Reakcia na: 810zssk #160914:
Nemyslíš, že je tých kategórií príliš veľa? Nemali by sa tie názvy trochu zmedzinárodniť? Napríklad R je u niektorých susedov chápaný ako regionálny vlak. Viem, že pojem "osobný vlak" má tradíciu, ale aký je "neosobný" vlak, nákladný?Kategórie Ex a SC sa mi zdajú zbytočné.
Naopak, páči sa mi kombinácia R / REX (namiesto Os a Zr). Považuješ za user friendly riešenie, že sa ten istý vlak volá na dvadsiatich kilometroch Zr, a na zvyšných päťdesiatich REX?
810zssk
- Os = zakladne regionalne vlaky, stoji takmer vsade
- Zr = regionalne vlaky vynechavajuce menej dolezite stanice, alebo stanice v urcitom useku
- R = diaľkové vlaky, súčasne ale využiteľné na rýchlu regionálnu dopravu... zastavujú vo väčšine miest a dôležitých turistických bodov, vynechávajú dediny.
- Ex = diaľkové vlaky, zastavujú iba vo veľkých (spravidla krajských) mestách
- IC = to isté ako kategória Ex, avšak s GARANTOVANOU KVALITOU (teda v podstate to čo robí ŽSSK, nie to čo robí ČD)
- EC = totožné s IC, avšak inak označené podľa dohody s inými žel.správami
- SC = zrušiť, ponechať pre budúcnosť rezervované pre prémiové produkty (NIE Pendolino)
Hlavná zásada: Zaviesť štandardy kategórie IC/EC (musí byť klimatizácia, určitá priemerná rýchlosť, atď), pričom žiaden vlak, ktorý ich nespĺňa NESMIE BYŤ VEDENÝ AKO IC/EC!*
(* v podstate ŽSSK to dnes robí, niektoré vlaky čo sú v ČR EuroCity sú na Slovensku Ex, ale neviem či toto je dôvod)
VUC: Os, Zr + krátke R (napr. ak by si niekto zmyslel zaviesť R čisto na trase BA-TT tak by to mala dotovať VUCka)
MD: Dlhé R, IC, EC
Samozrejme, v každej kategórií by mohol dopravca zaviesť aj svoje komerčné spoje.