Ked mi chces tvrdit ze vacsinu letiskovych expresov prevadzkuju mesta tak mi pls. najdi prislusne priklady. Pozor, to ze linku jazdi ten isty dopravca co MHD neznamena ze linku prevadzkuje mesto. Vacsinou ide o KOMERCNE linky.
"koncit na letisku linky pre domacich je hlupost..." - Ano, ale len v pripade ak letisko samo o sebe generuje dostatocny dopyt na linku. To nie je pripad Bratislavy, tu by ti ta specialna linka vozila vacsinu dna vzduch.
"linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?" - Ak bezne denny listok stoji 4,50 eur, cena za takuto dopravu by bola 50 centov. Nie, neuzivila, to ma od nakladov hodne daleko.
no neviem, s nákupom u vodiča mám vždy viac problémov ako s automatom ? obvykle vodiči nie sú nejak extra jazykovo vybavení a úplný extrém to bol v Grécku, kde aj nápisy sú v tej ich čudnej abecede (nehovoriac o takmer nepoužiteľnom informačnom systéme)
ukoncit sucasne linky na letisko v Avione
a zaviest linku Letisko - ASMN - centrum (napriklad namestie SNP) - Hl. stanica
by bolo velmi zaujimave...
aj tak tie linky teraz na letisko su vacsinou prazdne...
interval na BA pomery by zrejme bol velmi ubohy, 30 - 60 minut + podpa potreby navyse,
ale zase kto pride lietadlom ocakava a je zvyknuty cakat aj tu hodinku, co uz...
cena 5eur minus to ze v cene bude celodenny listok (turisti to ale urcite zneuziju, listok predaju alebo sa budu vozit po vsetkych linkach, DPB sa urcite bude obavat...) by mohla aj pokryt naklady...
Pokial mám hovoriť za lety ktoré používam ja, tak áno, zaplatia vrchovato. Verím tomu že dokonca aj grošom smrdiace jedince čo doletia ryanairom sa radšej plesnú po vrecku ak sa odvezú pohodlne a priamo. Už len nákup lístkov priamo u vodiča s možnosťou platenia kartou namiesto šaškovania s automatmi by urobil svoje...
zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto...
kde nie?
typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet...
v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur...
koncit na letisku linky pre domacich je hlupost...
linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?
ak nie, tak mozme letisko zavriet... a vyhlasit za polne nakladne letisko a zabudnut nan...
A dalsi priklad z MS: Ako tam ficala doprava. Prvy krat sa zrealizovali poriadne kvalitne dopravne opatrenia. Kvoli turistom. Nie kvoli vlastnym obyvatelom. To ma byt v poriadku?
Absolutne nechapes co som napisal. Ja nemam nic proti turistom, naopak, vzdy im ochotne poradim (aj iniciativne ked vidim ze sa nevedia zorientovat v tej debilnej DPB mape), som za to aby sme pre nich vytvarali podmienky a aby sme sa snazili aby sa tu citili dobre. To vsetko ano. Avsak, mesto to nesmie robit na ukor svojich obyvatelov, ktori ho dotuju.
Slovensky pristup je demonstrovany napr. tym ze mesto cistilo ulice az pred MS v hokeji, ked sa islo posrat z navstevnikov. Kvoli vlastnym obyvatelom to neurobilo. Potom sa pytam, preco ho obyvatelia platia.
spravny pristup! typicky a charakteristicky pre "pohostinnych slovakov"
na turistoch sa da zvycajne celkom pekne zarobit, dokonca aj na doprave... pokojne zaplatia aj 5 nasobne cestovne, len musia vediet za co a ako a tak...
ale na slovensku sa dockaju praveho privitania, charakteristickeho pre slovensku pohostinnost, a vystihujuce tento prispevok... MHD je tu pre domacich a vy tu co chcete!
A zaplatia cestujuci do Bratislavy tie expresne linky? Lebo oni su vacsinou komercne a neprevadzkuje ich mesto, ale nejaky autobusovy dopravca ktory ma zisk z cestovneho.
Mimochodom, pre mna je dost nepochopitelne z akeho dovodu este Slovak Lines nepoziadal o povolenie vnutrostatnej prepravy v ramci SR a nevozi ludi medzi letiskom a ASMN.
Tak nech ale Bratislava potom láskavo tie expresné linky zavedie, kludne aj za štyri eurá a kľudne len zopár spojov za deň naviazaných na prílety. Ja nie som nijako zvlášť odviazaný keď sa musím z kufrom trepať do nadžganej SORky, ktorá ma následne vezme na exkurziu po shopping centrách a polovici Ružinova. Jediný pokus o odvoz ľudí z letiska civilizovaným spôsobom bola tá osemmiestna maršrutka, ktorá krachla hlavne na nulovej informovanosti - nech nečítam toto fórum, nevedel by som o nej ani ja.
A alternatíva v podobe nehorázne predraženého taxíka s vodičom ktorý sa celý trasie na to ako ma ošklbe tiež nie je žiadna výhra...
nuž, moje posledné skúsenosti s Thessaloniki alebo Bolognou sú také, že na letisko premáva všetko to, čo bežne v premávky na ostatných linkách, v Bologni boli niektoré vozy upravené na odkladanie batožín a svoje najlepšie roky už mali dávno za sebou... v Amterdame dokonca na letisko jazdia vozy v prímestskej úprave (nie letisková linka centrum - letisko, ale klasická MHD)... čiže nikde nejazdí na letisko to najlepšie, čo doma zrovna majú
Re #193357 Valec: áno, to je riešenie, tiež som sa pohrával s tou myšlienkou...
Mily pane, uvedomte si prosim ze mesto (platitel vykonov) a jeho dcerska spolocnost DPB (prevadzkovatel dopravy) su tu prioritne pre svojich obyvatelov az potom pre turistov. Teda v prvom rade maju dbat na to aby domacim obyvatelom bola zabezpecena dostatocne kapacitna doprava, az potom riesit turistov. Toto som nikde inde na svete nezazil, ze by doprava na letisko bola nejak kvalitativne preferovana pred zvysnou dopravou. Ked tak islo o expresne linky s 4-nasobnou tarifou oproti beznej MHD
Tak ale ja si pod terminálom nepredstavujem to, čo je tam teraz (dokonca ani to, čo je na Patrónke). ? Ako problém vidím len linku 21, keďže sa nikde nedá dostať z diaľnice... na druhej strane by ale všetky smery, ktoré L21 obsluhuje, boli tak či tak obslúžené inými linkami.
VLK