Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevie náhodou niekto prečo na L156 premávajú midibusy SOR B 9.5, keď vzhľadom na jej neuveriteľnú ,,vyťaženosť,, (0-1 cestujúci, max. 2) by tam kľudne stačil aj minibus (aj ten by bol prázdny). Je to kvôli nedostatku minibusov, alebo kvôli tomu, že nechcú naprázdno presúvať minibusy z Trnávky do Krasňan a späť?
Reply on: JeJe #160866:
Čiastočne je to pravda, ale fakt to ovplyvňuje to, kedy "černoch" zaplatí.
Čo sa týka chytania bezdomovcov, v minulosti bolo spravených niekoľko záťahov na týchto superspoluobčanov v spolupráci s políciou a poviem Ti - išlo o zdravie. Ani nie kvôli ich možnej agresivite, ale ich "čistote". Revízori aj policajti pracovali v gumených chirurgických rukaviciach, ktoré boli po pár bezdomovcoch žltohnedé a bol hnus ich vôbec sťahovať z rúk. Buď nemali vôbec doklad totožnosti, alebo iba jeho neoverenú kópiu. Všetkých mala - teoreticky - polícia zobrať na zistenie totožnosti. Lenže bolo ich tak za dva - tri autobusy. A tie smrdeli ako kafiléria.
Reply on: Vladimír #160848:


"Imidžotvorní" pre DPB sú nielen revízori, ale aj oddelenie vnútornej kontroly. Ak minulý rok zo 177 sťažností uznali iba 7, tak to o niečom svedčí. Niekedy je prílišná prísnosť kontraproduktívna. Sťažujú sa väčšinou tí, ktorí sa cítia ukrivdení (či už právom alebo neprávom). Keď je ich sťažnosť vyriešená negatívne, pocit krivdy sa prehlbuje a a pre takého človeka to môže byť posledná kvapka, kvôli ktorej definitívne prestane používať MHD. Ak je to notorický ČP, tak čert ho ber, ale ak to bol neúmyselný ČP, tak podnik síce získa od neho jednorázovo 40 eur, ale už nikdy nič viac. Nehovoriac o tom, že na ceste je o jedno auto viac...

Tým nechcem povedať, že by mal DP tolerovať čiernych pasažierov, len by mohol trochu častejšie prižmúriť oko v niektorých diskutabilných prípadoch aj v prospech cestujúceho, nie iba v prospech revízorov.
Ad. Miletičova: Je možné, že nové zastávky sa nakoniec stavať nebudú. Info potvrdím v priebehu budúceho týždňa.
Reply on: JeJe #160878:


Tak by to bolo určite lepšie.....alebo nech majú nejaký pevný fix, ale nejaký motivačný (nie 330 €) a nech to robia preto bezpečnú MHD a nie pre prachy ? ..aha , sme na Slovensku, tak nič , beriem späť ?
Reply on: diego #160867:


Tento sposob odmenovania je podla mna voci revizorom nespravodlivy. Ked DP nevie vymoct pokutu ani sudnou cestou, preco by na to mal doplacat revizor, ktory si svoju ulohu splnil? Spravodlivejsie by bolo, ak by predsa len boli plateni podla poctu chytenych ciernych pasazierov a nie iba podielom na uspesne vymozenych pokutach.
Reply on: derik #160871:
Ale to ci budu mat jednotnu tarifu nesuvisi ani tak s dopravcami ako s objednavatelmi. To nie je normalne, ze dopravcovia si diktuju aka bude tarifa na vyk.vo verej.zaujme.
Reply on: Valec #160868:
Jasne, s tymic IC, EC, SC mas pravdu. Co sa tyka Os vlaku BA-ZA, jeho neexistenciu nevnimam ako problem. Skor som to spomenul preto ze si nemyslim, ze by ho mal objednavat stat.
Reply on: derik #160864:
Projektom sa bezne nazyva nieco co sa pripravuje. Cize BID projekt je.

To, ze BID meska uz skoro 3 roky je problem, ale nesuvisi s poctom dopravcov (ja si viem dokonca predstavit este viac), ale s neochotou, alebo neschopnostou objednavatelov.
Reply on: Petto #160873:
...a ja BIDovou 139-nou ?
Reply on: TeBeCe #160857:
? ? ? Ja som siel dnes BIDovou linkou 133 ? ? ?
Reply on: ivanbuto #160870:
žabaři
Reply on: Valec #160868:
Mne je jedno koľko majú v Londýne dopravcov, podstatné je, či sa vedia dohodnúť na jednej tarife, čo v Bratislave tých cca 5 dopravcov (DPB, ŽSSK, Slovak Lines, SAD Dunajská Streda, SAD Trnava) sa nevie na ničom dohodnúť.
Reply on: Valec #160868:
aj tak si myslím, že osobák BA-ZA je v princípe blbosť, pretože požadovaná kapacita je v denných dochádzkových regiónoch 4 krajských miest, ktoré obsluhuje, rôzna. Netuším čas, kedy jazdí, ale kým okolie Trnavy obsluhuje v špičke, tak do denného dochádzkového regiónu Žiliny príde už dávno po špičke.
Reply on: 810zssk #160863:
Opravil by som:
- Dialkova doprava (IC, EC, SC) komečná činnosť dopravcu
- Dialkova doprava (R, Ex) ministerstvo
- Regionalnu dopravu (Os, Zr) kraje - ale to si môžeš byť istý, že Os vlak BA-ZA by bol hneď zrušený/rozdelený lebo 4 kraje sa na tak dlhej trase nikdy nezhodnú.

Re #160864 derik: "koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové"
Však BID,a.s. (resp. s.r.o.) existuje len niečo málo cez 5 rokov. Každopádne koľko to stojí sa môžeš pýtať svojich zástupcov v meste a kraji.

"Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky."
Takže tých cca 30 dopravcov autobusovej dopravy v Londýne je vlastne úplne na škodu, čo?
Inak, toto by aj mňa zaujímalo, ja som dávnejšie počul jednu verziu od jedého známeho, čo robí v DP, že revízori majú nejaký základ, tuším okolo 330 € a potom z každej pokuty majú tuším 5 € každý, (alebo dokonca žeby až 10 ?)...takže je pre nich asi výhodné , ked niekto platí na mieste, lebo ak by to vymáhali, neviem, či by to po pár rokoch revizorovi vyplatili ?
Reply on: dopravak123 #160845:


Píšeš, že revízori "majú svoj stály plat a majú podiel na vymožených pokutách v percentách, podľa toho, či čierny pasažier zaplatí na mieste, neskôr, alebo sa to od neho vymôže súdnou cestou."

Takže ich príjem predsa len je úmerný počtu chytených ČP, hlavne tých platiacich na mieste. To by vysvetľovalo, prečo prednostne poľujú na tých čiernych pasažierov, u ktorých
je predpoklad, že zaplatia a nenaháňajú bezdomovcov a iných asociálov, u ktorých môžu bezvýsledne vymáhať pokutu aj 10 rokov.
Reply on: 810zssk #160863:

ten koncept je dobrý a napokon aj s vlakom BA-ZA máš pravdu. Je to vlastne kontinuálny prímestský spoj v jednom vlaku.

Tie vlaky treba posudzovať z hľadiska dochádzky. Pri dennej by tie vlaky mal financovať kraj, resp. viac krajov (kedže regionalizácia krajov je na figu), pri inej (nadnárodnej, celoštátej) zase štát.

Keď to tak beriem, tak vlastne osobné vlaky sú vždy určené na dennú dochádzku, takže vlastne nie je problém, presne tak ako píšeš
Reply on: 810zssk #160862:
O projekte možno hovoriť až vtedy, keď sa to dostane do fázy realizácie. Ja sa na celú BID pozerám ako obyčajný cestujúci, ktorému média, magistrát, BID, a.s. sa snažia vymývať mozog svojimi peknými rečičkami už 10 rokov a realite je niekde inde. Ináč zaujímalo by ma, koľko tento akože "projekt" už stál daňových poplatníkov BA kraja, koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové (ich výstupy typu návrh lístkov a mapy sú v podstate len kópiou už existujúcich a vo svete funkčných ID).
Ja si myslím, že celá BID nebude, pokiaľ sa nezmení celý prístup k verejnej doprave na Slovensku. Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.