a este nieco - neospevujem americke svietenia, a co sa tyka toho brzdenia tak na suchu je to ABS horsie, minimalne tie lacne verzie pokial vies optimalne brzdit... (to este nevravim o tom co to robi na hrbolcoch)... v globale to je samozrejme lepsie ked je to povinne kedze to eliminuje vsetkych tupcov ktori vzdy reaguju zaprenim sa do brzdoveho pedala, ale nemal som pocit ze mne by to pomahalo, pre istotu to zmeriam... sam som na to bohovsky zvedavy....
a) jj, menili sme celé reflektory (to boli také úplne primitívne za $5), ale ver tomu že sa dali nastaviť tak že svietili hodne ďaleko - tým nechcem povedať že to je hrdinstvo, ale že to ide, na diaľkové sa tam nejazdí..... že si to priemrený Amík nastaviť nevie je druhá vec...
b) na pravej strane dosvit určite 115m nemám, a ešte tam bola aj hrboľatá cesta. Viem o tom a v noci jazdím pomalšie a pozornejšie... fabie som si nejako extra nevšimol ale všimol som si že napríklad taký Touareg niekedy oslňuje VEĽMI...
c)
1. Vydávaš za objektivitu niečo čo objektívne NIE JE, keďže v niektorých situáciach ti ani tá najlepšia geometria nezabráni v tom, aby ten reflektor na protiidúceho aspoň na okamih neposvietil a vtedy je xenón VÝRAZNE horší...
2. Keď trochu vieš ako na to tak ver mi že svietia dosť, ten výkon 30/35W tam NIE JE normovaný a nikto ťa tam za silnejšie svetlá nechytí a nespokutuje, ver mi...
3.) Moje osvetlenie oslňuje menej ako xenóny, tým si môžeš byť istý.... to sú normálne schválené žiarovky
Pitcho, tie stĺpy by sa nemali len natrieť ale VYMENIŤ. Ale takéto úbohé úpravy robíme len my v tejto nasej prekrásnej podpiesočkovanej krajine takže ti aj verím že sa nič takého diať nebude...
Pitcho. Natieranie stĺpov je bežná vec aj mimo rekonštrukcíí tratí a pod. Také práce sa tu robia bežne, aj keď odvtedy, čo sa hromadne natieralo centrum som už takéto práce nezaznamenal ?
Zdravim, dnes okolo 16:55 som pri Blumentali videl K2S 7126. Isla smerom do mesta ako sluzobna jazda. Zeby sa uz konecne zaradila aj do prevadzky s cestujucimi?
a) Ad výkon: .
Na novších a ku5ewsky drahých autách sa samozrejme v USA používajú aj xenóny, na novších autách aj sealed beam halogény 55/65 W ale ešte stále veľká časť produkcie jazdí s dvojvláknovými SB 30/35 W, žiadne 80/100 W. Pritom v Európe už nič so žiarovkami 45/40 W nekúpiš zo 20 rokov, vrátane postsovietskej produkcie). Žiadne ŽIAROVKY sa nepoužívajú, keďže PODSTATOU selaed beam svetlometu je zlúčenie žiarovky s reflektorom do jednej nedeliteľnej jednotky, takže meniť sa dá LEN celý reflektor.
b) Ad brzdy a rozhľad: Neviem, na čom jazdíš ale bežný IGK zastaví zo 100 km/h na cca. 50 m, takže to je na pravej strane VEĽMI mizerný dosvit - má byť 115 m. Ale práve preto, že klasická reflektorová optika nedokáže rozdeliť lúč tak, aby na jednej strane bol dosvit 115 m a na strane privrátenej k vozovke max. 40 m, ako vyplýva zo zákona, tak je väčšinou ten dosvit omnoho menší. Mimochodom, nové Fóbie ťa tiež oslňujú?
Brzdná dráha na suchej vozovke bez ABS je vždy kratšia, keďže pre maximálne brzdenie je optimálny mierny sklz.
c) Ale asi to nebudem ďalej riešiť, lebo evidentne nevieš, čo chceš, okrem toho, že bojuješ proti xenónom, pričom zaujímaš extrémne nekonzistentný postoj, keďže:
1) ti vadia OBJEKTÍVNE menej oslňujúce projektorové xenónové svetlomety.
2) ospevuješ oslňujúce US sealed beam svetlomety (samozrejme, že sa tam oslňuje omnoho viac, keďže tlmené (low beam) guwno osvietia, takže každý ide na diaľkové (high beam). Okrem toho sa tá debilita, vymyslená pre typického Amíka, neschopného vymeniť žiarovku, má po každej výmene reflektora nastavovať, čo nikto nerobí, takže sa svieti do korún stromov.
3) Sám používaš akési podivné osvetlenie, ktoré s 99% pravdepodobnosťou oslňuje viac ako xenóny (dôvodom je mnohokrát spomínaná geometria reflektora).
Prečo by niekto NEmal natierať stĺpy? V civilizovaných krajinách JE NORMÁLNE, že sa natierajú stĺpy (pokiaľ teda sú v natieracej úprave).
Si zase zožral všetku múdrosť sveta, Pitcho?
JamaVOku