Reakcia na: VLK #194259:
• k metru má zmysel zvážať ľudí, k električke nie. to je ten základný a zásadný rozdiel, ktorý spočíva v rýchlosti prepravy. to čo mi je neatraktívne na prestupovaní a zvážaní sa vykompenzuje rýchlosťou metra (segregovanej dopravy), čiže v cieli budem v konečnom dôsledku skôr a v prospech toho som ochotný vzdať sa komfortnu v podobe bezprestupvioej jazdy. Električka toto nespĺňa a návrh ÚP chce segregovaný NS MHD vypustiť úplne podobne ajo pojem nosného systému.• tú koninu povedal primátor - on sám spochybnil projekt električky z dopravného aj ekonomického hľadiska. Povedal, že bez zvážania bude električka využitá maximálne na 40%. V pešej dostupnosti do 5minút a 7 minút (500 a 800 metrov) je cca 25 resp. 35% Petržalčanov. ak chceme využívať električku k výkonom blížiacim sa k plnej využiteľnosti, treba zvážať z celej Petržalky. Tak to zdôvodňujú Schlosser s Ftáčnikom.
ako to chce všetko obhájiť pred laickou aj odbornou verejnosťou zaujíma aj mňa.
Marcelllooo
http://www.rtvs.sk/tv.programmes.detail/archive/4173?date=10.09.2013
Veľmi zaujímavé bolo priznanie primátora, že na tom aby električka bola využívaná na viac ako 40%, treba zvážať cestujúcich z celej Petržalky.
Iným slovom, priznal, čo tvrdíme my aj VÚD od začiatku, že je ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. A že dôsledkom bude ďalšia redukcia spojov, lebo aby boli ľudia ochotní cestovať najprv k električke, musíme im zrušiť priame a atraktívnejšie spoje.
Podobne so mnou urobil reportáž aj časopis Petržalčan na túto tému
http://www.petrzalcan.sk/slavik-versus-primator
(sry za opakovanie, v predchádzajúcom mi vypadli linky)