Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #162781:
e #162781 no.ev.di. Teda takto.. poplietol som dve linky.. sorry.
Reply on: no.ev.di. #162781:
Sorry, ubral som jeden rok. Mea culpa.
Reply on: no.ev.di. #162786:
Prosim ta, TY NEORGANIZUJ DOPRAVU V MADARSKU !!! Ty mas odkial znalosti o aktualnych potrebach v madarskych dopravnych prudoch??? Zaloz si nejaky blog a tam si to davaj... Pochybujem, ze tieto pseudo-navrhy tu este niekto cita.
Reply on: S499.1023 #162785:
MAV maju tusim 1-ks reko klbovy Bzmot,stary cca 10 rokov.(ciselny rad neviem) . Nemaju pren nejake specialne vyuzitie nakolko je to atyp. Viem si ho predstavit v dvojhodinovom takte na trase Petrzalka-H.Halom...
Pridanou hodnotou takehoto spoju oproti busu je napr. aj v tom, ze je schopny prepravy bicykla.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #162757:
Nejako nerozumiem reči tvojho kmeňa. Čo sa kde uberie? Na 9-ke máš 6 ranných špičkových poradí, ktoré môžu poobede jazdiť na H4. Pri intervale 15 min. tam potrebuješ tak 3-4 vlaky. Tak kde je problém?
Reply on: S499.1023 #162785:
ale trápi, mne to už došlo ? napr. keď by sa ale vyťaženosť pohybovala na takom čísle, žeby sa oplatilo vypraviť 810+010 už by to bolo rentabilnejšie, či až pri počte cestujúcich 810+2x010 by sa rentovalo robiť vlakový spoj?
Reply on: Peon #162783:
ako tu už dakto spomínal,tak pokiaľ je vyťaženosť vlaku taká, že by postačovala iba sólo "anča" 810, tak to nemá zmysel prevádzkovať, ale nasadiť autobusovú linku. V prípade, žeby sa dopyt dvihol tak, žeby bolo potrebné nasadiť namiesto jedného krátkeho busu, dva, tak by sa mohlo začať uvažovať o 813+913, príp. 810/1/2 s prívešákom aleboo riadiacim vozňom. Dovtedy nech som sebeväčší fanda železníc bohužiaľ nemajú železnice nárok. Osobne by som spravil pre začiatok nasledovné :
1) zrušiť vlaky medzi Rajkou a Hegyeshalomom
2) zaviesť taktové autobusové spojenie Rajka - Bezenye - Lajtapuszta - Mosonmagyárovár,aut.st. - ďalej 2-3 zastávkyv rámci mesta - konečná : Mosonmagyárovár,žel.st. = na autobusovej stanici by bolo možné vykonaťprestup na autobusovíé spoje na všetky možné smery, včetne smerov obsluhovaných vlakovými linkami, kto by chcel ísť autobusom do Gyoru a na vlakovej stanici by ľudia presadali na vlaky smer Budapešť a Viedeň
3) v prípade potreby by mohol Volánbusz obsluhovať trasu Rajka - Bezenye - Hegyeshalom MIDI alebo minibusom, v i=60/120/120//120-180, navyše by mal MIDI/minibus by mal oproti vlaku výhodu, že by stál na tejto trase v dedine, zatiaľ čo vlak v zast. Bezenye stojí úplne mimo dediny a videl som tam nastupovať akurát tak 1 človeka na 10 jazdách vlakom, aj to dotyčný šiel bicyklom k vlaku .

Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že napriek tomu, že autobus v Hegyeshalome stojí na 3 miestach, tak viac ľudí cestuje vlakom na smer Mosonmagyárovár. Na to množstvo čo cestuje z Hegyeshalomu do Rajky by postačil MIDIbus v pohode. Čo sa týka spojenia Rajky a Bezenye s Mosonmagyárom a Gyorom, tak by to robili autobusy, ktoré by sa takto nenaťahovali o cestujúcich s autobusmi.
Reply on: Peon #162783:
A že by takýto motoráčik stál niekoĺkonásobne viac, než autobus, netrápi nikoho, však peniaze proste sú, že? Hlavne, že jedným dychom nadávate na plytvanie.
Reply on: Peon #162783:
A ak niekto potrebuje byť v Budapešti až večer, môže z 801-ky prestúpiť v Rajke na Volánbusz, ktorý od pumpy MOL odchádza každý deň o 16:10 h. Donedávna premával až na ASMN (to som tu už spomínal).
Reply on: no.ev.di. #162780:
K zlepšeniu dostupnosti prihraničných území by určite stačilo zriadenie nejakého jednovozňového motorového vlaku s trasou "Petržalka - Rusovce - Rajka - Bezenye - Hegyeshalom", pretože v Hegyeshalome je možnosť prestúpiť na iné vlaky do Mosonmagyarovaru, Gyoru, Csorny atď., dokonca až do Budapešti. Takýto motoráčik by mohol premávať párkrát za deň. To tu už tuším no.ev.di navrhoval.

Čo sa rýchlikového spojenia s Budapeštou týka, tak myslím, že to cez Štúrovo a Szob je postačujúce (hlavne ak sa má počet spojov tento rok ešte zvýšiť ako píše J. Fónagy). Nezabúdajme, že do Budapešti sa dá z Bratislavy dostať maximálne raz za deň aj autobusmi dopravcov: Student Agency, OrangeWays a Korona Travel. Od 1. 4. 2011 bude aj Slovak Lines, resp. Touring Bohemia: http://www.slovaklines.sk/aktuality/denne-do-budapesti-.html
Reply on: no.ev.di. #162780:
Stále by to bolo lacnejšie ako cesta so Student Agency do Gyoru, ktorá stojí 7 € jednosmerne. To už lacnejšie vyjde ísť obchádzkou s prestupom v Dunajskej Strede alebo vo Veľkom Mederi (možné v priemere menej ako raz denne).
Reply on: 810zssk #162778:
to číslo ale myslíš na L901 dúfam. Lebo L801 premáva 170-ty deň dnes a tých 23 100 vydelíš 170, výjde ti, že denne L801 využije 136 ľudí. Pri L901 ak sa ráta obdobie máj 2008 - december 2010 tak to je 975 dní počet 117 500 ak vydelíš počtom dní dostaneš 121 cestujúcich denne. Neviem teda vôbec kedy si nabral tých 40. ?
Reply on: Peon #162775:
ešte dodám, že ak bude cena taká, že za cestu BA - Gyor vysolí človek sumu cez 4-5 EUR (čo je pri našom dopravcovi vysoko pravdepodobné), tak nech sa ani neunúvajú vlaky z Rajky sem ťahať. ?
Reply on: no.ev.di. #162777:
Tak daj dovod preco ju zaviest.
Reply on: Peon #162775:
však ale ten náš pridrbaný dopravca ruší všetky spojenia cez hraničné prechody... všetko čo chodí medzi hranicami je takmer iba do ČR cez Kúty a medzinárodné osobáky spájajúce prihraničné obce títo kreténi u nás zrušili. Však nedávno padla osobná doprava na trati Fiľakovo - Somoskoujfalu ? zatiaľ čo MÁV prevádzkuje vlaky do úplne odľahlých severných regiónov, tak títo naši tupci vedia iba hľadať dôvody prečo dopravu zrušiť, nie prečo ju zaviesť ?
Reply on: no.ev.di. #162770:
Kriste, uz sa prestan stazovat po celom svete (alebo aspon po celom internete) ake je to strasne zle. Ked sa ti nepaci, nepocuvaj to (ja tiez nepocuvam tu co sa mi nepaci a je vybavene).
Primátor Mosonmagyaróváru k železnici Bratislava-Budapešť
http://www.susedia.info/article.php?article_id=776
Reply on: Ruslan #162772:
k tej skladbe sa navždy budú viazať najkrajšie spomienky, 11 rokov ju miluje väčšina ľudí, tak prečo by ju teraz mala vytlačiť nejaká trápna príživnícka skladba umelo pretlačená? ? keď už MS tak nech nám do toho hrá Nech Bože Dá ❤
Reply on: no.ev.di. #162767:
Ak budú pri Zimnom štadióne zrozumiteľé navigačné tabule aj v angličtine/nemčine (príp. aj letáky) s vysvetlením ako sa návštevníci dostanú na električku, tak snáď si niektorí spravia menšiu prechádzku...

Ale nechápem významu posilových vlakov z Hlavnej stanice na ŽST Nové Mesto (či sa to zmenilo nakoniec?). Kto sa už len odtiaľ potrepe pešo k Zimáku? A ak pôjde MHD, tak treba raz prestupovať - podotýkam, že NIE na hrane (prechod cez cestu).

Bude vôbec pri Zimáku dosť miesta? Napr. mimoriadne spoje Student Agency z ČR kde tam budú mať zastávku? Prestávkovať budú chodiť na ASMN?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.