Ale vsak nic nebrani DPB tak, ako na hlavnej stanici, dat na letisko 1 ZV, dispecera a v pripade narazoveho poctu cestujucich zdvojit odchod Lenze "Nikdysatotaknerobilo" a "Cestujucibytonepochopili"
ale však o 61 nehovorím, ja som hovoril o 96 ktorú jazdím... 61 má trasu, ktorá je pre nich zaujímavá, ale 96 moc zaujímavá nie je (okrem tých, ktorí chcú ísť na ASMN, tak ich inštruujem na prestup na Max. HELLA na L50)
ved hej ja som netvrdil opak... podobne ako na Hl.St.
Je pravda ,že po skončení charterových letov chodí z letiska skoro prázdna. no to je vďaka "širokej"ponuky odletov a príletov z BA letiska.
Ja som zase zažíval situácie ,keď sa na Avione nedalo dostať do L61 lebo prišla narvatá už z letiska. Kam si sa pozrel bol kufor. Ešte frflali ,že prečo linka z letiska nejde priamo na Hl.St. bez zastavenia. Na to im niekto zakričal na to v BA slúžia taxíky. ☺
Ak spomínate, že kedysi sa na linke 96 vyskytoval autobus 4901 a teraz nie, problém je v jej vypravovní. Dopravný podnik má 3 vozovne. Predtým platilo, že jedno poradie vypravovala Petržalka a v ne je tento autobus a aj ďalších 40 rovnakého druhu. ďalšie 3-4 autobusy vypravovala vozovňa Jurajov dvor, ktorí má zase spomínané SOLARISY. Potom sa rozhodlo, že už Petržalka na túto linku nebude vypravovať nič a už všetko preto dáva vozovňa Jurajov dvor. Tu však veľa alternatív na kapacitnejšie autobusy nie je. Táto vozovňa má približne 60 vysokopodlažných KAROS (ktoré navyše majú viac ako 20 rokov) a len 12 nízkopodlažných vozidiel SOR. Tento druh autobusov môžete vidieť na letisku na linke 61. Takže problém je v nedostatku 18m nízkopodlažnýchj autobusov vo vozovni, ktorá túto linku vypravuje. Zmena je možná najskôr možno o 2-3 roky, pretože DP chce vyhlásiť tender na jeseň na asi 100 autobusov, ktoré by okrem iných nahradili aj spomínané KAROSY. Potom bude väčšia šanca na kapacitnejšie nízkopodlažné autobusy na linke 96. Ak si zase najaké neuchmatne vozovňa Trnávka, ako sa to už viackrát stalo.
V dnešnej ekonomike je kopa ľudí čo pracujú v zahraničí ak si pán nevšimol. Nehovoriac o tom že letecké zájazdy, zvlášť tie z odletom z BA nie sú ani zďaleka také drahé, aby si ich priemerne zarábajúca rodina nemohla dovoliť...
Tak ja som tam bol so skupinou ľudí a keď si pýtal už asi 8my ten celodenný lístok slovami doslova citujem" Jeden ten za tisícšesťstopäťdesiat si prosím".. tak presne vedela čo má dať, aj napriek zjavnej jazykovej bariére.. ? ? ?
Išli načas a boli čisté. Mne to ako turistovi stacilo. Nemam pocit že by to bolo vela. Taxík by bol drahý, autom sa pokojne zaparkovať nedá a je to drahé a jednorazové lístky by som preplatil. To vsetko na mna zanechalo dobrý dojem. Negatívom bola žiadna znalosť svetového jazyka
Ja len skromne poviem, že pri poslednej návšteve budapešti som si turistický lístok v hodnote 1650 forintov co je asi 6 euro kúpil. A nechýbalo tomu nič. Rozhodne sa to oplatilo. Vozidlá boli aj staré aj vysoko podlazne ale
Skvostny pohlad, uplne v duchu preferencie MHD. Napadlo ta, ze na to letisko necestuju len Slovaci, ale aj turisti co prisli do Bratislavy? A ze lietadlom sa necestuje len na dovolenku, ale aj z kvanta dalsich dovodov?
Pekny den.
Zrejme vas trapi doprava na letisko. Podla mna, ked niekto ma na drahu dovolenku do zahranicia, moze sa odviest taxikom na letisko. V dnesnej ekonomike je vacsina z nas cez dovolenku doma.
Jozef
2 zastávky pred letiskom je taká zastávka čo sa volá "Fatruny".. ona je síce preslávená kvôli bezdomovcom, ktorí majú v jej blízkosti ubytovňu, ale v jej pešej dostupnosti sídli celá rada firiem, niektoré vôbec nesúvisiacich s leteckým priemyslom, rôzna administratíva s veľkým počtom zamestnancov o kúsok ďalej je predajňa nábytku, mnoho záhradiek..
Uznávam, pre nich je ten 8 minútový interval na linke 61 v rannej špičke luxus.. ten je potrebný po Avion a na letisko by kapacitne postačoval každý druhý spoj... ale poznámky v cp linky Hlavná Stanica - Letisko a jej interval 16 minút. to by bolo také slovenské...
Ak si si nevsimol, 61 a 96 maju po trase X dalsich bodov ktore ich zaplnia a v prevaznej vacsine trasy su naplnene. Kdezto tvoja specialna linka by sluzila len pre vlky na LETISKO.
Ved ja netvrdim, ze turista ma nieco postrehnut (hoci minimalne ten vyrazny cenovy rozdiel asi predsalen postrehne), ja len hovorim ze ide o komercne linky ktore NEPREVADZKUJE mesto, teda je blbost tu vykrikovat ze mesto taku linku neprevadzkuje a inde udajne hej (hoci priklad akosi nevies uviest).
4,5eur za celodenny listok...
ako som predpokladal, DPB predpoklada ze ten turista nebude robit nic ine len sa hore dole prevazat z dubravky do race a z cunova do devina a potom do podunajskych biskupic...
ak si kupi turista celodenny listok za 4,5e tak DPB podla mna na nom zarobil aj bez dotacii... jedine ze by sa vozil ako som vyssie spomenul... ale to on asi nebude... za 4,5e by sa totiz vedel odviest aj taxikom kam potrebuje, keby vedel ako na to... ale on nevie... tak mu treba, ze...
suhlasim ze problem moze byt neuzivenie linky...
ale potom mi je zahadou co tam robi linka 96 a 61 rano s intervalom aj do 10 busov za hodinu...
zahada...
to nikomu nevadi ze tam rano v spicke vozia 96+61 vzduch s celkom slusnym intervalom??? v spicke!!!
ok, mozno su to komercne linky, ale turista nic nepostrehne, dopravca je plne integrovany v informacnych materialoch aj v tarife... ale mam pocit ze v NY to je mestsky dopravca, uznavam ze napriklad v LA nebola doprava na letisku ziadna, ale tam sa proste predpoklada ze clovek pojde autom alebo taxi, to je mesto aut... Cinske letiska, tam podla mna je vsetko statne, aj sa to tak tvarilo...
"ukoncit sucasne linky na letisko v Avione a zaviest linku Letisko - ASMN - centrum (napriklad namestie SNP) - Hl. stanica"
A zamestnanci letiska a okolitých skladov ti pošlú hromadnú ďakovnú pohľadnicu... a ja ako občasný cestujúci by som mal cestu na letisko časovo tak dlhú (zachádzka a biedny interval), že by som naň mohol ísť aj pešo. ?
Zasa trepeš. Tak napríklad:
"zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto"
Napr. vo Viedni nie, existuje S-bahn, nejaké prechádzajúce regio linky a komerčné letišné.
"typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet"
Vo Viedni nie je, v Prahe a Dubline čiastočne (linka áno, ale lístok platí len na nej), Berlín-Tegel nie je, v Stuttgarte len S-bahn a lokálne bus linky...
"v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur..."
Mohol, a vozil by si sa ty, irizar a možno ešte 5 ďalších turistov z každého letu.
"koncit na letisku linky pre domacich je hlupost..."
Takže v Prahe sú to linky 119, 179, Berlín-Tegel 109, 128 (tuším aj X9)...
"linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?"
Možno by sa uživila, akurát či je ten 50 centový príplatok za osobitnú linku práve to, čo by pokrylo zvýšené náklady na jej prevádzku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Ved ja netvrdim, ze turista ma nieco postrehnut (hoci minimalne ten vyrazny cenovy rozdiel asi predsalen postrehne), ja len hovorim ze ide o komercne linky ktore NEPREVADZKUJE mesto, teda je blbost tu vykrikovat ze mesto taku linku neprevadzkuje a inde udajne hej (hoci priklad akosi nevies uviest).