Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: roman2 #162797:
A na akej linke bol nevies?
Reply on: Peon #162795:
A odkiaľ si vlastne prišiel na to, že po tom spojení BA - maďarský vidiek je nejaky extra dopyt?
Páni tak toto ma prekvapilo:http://www.man-mn.sk/sk/Autobusy/Medzimestsk_autobusy/Lions_Regio_C.jsp?key=86766 Slovak Lines ho už niekoľko dní testuje na prímestských linkách ? Dnes som mal tú česť od Zlatých pieskov smer ASMN ? Kua to je mi luxus ? Nie jak tamtá česká sračka SOR "Lechtavý" C12. Jazdné vlastnosti neskutočné skoro nič nie je cítiť(nerovnosti na ceste),nehádže to sedí to na ceste jak r*ť na šerbli ? Klimatizácia samozrejmosťou,pohodlie jak v diaľkovom BUSe skrátka paráda.

Škoda len,že sme na Slovensku a že tu sa komfortu na prímestských linkách nikdy nedočkáme.Platíme si za sračkové cestovanie dopravcovi,ktorý ani len v 21.storočí nezabezpečí do prímestských BUSov celovozidlovú klimatizáciu ? ?
Reply on: S499.1023 #162785:
Stále si myslím, že trať Petržalka - Hegyeshalom má potenciál. Chcelo by to samozrejme nejaký seriózny prieskum. Ak by aj medzi Rusovcami a Rajkou bolo povedzme 30 cestujúcich, stále by to mohlo mať zmysel, ak by bol na ostatných úsekoch počet vyšší a ak by spoj priniesol zvýšenie počtu cestujúcich na trati Hegyeshalom - Gyor (- Budapest). Možno nie dnes, ale do budúcnosti som optimista.
Reply on: S499.1023 #162785:
Tak OK. Ale vzhľadom na zlý stav cesty medzi Bezenye a Hegyeshalomom to nevyzerá reálne. Jedine, že by ten autobus obchádzal Rajku aj Bezenye, teda po Bratislave by išiel po (ne)diaľnici a vyšiel by na exit Hegyeshalom. Teda stál by iba v Hegyeshalome.

Najreálnejší mi pripadá no.ev.di-ho návrh s Mosonmagyarovárom v #162786
Reply on: albert.BKV.zrt #162790:
Vsak ma mapu.
Reply on: Peon #162783:
A preco jednovoznovy vlak a nie ovela lacnejsi jednovoznovy autobus?
Reply on: no.ev.di. #162781:
e #162781 no.ev.di. Teda takto.. poplietol som dve linky.. sorry.
Reply on: no.ev.di. #162781:
Sorry, ubral som jeden rok. Mea culpa.
Reply on: no.ev.di. #162786:
Prosim ta, TY NEORGANIZUJ DOPRAVU V MADARSKU !!! Ty mas odkial znalosti o aktualnych potrebach v madarskych dopravnych prudoch??? Zaloz si nejaky blog a tam si to davaj... Pochybujem, ze tieto pseudo-navrhy tu este niekto cita.
Reply on: S499.1023 #162785:
MAV maju tusim 1-ks reko klbovy Bzmot,stary cca 10 rokov.(ciselny rad neviem) . Nemaju pren nejake specialne vyuzitie nakolko je to atyp. Viem si ho predstavit v dvojhodinovom takte na trase Petrzalka-H.Halom...
Pridanou hodnotou takehoto spoju oproti busu je napr. aj v tom, ze je schopny prepravy bicykla.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #162757:
Nejako nerozumiem reči tvojho kmeňa. Čo sa kde uberie? Na 9-ke máš 6 ranných špičkových poradí, ktoré môžu poobede jazdiť na H4. Pri intervale 15 min. tam potrebuješ tak 3-4 vlaky. Tak kde je problém?
Reply on: S499.1023 #162785:
ale trápi, mne to už došlo ? napr. keď by sa ale vyťaženosť pohybovala na takom čísle, žeby sa oplatilo vypraviť 810+010 už by to bolo rentabilnejšie, či až pri počte cestujúcich 810+2x010 by sa rentovalo robiť vlakový spoj?
Reply on: Peon #162783:
ako tu už dakto spomínal,tak pokiaľ je vyťaženosť vlaku taká, že by postačovala iba sólo "anča" 810, tak to nemá zmysel prevádzkovať, ale nasadiť autobusovú linku. V prípade, žeby sa dopyt dvihol tak, žeby bolo potrebné nasadiť namiesto jedného krátkeho busu, dva, tak by sa mohlo začať uvažovať o 813+913, príp. 810/1/2 s prívešákom aleboo riadiacim vozňom. Dovtedy nech som sebeväčší fanda železníc bohužiaľ nemajú železnice nárok. Osobne by som spravil pre začiatok nasledovné :
1) zrušiť vlaky medzi Rajkou a Hegyeshalomom
2) zaviesť taktové autobusové spojenie Rajka - Bezenye - Lajtapuszta - Mosonmagyárovár,aut.st. - ďalej 2-3 zastávkyv rámci mesta - konečná : Mosonmagyárovár,žel.st. = na autobusovej stanici by bolo možné vykonaťprestup na autobusovíé spoje na všetky možné smery, včetne smerov obsluhovaných vlakovými linkami, kto by chcel ísť autobusom do Gyoru a na vlakovej stanici by ľudia presadali na vlaky smer Budapešť a Viedeň
3) v prípade potreby by mohol Volánbusz obsluhovať trasu Rajka - Bezenye - Hegyeshalom MIDI alebo minibusom, v i=60/120/120//120-180, navyše by mal MIDI/minibus by mal oproti vlaku výhodu, že by stál na tejto trase v dedine, zatiaľ čo vlak v zast. Bezenye stojí úplne mimo dediny a videl som tam nastupovať akurát tak 1 človeka na 10 jazdách vlakom, aj to dotyčný šiel bicyklom k vlaku .

Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že napriek tomu, že autobus v Hegyeshalome stojí na 3 miestach, tak viac ľudí cestuje vlakom na smer Mosonmagyárovár. Na to množstvo čo cestuje z Hegyeshalomu do Rajky by postačil MIDIbus v pohode. Čo sa týka spojenia Rajky a Bezenye s Mosonmagyárom a Gyorom, tak by to robili autobusy, ktoré by sa takto nenaťahovali o cestujúcich s autobusmi.
Reply on: Peon #162783:
A že by takýto motoráčik stál niekoĺkonásobne viac, než autobus, netrápi nikoho, však peniaze proste sú, že? Hlavne, že jedným dychom nadávate na plytvanie.
Reply on: Peon #162783:
A ak niekto potrebuje byť v Budapešti až večer, môže z 801-ky prestúpiť v Rajke na Volánbusz, ktorý od pumpy MOL odchádza každý deň o 16:10 h. Donedávna premával až na ASMN (to som tu už spomínal).
Reply on: no.ev.di. #162780:
K zlepšeniu dostupnosti prihraničných území by určite stačilo zriadenie nejakého jednovozňového motorového vlaku s trasou "Petržalka - Rusovce - Rajka - Bezenye - Hegyeshalom", pretože v Hegyeshalome je možnosť prestúpiť na iné vlaky do Mosonmagyarovaru, Gyoru, Csorny atď., dokonca až do Budapešti. Takýto motoráčik by mohol premávať párkrát za deň. To tu už tuším no.ev.di navrhoval.

Čo sa rýchlikového spojenia s Budapeštou týka, tak myslím, že to cez Štúrovo a Szob je postačujúce (hlavne ak sa má počet spojov tento rok ešte zvýšiť ako píše J. Fónagy). Nezabúdajme, že do Budapešti sa dá z Bratislavy dostať maximálne raz za deň aj autobusmi dopravcov: Student Agency, OrangeWays a Korona Travel. Od 1. 4. 2011 bude aj Slovak Lines, resp. Touring Bohemia: http://www.slovaklines.sk/aktuality/denne-do-budapesti-.html
Reply on: no.ev.di. #162780:
Stále by to bolo lacnejšie ako cesta so Student Agency do Gyoru, ktorá stojí 7 € jednosmerne. To už lacnejšie vyjde ísť obchádzkou s prestupom v Dunajskej Strede alebo vo Veľkom Mederi (možné v priemere menej ako raz denne).
Reply on: 810zssk #162778:
to číslo ale myslíš na L901 dúfam. Lebo L801 premáva 170-ty deň dnes a tých 23 100 vydelíš 170, výjde ti, že denne L801 využije 136 ľudí. Pri L901 ak sa ráta obdobie máj 2008 - december 2010 tak to je 975 dní počet 117 500 ak vydelíš počtom dní dostaneš 121 cestujúcich denne. Neviem teda vôbec kedy si nabral tých 40. ?
Reply on: Peon #162775:
ešte dodám, že ak bude cena taká, že za cestu BA - Gyor vysolí človek sumu cez 4-5 EUR (čo je pri našom dopravcovi vysoko pravdepodobné), tak nech sa ani neunúvajú vlaky z Rajky sem ťahať. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement