To by sa velmi hodilo na nocakoch, nech si tam nezvyknu spavat (tyka sa to najma okruznych liniek)... A to su este vodici co ich nechaju na Hlavnej vo voze... Najlepsie zastavit N21ku na Krpasi, vsetkych ich vyhodit a najblizsi spoj im ide az o hodinu (navyse, aj tak tam vacsinou nikto nenastupuje, takze ak tam budu len socky tak tam ani ten dalsi bus zastat nemusi). A ono by ich to rychlo preslo.
U revízorov by úplne stačilo, keby bezďáka vyhodili z vozidla, ono systematické znepríjemňovanie života vie spraviť svoje. A policajti to hádam majú v popise práce.
u autobusový liniek to je ako vlastne? Jak sa delia také tie expresné, diaľkové a medzinárodné? Podľa mňa ak linka premáva už len z jedného štátu do druhého tak je medzinárodná a tým to hasne aj keby šla okolo celého sveta, tak je to jedno nie?
Ex a Zr su uplne odlisne kategorie. Ex je v podstate IC, ale bez priplatku a vyssieho komfortu. Medzi IC a EC v zasade nie je rozdiel, preto som napisal, ze by sa pouzivalo po dohode s inymi zel. spravami - ak bude napr. Jan Jesenius vsade EC tak bude aj na Slovensku Do buducnosti by sa v tom mohol celoeuropsky spravit poriadok a osobne by som navrhoval aby EC kategoria bola len pre velmi dlhe (az by sa dalo povedat ze paneuropske :)) vlaky, napr. ten Jesenius.. dajme tomu nad 1000 km.
zrušil by som buď označenie "R" alebo "Ex". Keď si to tak človek zoberie, tak ani medzi "Ex" a "Zr" nie je rozdiel veď kedysi bus linky 100-123 boli nazývané expresné alebo zrýchlené, nie? Ale ak je to niečo ako vlak čo ide z BA do MA, od hl.st. nestojí nikde až v Malackách a potom až po Kúty v každej zastávke tak to by som ešte klasifikoval ako "Zr", ale to IC,EC a SC, aký je vlastne rozdiel medzi IC a EC, keď aj IC premávajú medzinárodne? Nebolo by lepšie kategorizovať to iba ako "vnútroštátny" a "medzištátny" IC vlak?
Osobne by som to videl takto:
- Os = zakladne regionalne vlaky, stoji takmer vsade
- Zr = regionalne vlaky vynechavajuce menej dolezite stanice, alebo stanice v urcitom useku
- R = diaľkové vlaky, súčasne ale využiteľné na rýchlu regionálnu dopravu... zastavujú vo väčšine miest a dôležitých turistických bodov, vynechávajú dediny.
- Ex = diaľkové vlaky, zastavujú iba vo veľkých (spravidla krajských) mestách
- IC = to isté ako kategória Ex, avšak s GARANTOVANOU KVALITOU (teda v podstate to čo robí ŽSSK, nie to čo robí ČD)
- EC = totožné s IC, avšak inak označené podľa dohody s inými žel.správami
- SC = zrušiť, ponechať pre budúcnosť rezervované pre prémiové produkty (NIE Pendolino)
Hlavná zásada: Zaviesť štandardy kategórie IC/EC (musí byť klimatizácia, určitá priemerná rýchlosť, atď), pričom žiaden vlak, ktorý ich nespĺňa NESMIE BYŤ VEDENÝ AKO IC/EC!*
(* v podstate ŽSSK to dnes robí, niektoré vlaky čo sú v ČR EuroCity sú na Slovensku Ex, ale neviem či toto je dôvod)
VUC: Os, Zr + krátke R (napr. ak by si niekto zmyslel zaviesť R čisto na trase BA-TT tak by to mala dotovať VUCka)
MD: Dlhé R, IC, EC
Samozrejme, v každej kategórií by mohol dopravca zaviesť aj svoje komerčné spoje.
Ja samozrejme revizorom ich robotu nezavidim, nemaju to lahke. Ani tych ciernych pasazierov nie je az tolko ako by sa podla tejto diskusie mohlo zdat. Uz sa mi viackrat stalo, ze revizori skontrolovali celu elektricku - a nic! Robota urobena, a podiely ziadne ...
IC, EC, SC ako komerčné - to by dopadlo ako naposledy na ČD, takmer všetko by sa preznačilo na Ex ?
Načo vymýšľať duplicitné rovnaké kategórie Ex a IC,EC...
Regionálna doprava, ak má byť nejaká koncepcia, tak rozhodne na jednej trati jeden objednávateľ a nie na jednej trati dotovať z rozdielnych subjektov rovnaké vlaky, z ktorých niektoré idú o pár km ďalej do iného Vúc. Som komplet OS,Zr za VÚC, nemajú význam také prežitky ako Os vlaky BA-ZA, kde na časti tejto trate Os vlaky nemajú žiaden význam.
Ak ide vlak cez viac VÚC, pri takte by nemalo nastať nedorozumenie v polohe vlaku. Prípojovosť a ITG veľa možností nedáva, pokiaľ víťazí zdravý rozum.
Predstav si, že si revízor a vidíš niekoho s lístkom v ruke, kto teba nevidí a lístok si očividne chcel označiť, ale jednoducho to nestihol. Dalo by sa mu odpustiť, ale vidina podielu na pokute je lákava, veď zo základnéhom platu 330 eur sa vyžiť nedá. Čo včul? Toť dilema.
? väčšinou najväčšie kecy okolo ľudského prístupu k určitým skupinám obyvateľstva majú tí, čo s nimi takmer ani neprišli do styku, resp. sa ich správanie nedotklo nijak ich života. EÚ by takýmto tlčhubám mala zaplatiť pobyt niekde v blízkosti vychýrených destinácií kde sa nachádzajú títo ľudia, resp. ich "skanzeny" ? a nech si skúsia v mieri s nimi nažívať tak 2-3 mesiace. Myslím, že po čase budú koketovať s myšlienkou, že čo by sa stalo keby pokračovali v šlapajách určitého osamelého strelca z DNV... nič v zlom, ale taká je realita. ?
Si sa mohol trosku vynajst predsa, ved ak bola slaba tlac z oznacovaca a ukazal by si revizorovi, ktory to bol oznacovac - to by ti nemohol spravit , skor by mali potom zdrbat sofera ze ci si nevie skontrolovat oznacovace . Samozrejme ak si uz nestal s nimi vonku a bus bol mimo .
na L43 jedna SORka nikoho nezabije, čo sa týka L156, tak to je bez diskusií zbytočná linka, teda aspoň do chvíle kým sa nepodarí vybudovať pre ňu otočku na sídlisku Slanec. Takisto s tým intervalom nemá moc šancu presvedčiť ľudí aby ju využívali. Aj som sem dával svoj návrh ako by mali vyzerať tie úpravy L52,54,55,56 a 65 ale nikto na to nereagoval takže nemá zmysel to sem zas dávať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
- Os = zakladne regionalne vlaky, stoji takmer vsade
- Zr = regionalne vlaky vynechavajuce menej dolezite stanice, alebo stanice v urcitom useku
- R = diaľkové vlaky, súčasne ale využiteľné na rýchlu regionálnu dopravu... zastavujú vo väčšine miest a dôležitých turistických bodov, vynechávajú dediny.
- Ex = diaľkové vlaky, zastavujú iba vo veľkých (spravidla krajských) mestách
- IC = to isté ako kategória Ex, avšak s GARANTOVANOU KVALITOU (teda v podstate to čo robí ŽSSK, nie to čo robí ČD)
- EC = totožné s IC, avšak inak označené podľa dohody s inými žel.správami
- SC = zrušiť, ponechať pre budúcnosť rezervované pre prémiové produkty (NIE Pendolino)
Hlavná zásada: Zaviesť štandardy kategórie IC/EC (musí byť klimatizácia, určitá priemerná rýchlosť, atď), pričom žiaden vlak, ktorý ich nespĺňa NESMIE BYŤ VEDENÝ AKO IC/EC!*
(* v podstate ŽSSK to dnes robí, niektoré vlaky čo sú v ČR EuroCity sú na Slovensku Ex, ale neviem či toto je dôvod)
VUC: Os, Zr + krátke R (napr. ak by si niekto zmyslel zaviesť R čisto na trase BA-TT tak by to mala dotovať VUCka)
MD: Dlhé R, IC, EC
Samozrejme, v každej kategórií by mohol dopravca zaviesť aj svoje komerčné spoje.