V prvom rade je neskutočná hanba, že tento stav je tu v podstate od septembra 2006 a nič s tým doteraz nikto nespravil. Ani napojenie na existujúcu sieť, ani dokúpenie ďalších vozov. Lebo ak je niekto tak naivný, že na 5 vozov potrebných na výpravu na 33 v špičke, nechá len jeden voz ako rezervu, tak to hádam ani nepotrebuje komentár. Hlavne ak musia chodiť na prehliadky, údržbu, majú poruchy, každý voz tak v priemere raz za mesiac a pol odstavený na tri týždne ? Nehovoriac o tom, že k definitívnemu stratu zmyslu 33 dokonale pomáha 133 v 6 minútovom intervale, ktorá je veľmi dokonale papierovo v preklade s 33, ale v zásade chodí jeden cyklus pred trolejbusom, čo je choré, ale tiež to nikto nerieši, lebo papierovo to takto vyzerá lepšie, ako keby mali odchody z Molecky 32/33/133 spoločné, ale chodili by tak ako mali, teda 33 pred 32/133. ?.
Ja vravím, že strata nezávisí od najazdených kilometrov. A nie náklady. O nákladoch tu doraz nebola reč, stále ste sa bavili len o strate.
A po presune cestujúcich do vlakov výkony v autobusovej doprave viac menej zostanú, len sa presunú inde - viď Plán dopravnej obsluhy.
Re #156625 SORBN12: Úplne jazdiť určite neprestanú. A čo a za koľko si namontujú do diaľkových vozidiel je jedno, takže na to žiaden tender nemusí byť.
včera sa toho stalo na DD až dosť, pokazená 6703 na Hany Meličkovej, nehoda pred zástavkou Matejkova, dnes cez vykend v premávke len 3 25TRky, čo mozme očakávať zajtra v premávke na L33- posledné dve funkčné 25TRky, a tri MANy, máme vobec tolko, keby DPB napadlo tak na špičku nasadí 14TRky, čo sa ale nestane, takže zajtra sa možme tešiť na to že polka 33 bude vynechavat... ? ? ?
Viem ze to tu nepatrí ale dopočul som sa od jedneho SL vodica, že od decembra prestanu dialkove linky jazdit a od noveho roku do busov zacnu montovat informacne panely a kamerovy system. Mozno si vymyslal ale chcel by som najst tender na to. Bo akosik neviem najst
Ak máš pocit, že náklady nezávisia od najazdených kilometrov, nebudem sa s tebou hádať.
Ak by po presune časti cestujúcich na vlaky objednala BID od SL rovnaké kilometre ako pred zmenou (t. j. autobusy by jazdili rovnako často, len prázdne), tak by si možno mal pravdu. Ale to by poprelo zmysel BID ako koordinátora regionálnej dopravy.
Môžem potvrdiť, že sa zatvorili až v križovatke, vodič ešte musel stlačiť aj tlačítko.
Re #156607 ivanbuto: Ten zvonček tiež potvrďujem, skoro som ohluchol. A áno, voz je vybavený dopytom.
"Táto strata je priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata SL menšia a strata ZSSK väčšia."
To je teda riadny nezmysel. Strata je rozdiel medzi výnosmi a nákladmi (plus primeraný zisk) a nie od najazdených kilometrov. Dôležitý je teda v prvom rade počet cestujúcich.
Re #156618 Peon: Dva mesiace? Však samotné číslo linky hovorí zároveň o poslednom dni jej premávky. ?
? to viem ? takže začneme napr. najnovšie 801tkou, ktorá deň pred spustením nebola na oficiálnom webe DPB ? či obnovenie Vazky 1 deň vopred? potom nezabudnime na rekordné 2 dni vopred - zmeny zastávok na znamenie (aj keď aj s Čunovom z nepremávajúcej 199;) ) alebo obnova 131/141, 184 či obnovenie 151 a zlúčenie Vazky, ktorá bola namaľovaná na ceste minimálne týždeň ďalej do minulosti sa mi už nechce ísť či vlastne to asi neboli vopred pripravované zmeny ?
Re #156618 Peon: čiže on tam už vlastne týždeň jazdí imaginárny bus?
To ti neviem povedať, ale starosta v Dúbravskej televízii v zostrihu z Miestneho zastupiteľstva hovoril: "Dňom 1. 11. je vybavená vnútrosídlisková doprava".
Vtipné bolo, že nespomenul konkrétnu trasu novej linky (ani jej číslo), ale uviedol, že "môže starých ľudí zaviezť do Billy, do Lídla aj do Jednoty a naspäť ich dovedie tuná." ? A že ak sa po 2 mesiacoh ukáže, že to chodí prázdne, tak to zrušia. A ak bude využitá, tak "bude možné rozšíriť okruh možno tak ako to nám bude vyhovovať". Že o tom hovoril s generálnym riaditeľom (asi DPB myslel).
Dopravca informuje vhodným spôsobom (napr. vývesky na zastávkach a vo vozidlách, oznamy v masovokomunikačných prostriedkoch, tlač, rozhlas, televízia, internet) verejnosť o zmenách organizácie MHD (napr. zrušenie linky alebo zmena jej trasy, zmena cestovného poriadku, zmena tarify), ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny;
Predpokladám, že si pôvodne písal o tejto vete: "To znamená, že územie, ktoré nebude súčasťou integrovaného systému sa v cenách v prímestskej doprave bude riadiť samostatným cenovým výmerom, s cieľom znížiť výšku straty z prímestskej dopravy hradenej krajom." Táto strata (to NIE JE účtovná strata SL /ZSSK /DPB) je (okrem iného) priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata (=dotácia) SL menšia a strata (=dotácia) ZSSK väčšia. V tej vete sa ale pravdepodobne myslí zvýšenie ceny lístkov, aby kalkulovaná strata pri rovnakom počte kilometrov bola nižšia. Určite sa nemyslí nejaké "odškodné" za odídených cestujúcich.
V dotovanom ekonomickom prostredí závisí úspech podniku menej od hospodárenia, ale hlavne od vylobovaných dotácií. Zmeniť sa to môže (ale nemusí) jedine tak, že na linky (či už jednotlivo, alebo v balíku) budú verejné súťaže.
810zssk