Reply on: eripmav #193392:
2 zastávky pred letiskom je taká zastávka čo sa volá "Fatruny".. ona je síce preslávená kvôli bezdomovcom, ktorí majú v jej blízkosti ubytovňu, ale v jej pešej dostupnosti sídli celá rada firiem, niektoré vôbec nesúvisiacich s leteckým priemyslom, rôzna administratíva s veľkým počtom zamestnancov o kúsok ďalej je predajňa nábytku, mnoho záhradiek..Uznávam, pre nich je ten 8 minútový interval na linke 61 v rannej špičke luxus.. ten je potrebný po Avion a na letisko by kapacitne postačoval každý druhý spoj... ale poznámky v cp linky Hlavná Stanica - Letisko a jej interval 16 minút. to by bolo také slovenské...
Valec
"zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto"
Napr. vo Viedni nie, existuje S-bahn, nejaké prechádzajúce regio linky a komerčné letišné.
"typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet"
Vo Viedni nie je, v Prahe a Dubline čiastočne (linka áno, ale lístok platí len na nej), Berlín-Tegel nie je, v Stuttgarte len S-bahn a lokálne bus linky...
"v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur..."
Mohol, a vozil by si sa ty, irizar a možno ešte 5 ďalších turistov z každého letu.
"koncit na letisku linky pre domacich je hlupost..."
Takže v Prahe sú to linky 119, 179, Berlín-Tegel 109, 128 (tuším aj X9)...
"linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?"
Možno by sa uživila, akurát či je ten 50 centový príplatok za osobitnú linku práve to, čo by pokrylo zvýšené náklady na jej prevádzku.