Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #193388:
4,5eur za celodenny listok...
ako som predpokladal, DPB predpoklada ze ten turista nebude robit nic ine len sa hore dole prevazat z dubravky do race a z cunova do devina a potom do podunajskych biskupic...
ak si kupi turista celodenny listok za 4,5e tak DPB podla mna na nom zarobil aj bez dotacii... jedine ze by sa vozil ako som vyssie spomenul... ale to on asi nebude... za 4,5e by sa totiz vedel odviest aj taxikom kam potrebuje, keby vedel ako na to... ale on nevie... tak mu treba, ze...

suhlasim ze problem moze byt neuzivenie linky...
ale potom mi je zahadou co tam robi linka 96 a 61 rano s intervalom aj do 10 busov za hodinu...
zahada...
to nikomu nevadi ze tam rano v spicke vozia 96+61 vzduch s celkom slusnym intervalom??? v spicke!!!

ok, mozno su to komercne linky, ale turista nic nepostrehne, dopravca je plne integrovany v informacnych materialoch aj v tarife... ale mam pocit ze v NY to je mestsky dopravca, uznavam ze napriklad v LA nebola doprava na letisku ziadna, ale tam sa proste predpoklada ze clovek pojde autom alebo taxi, to je mesto aut... Cinske letiska, tam podla mna je vsetko statne, aj sa to tak tvarilo...
Reply on: eripmav #193386:
"ukoncit sucasne linky na letisko v Avione a zaviest linku Letisko - ASMN - centrum (napriklad namestie SNP) - Hl. stanica"

A zamestnanci letiska a okolitých skladov ti pošlú hromadnú ďakovnú pohľadnicu... a ja ako občasný cestujúci by som mal cestu na letisko časovo tak dlhú (zachádzka a biedny interval), že by som naň mohol ísť aj pešo. ?
Reply on: eripmav #193384:
Zasa trepeš. Tak napríklad:
"zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto"
Napr. vo Viedni nie, existuje S-bahn, nejaké prechádzajúce regio linky a komerčné letišné.

"typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet"
Vo Viedni nie je, v Prahe a Dubline čiastočne (linka áno, ale lístok platí len na nej), Berlín-Tegel nie je, v Stuttgarte len S-bahn a lokálne bus linky...

"v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur..."
Mohol, a vozil by si sa ty, irizar a možno ešte 5 ďalších turistov z každého letu.

"koncit na letisku linky pre domacich je hlupost..."
Takže v Prahe sú to linky 119, 179, Berlín-Tegel 109, 128 (tuším aj X9)...

"linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?"
Možno by sa uživila, akurát či je ten 50 centový príplatok za osobitnú linku práve to, čo by pokrylo zvýšené náklady na jej prevádzku.
Reply on: eripmav #193386:
"ale zase kto pride lietadlom ocakava a je zvyknuty cakat aj tu hodinku, co uz..." - To myslis vazne?
Reply on: eripmav #193384:
Ked mi chces tvrdit ze vacsinu letiskovych expresov prevadzkuju mesta tak mi pls. najdi prislusne priklady. Pozor, to ze linku jazdi ten isty dopravca co MHD neznamena ze linku prevadzkuje mesto. Vacsinou ide o KOMERCNE linky.

"koncit na letisku linky pre domacich je hlupost..." - Ano, ale len v pripade ak letisko samo o sebe generuje dostatocny dopyt na linku. To nie je pripad Bratislavy, tu by ti ta specialna linka vozila vacsinu dna vzduch.

"linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?" - Ak bezne denny listok stoji 4,50 eur, cena za takuto dopravu by bola 50 centov. Nie, neuzivila, to ma od nakladov hodne daleko.
Reply on: irizar #193385:
no neviem, s nákupom u vodiča mám vždy viac problémov ako s automatom ? obvykle vodiči nie sú nejak extra jazykovo vybavení a úplný extrém to bol v Grécku, kde aj nápisy sú v tej ich čudnej abecede (nehovoriac o takmer nepoužiteľnom informačnom systéme)
Reply on: eripmav #193384:
ukoncit sucasne linky na letisko v Avione
a zaviest linku Letisko - ASMN - centrum (napriklad namestie SNP) - Hl. stanica
by bolo velmi zaujimave...
aj tak tie linky teraz na letisko su vacsinou prazdne...
interval na BA pomery by zrejme bol velmi ubohy, 30 - 60 minut + podpa potreby navyse,
ale zase kto pride lietadlom ocakava a je zvyknuty cakat aj tu hodinku, co uz...
cena 5eur minus to ze v cene bude celodenny listok (turisti to ale urcite zneuziju, listok predaju alebo sa budu vozit po vsetkych linkach, DPB sa urcite bude obavat...) by mohla aj pokryt naklady...
Reply on: 810zssk #193380:
Pokial mám hovoriť za lety ktoré používam ja, tak áno, zaplatia vrchovato. Verím tomu že dokonca aj grošom smrdiace jedince čo doletia ryanairom sa radšej plesnú po vrecku ak sa odvezú pohodlne a priamo. Už len nákup lístkov priamo u vodiča s možnosťou platenia kartou namiesto šaškovania s automatmi by urobil svoje...
Reply on: 810zssk #193380:
zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto...
kde nie?
typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet...
v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur...
koncit na letisku linky pre domacich je hlupost...
linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?
ak nie, tak mozme letisko zavriet... a vyhlasit za polne nakladne letisko a zabudnut nan...
Reply on: 810zssk #193382:
A dalsi priklad z MS: Ako tam ficala doprava. Prvy krat sa zrealizovali poriadne kvalitne dopravne opatrenia. Kvoli turistom. Nie kvoli vlastnym obyvatelom. To ma byt v poriadku?
Reply on: eripmav #193381:
Absolutne nechapes co som napisal. Ja nemam nic proti turistom, naopak, vzdy im ochotne poradim (aj iniciativne ked vidim ze sa nevedia zorientovat v tej debilnej DPB mape), som za to aby sme pre nich vytvarali podmienky a aby sme sa snazili aby sa tu citili dobre. To vsetko ano. Avsak, mesto to nesmie robit na ukor svojich obyvatelov, ktori ho dotuju.

Slovensky pristup je demonstrovany napr. tym ze mesto cistilo ulice az pred MS v hokeji, ked sa islo posrat z navstevnikov. Kvoli vlastnym obyvatelom to neurobilo. Potom sa pytam, preco ho obyvatelia platia.
Reply on: 810zssk #193373:
spravny pristup! typicky a charakteristicky pre "pohostinnych slovakov"
na turistoch sa da zvycajne celkom pekne zarobit, dokonca aj na doprave... pokojne zaplatia aj 5 nasobne cestovne, len musia vediet za co a ako a tak...
ale na slovensku sa dockaju praveho privitania, charakteristickeho pre slovensku pohostinnost, a vystihujuce tento prispevok... MHD je tu pre domacich a vy tu co chcete!
Reply on: irizar #193378:
A zaplatia cestujuci do Bratislavy tie expresne linky? Lebo oni su vacsinou komercne a neprevadzkuje ich mesto, ale nejaky autobusovy dopravca ktory ma zisk z cestovneho.

Mimochodom, pre mna je dost nepochopitelne z akeho dovodu este Slovak Lines nepoziadal o povolenie vnutrostatnej prepravy v ramci SR a nevozi ludi medzi letiskom a ASMN.
Reply on: Andreas.Papak #193375:
Ano, pocul. To nic nemeni ze prvorady ciel mesta ma byt spokojnost jeho obyvatelov.q
Reply on: 810zssk #193373:
Tak nech ale Bratislava potom láskavo tie expresné linky zavedie, kludne aj za štyri eurá a kľudne len zopár spojov za deň naviazaných na prílety. Ja nie som nijako zvlášť odviazaný keď sa musím z kufrom trepať do nadžganej SORky, ktorá ma následne vezme na exkurziu po shopping centrách a polovici Ružinova. Jediný pokus o odvoz ľudí z letiska civilizovaným spôsobom bola tá osemmiestna maršrutka, ktorá krachla hlavne na nulovej informovanosti - nech nečítam toto fórum, nevedel by som o nej ani ja.

A alternatíva v podobe nehorázne predraženého taxíka s vodičom ktorý sa celý trasie na to ako ma ošklbe tiež nie je žiadna výhra...
Reply on: david1 #193367:
no, 96tku som z letiska ešte nikdy nemal plnú, takže nejaký nápor cestujúcich v tomto zmysle nezažíva... omnoho viac sa naplní pri AVIONe
Reply on: MatejBA #193361:
nuž, moje posledné skúsenosti s Thessaloniki alebo Bolognou sú také, že na letisko premáva všetko to, čo bežne v premávky na ostatných linkách, v Bologni boli niektoré vozy upravené na odkladanie batožín a svoje najlepšie roky už mali dávno za sebou... v Amterdame dokonca na letisko jazdia vozy v prímestskej úprave (nie letisková linka centrum - letisko, ale klasická MHD)... čiže nikde nejazdí na letisko to najlepšie, čo doma zrovna majú

Re #193357 Valec: áno, to je riešenie, tiež som sa pohrával s tou myšlienkou...
Reply on: 810zssk #193373:
A take ze mesto má zisky aj z turistov si uz pocul?
Reply on: Valec #193372:
No ja si tiez pod terminalom predstavujem nieco ine, ale to tam nie je ?
Reply on: MatejBA #193361:
Mily pane, uvedomte si prosim ze mesto (platitel vykonov) a jeho dcerska spolocnost DPB (prevadzkovatel dopravy) su tu prioritne pre svojich obyvatelov az potom pre turistov. Teda v prvom rade maju dbat na to aby domacim obyvatelom bola zabezpecena dostatocne kapacitna doprava, az potom riesit turistov. Toto som nikde inde na svete nezazil, ze by doprava na letisko bola nejak kvalitativne preferovana pred zvysnou dopravou. Ked tak islo o expresne linky s 4-nasobnou tarifou oproti beznej MHD 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.