Viem. Ale u nás je zaužívaná prax že DPB, lebo oni aspoň majú všetky údaje a znalosti potrebné pre kvalifikované rozhodnutie, na rozdiel od dopravnej komisie MZ.
Tak toto som nemal čítať... "Uhler preto svoj návrh stiahol s tým, že ho predloží v apríli. Navrhol, aby sa poslanci na dopravnej komisii pokúsili o optimalizáciu liniek."
To už sme fakt niekde na Madagaskare že zasadne rada starších a rozhodne čo ďalej? ?
Je chybou, ak by o rušení resp. obmedzovaní jednotlivých liniek mal rozhodovať DPB, a. s. ako prevádzkovateľ, alebo Magistrát (odd prevádzky dopravy) ako objednávateľ a nie dopravná komisia, kde sú POSLANCI, navyše nikto z nich nie je "dopravák"?
Toto je tá zastupiteľska demokracia? a o rok budú rozhodovať o výprave jednotlivých typov na linky, o intervale alebo aj o zadeleniach vodičov?
Alebo treba za tým iba hľadať tvrdý politický, presnejšie stranícky boj SDKÚ vs. Smer?
1. Odpor vzduchu v tomto případě nehraje žádnou roli. Teprve od rychlosti 80 km/h je vhodné konstruovat vozidla s aerodynamickými čumáky. Do této rychlosti nemá jakákoliv konstrukce vliv na odpor vzduchu.
2. Autobus je sice z bakelitu, ale nízkopodlažní karosérie má tendence se kroutit. Proto mají všechna nízkopodlažní vozidla zesílenou konstrukci z čehož plyne zvýšená hmotnost.
3. Největším problémem NP autobusů je ale konstrukční složitost pohonné jednotky a převodového ústrojí. Pod tu nízkou podlahu musíš narvat převodovku, rozvodovku, kardan, nápravy...
No zatiaľ som v rakúskych automatoch platil iba kartou VISA od mBank. Stretli ste sa niekto reálne aj so zadávaním PIN kódu tam? Autorizáciu podpisom na automate si neviem predstaviť.
Najvyššia možná bankovka je tam (pri platbe vyššej sumy ako píšeš) 50 €?
Máte niekto skúsenosť - čo automat spraví, keď vám náhodou nemá čo vydať? Pri platbe vyššej sumy to dokáže vydávať aj papierové bankovky (napr. 5 eurovky)?
ok, nevšimol som si. mohol by si mi (alebo niekto fundovaný) pls. vysvetliť, ako je možné, že NP bus má vyššiu spotrebu ako Ik, keď (napr. prípad SNB18) laicky povedané:
1/NP voz je nižší, teda kladie menší odpor vzduchu
2/NP voz je pomaly z bakelitu, alebo teda z ľahších materiálov ako Ik a mal by tak mať nižšiu hmotnosť
kde teda vzniká ten nárast spotreby?
Re #163554 dopravak123: ten interval bol podľa mňa dosť nešťastný a ponovom by bol dosť nešťastný nápad ich obnovovať, keď sa bicykle dajú voziť aj normálne...
možno v prípade Hainburgu, ale neviem, koľko ľudí by to vyskúšalo
btw. vagóny som videl, že využíva autoškola, už niekoľko krát behali po meste "školové" sory s prívesom
Re #163558 derik: aupark si neplatí tu zachádzku?
Re #163561 S499.1023: nedávno sa tu spomínal jemný ťukanec s IGK s nie príliš jemnými následkami...
Re #163571 TeBeCe: v ktorom hypermarkete predávajú JUDr tituly?
Re #163632 810zssk: nie je tam nárast km a času, keď to musí obchádzať aj inchebu?
Re #163633 Marek1978: horúci kandidáti 27, 35, časť 44, 89, 133, 135 + 139, 141?
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/22596
Dodávka celoročnej motorovej nafty a nafty s nízkym bodom tuhnutia - zimnej motorovej nafty vrátane prevzatia 3 čerpacích staníc a prevádzkových miestností pri čerpacích staniciach obstarávateľa
Ktoré súčasné OCL majú svoje najlepšie roky za sebou? Pokiaľ mám prehľad, DPB dokupuje OCL priebežne, takže ich skutočný vekový priemer sa ani zďaleka nebude blížiť veku najstarších kusov.
Vymeniť komplet funkčný tarifný systém kvôli elektronickým JCL je tak donebavolajúci nezmysel, až to bolí. Je hádam zrejmé, že nejde o žiadny lacnejší predaj JCL, ale vadou súčasných OCL je, že nie sú od správnej firmy.
Nie su znicene, preto ze su brutalne odolne (druha vec je, ze EMTresty podobnej konstrukcie v KE nefunguju, ale tam tusime cim to asi bude).
Co sa tyka platby kartou bez PIN kodu - to musis riesit so svojou bankou, ta stanovuje aka forma autorizacie je preferovana. Mne na BMK napriklad vzdy pyta PIN (podpisom asi ani nevie autorizovat), ale taka Visa Electron od SLSP mimo SR vzdy pyta podpis namiesto PINu.. je to uuplne normalne
20 a 50 EUR bankovky by sa ti mali spristupnit ak platis vyssiu sumu.
jasne,ze ak budu tbusy pre BA, budu identicke s BB. Akokeby si nepoznal DPB, on aby si specifikoval nieco co chce a ako chce v interieri ??? Co poznas 1.den DPB ?
Ja jedno riesenie mam , je to sice len podesta ale taka, ktora ti vyrobi aspon zopar NP sedadiel . Riesi to tak aj Solaris v tbusoch
- Cize 1.rad sedadiel za soferom klasicky ako teraz ( v smere jazdy )
- 2. rad sedadiel by bol rieseny ako v tedome cize za 1.napravou a nie na 1.naprave ( preto su sedadla zo schodom v SORe ) - v proti smere jazdy bez schodu
- 3.rad v smere jazdy bez schodu
- 4.rad v proti smere jazdy bez schodu
- mozno dalsi 5.rad bud v proti smere alebo v smere jazdy bez schodu
Mike
To už sme fakt niekde na Madagaskare že zasadne rada starších a rozhodne čo ďalej? ?
Je chybou, ak by o rušení resp. obmedzovaní jednotlivých liniek mal rozhodovať DPB, a. s. ako prevádzkovateľ, alebo Magistrát (odd prevádzky dopravy) ako objednávateľ a nie dopravná komisia, kde sú POSLANCI, navyše nikto z nich nie je "dopravák"?
Toto je tá zastupiteľska demokracia? a o rok budú rozhodovať o výprave jednotlivých typov na linky, o intervale alebo aj o zadeleniach vodičov?
Alebo treba za tým iba hľadať tvrdý politický, presnejšie stranícky boj SDKÚ vs. Smer?