Uznesenie bolo úplne prekopané. Kapitoly A-E zostali, ale ich obsah bol výrazne pozmenený, a myslím, že k lepšiemu.
Z bodu A zostalo, že berie na vedomie predložený materiál Návrh realizácie Nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a v jej regióne, z C vypadli termíny. Do B sa doplnilo slovo „trvalej“ a vynechalo sa „v povrchovom/rozkývanom variante“ – aby sme si nezarúbali cestu k iným riešeniam, ak by sa ukázali vhodnejšie. Do D pribudla požiadavka na to, že trať musí byť bezkolízna a tam, kde budú križovatky, musí byť preferencia, a tiež požiadavka na posúdenie, či by nebolo možné, aby prijímateľom boli ŽSR a mesto sa tak vyhlo spolufinancovaniu. (Myslím, že by tento variant nebol šťastný, ale samotné posúdenie a porovnanie výhod a nevýhod by nemuselo byť na škodu, dokonca naopak.) Objavila sa tam aj požiadavku, že do ceny musia byť zahrnuté všetky náklady – aj na vozidlá, aj na prípadné protihlukové steny či okná.
Do bodu E4 pribudla požiadavka, že návrh zmien a doplnkov ÚP musí byť vypracovaný tak, aby električková trať nebola impulzom pre výstavbu v okolí Chorvátskeho ramena (= žiaden 7 km bulvár).
Suma sumárum, uznesenie bolo schválené v znení, ktoré lepšie uspokojí tak priaznivcov električky, ako aj priaznivcov zachovania zelene okolo Chorvátskeho ramena.
keby som mal dostatok casu, co nemam, najdem tu tvoj prispevok: "SOR, je to vobec autobus?" z casu, ked Praha este SORy nekupovala zato Bratislava ano.
Takže, aby som to zhrnul. Ten úžasný SOR žerie viac ako Ik 4xx, čo je nevýhoda po stránke ekonomickej. Na druhej strane podesty po celom buse, z neho robia akurát tak nepraktický, v podstate low-entry bus. Teda výhoda toho zázraku pomaly veškerá žádna.
Porovnáváš Bratislavu s Prahou. Nevím na jakých linkách jezdí MBCC v Braislavě, ale například na pražské lince 136 jezdí kloubové autobusy s průměrnou spotřebou 65 l/100 km. Kolony krok sun krok, kopce, dlažba, návaly lidí, jízdní doba 75 minut z konečný na konečnou...
Slovak lines vypisuje nejaky tender ??? Zislo by sa nejake NP vozidlo na primestske linky , taky SOR CN13,5 trebars ( o inej znacke ani neuvazujem v JaATYSlave )
Vážení diskutujúci, organizátori včerajšej akcie...
Expresné linky sme malo vyuzivali ale sem-tam sa nasla nejaka ta drobnost, kde sme sa previezli. Vcerajsia akcia ma potesila, nicim nesklamala iba to, ze aspon vidim ako sa ludia zaujimaju o stranky dpb.sk a imhd.sk ...
Ale nie k tomu, takze stalo sa mi v ŠM, ked mi zvonil telefon musel som vyslovene v nej hucat, aby ma poculi. No ale mile prekvapenie bolo v Ikaruse, ktory nehucal, tak ako by som si predstavoval.
Trosku kritiky. Podla planov sa nezachadzalo k Spalovni, co ma mrzelo a tie fotograficke prestavky boli na moj vkus dlhe.
Ale pacilo sa mi ked pan dispecer blokoval cestu a sprevadzal nas, potom jeho uviaznutie pri trati zatial, co my sme pokracovali na Povodie Dunaja. Potom cca 5x obratenie na kruhovom pod Pristavnym mostom. Bolo to komicke a myslel som si ze vodicom prichadzajucich aut si mysleli ci nam nesibe. ? ?
Trosku lutujem ze som ukoncil put skoro pred koncom, ale bolo uzasne a nelutujem ze som bol.
S pozdravom,
Vas SORBN12 ❤
V priemere 50litrov/100km (bez zapnutej klimatizacie) je pre teba VELMI nizka spotreba PHM? MBCC ma v priemere 53litrov/100km (bez klimatizacie) a to je o "kusok" tazsi.
Náhodou vypočutý rozhovor niekoľkých žien vo veku tak 50-70 v SoR NB18: "To je strašné, toľko schodov v tomto autobuse. A tie sklápacie sedadlá, to mi minule skoro ruku zlomilo!"
Nie som si istý: Mám dojem, že dispečer po prejazde obratiskom Nový most nezastavil, a preto nezastavili ani "naše" 3 autobusy. Niektorí by tam určite chceli za každú cenu fotiť, čo by mohlo spôsobiť zdržanie riadnych liniek MHD. Dosť sme zavadzali už inde - viď #163719 . Ono by to možno chcelo vopred vytipovať nejaké vhodné miesta na zastavenie hoci aj mimo zastávok MHD. ?
Iná situácia nastala pri ŽST Nové Mesto, keď dispečer (a tuším aj ŠM-ka) tam išli na zastávku, ale Ikarus pokračoval ďalej po hlavnej ceste ?, a teda zastávka pre všetkých bola potom na nástupišti 57-ky "Vozovňa Jurajov dvor". To bolo myslím vhodné miesto, pretože tam sme nikomu nezavadzali a bola možnosť občerstvenia v pohostinstve. ?
Martin Fundárek
Z bodu A zostalo, že berie na vedomie predložený materiál Návrh realizácie Nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a v jej regióne, z C vypadli termíny. Do B sa doplnilo slovo „trvalej“ a vynechalo sa „v povrchovom/rozkývanom variante“ – aby sme si nezarúbali cestu k iným riešeniam, ak by sa ukázali vhodnejšie. Do D pribudla požiadavka na to, že trať musí byť bezkolízna a tam, kde budú križovatky, musí byť preferencia, a tiež požiadavka na posúdenie, či by nebolo možné, aby prijímateľom boli ŽSR a mesto sa tak vyhlo spolufinancovaniu. (Myslím, že by tento variant nebol šťastný, ale samotné posúdenie a porovnanie výhod a nevýhod by nemuselo byť na škodu, dokonca naopak.) Objavila sa tam aj požiadavku, že do ceny musia byť zahrnuté všetky náklady – aj na vozidlá, aj na prípadné protihlukové steny či okná.
Do bodu E4 pribudla požiadavka, že návrh zmien a doplnkov ÚP musí byť vypracovaný tak, aby električková trať nebola impulzom pre výstavbu v okolí Chorvátskeho ramena (= žiaden 7 km bulvár).
Suma sumárum, uznesenie bolo schválené v znení, ktoré lepšie uspokojí tak priaznivcov električky, ako aj priaznivcov zachovania zelene okolo Chorvátskeho ramena.