto, že nič také sa nestalo 😃 jediná kritika bola na adresu vedenia mesta a prezentovaného návrhu.

sorry, mám aj iný program, musel som sa zúčastniť Múdreho pondelka, kde sme vyhrali jednu z prvých pozícií. moje záujmy sú všestranné.
Reply on: Marcelllooo #194257:
Tak ale v tom prípade keby v tom istom koridore išlo metro alebo vlak, tak na to aby boli využívané tak by tam bolo treba zvážať ľudí už aj z celého Brugenlandu a mošoňskej župy...
Reply on: Marcelllooo #194257:
takú koninu som dlho nečítal... z celej Petržlenky sa nikdy nebudú zvážať ľudia a okrajové časti Petržlenky budú stále závislé na autobusovej doprave a kapacite mostov... a je jasné že nosný systém má k sebe naviazané linky tak, aby bola zabezpečená adekvátna dostupnosť, alebo nám chceš tvrdiť že v Prahe k metru si ľudia došlapú (ako tvrdí Vlado Dulla, najlepšie po meter a pol širokom chodníčku cez park)...
Reportáž o prerokovaní zmien ÚP na STV. Čas od 44:15
http://www.rtvs.sk/tv.programmes.detail/archive/4173?date=10.09.2013

Veľmi zaujímavé bolo priznanie primátora, že na tom aby električka bola využívaná na viac ako 40%, treba zvážať cestujúcich z celej Petržalky.

Iným slovom, priznal, čo tvrdíme my aj VÚD od začiatku, že je ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. A že dôsledkom bude ďalšia redukcia spojov, lebo aby boli ľudia ochotní cestovať najprv k električke, musíme im zrušiť priame a atraktívnejšie spoje.

Podobne so mnou urobil reportáž aj časopis Petržalčan na túto tému
http://www.petrzalcan.sk/slavik-versus-primator

(sry za opakovanie, v predchádzajúcom mi vypadli linky)
Reportáž o prerokovaní zmien ÚP na STV. Čas od 44:15

Veľmi zaujímavé bolo priznanie primátora, že na tom aby električka bola využívaná na viac ako 40%, treba zvážať cestujúcich z celej Petržalky.

Iným slovom, priznal, čo tvrdíme my aj VÚD od začiatku, že je ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. A že dôsledkom bude ďalšia redukcia spojov, lebo aby boli ľudia ochotní cestovať najprv k električke, musíme im zrušiť priame a atraktívnejšie spoje.
Reply on: Marcelllooo #194254:
hmmm, chýba mi tam poznámka o tom, ako občan Slávik ušiel z rokovania po tom, čo ostatní občania sa začali nepekne vyjadrovať na jeho adresu...
SME urobilo dobru reklamu...
dosial to moc vyuzivane nebolo... dosial... este zopar takych clankov treba...
http://www.sme.sk/c/6930124/cierni-pasazieri-vedia-jazdit-na-jeden-sms-listok.html

inak bezpecnost SMS listka naozaj zasadne pokryvkava... isteze, da sa to overit opatovnou SMS, vsetko sa da... ja mam skusenosti, ze revizor ani len nekontroluje ten kod co je v SMS, ked sa mu ukaze sprava co ma tvar ako ma mat, tak je spokojny a nebude sa zdrzovat, ide na lahsie obete...
Reakcia na pondelkové prerokovanie zmien ÚP (predovšetkým bod električka/NSMHD)

http://www.petrzalcan.sk/slavik-versus-primator
Reply on: bakos4 #194240:
Odchody 201/202 po 21. hod v smere na Čiližskú sa posúvali o 5 min skôr pre zabezpečenie nadväznosti z 201 na linku 70 na Miletičovej.
Hovoria o lolovej zalobe na mesto (na STV) ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.