Tak tento clanok ma pobavil.Hlavne jeho posledna veta.Snad nechce pan riaditel Kosickeho DP tvrdit,ze vodici MHD v Bratislave zarabaju viac ako 840 ecok. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
1. Ja tvrdím, že je.
?
2. Ak by zostal počet objednaných vlkm rovnaký, tak by sa kalkulovaná strata nezvýšila. Ale plán dopravnek obsluhy BSK hovorí o zvýšení z 1410470 vlkm na 1841005 vlkm.
A čo to bolo za nehodu pred Matejkovou? Mňa by zaujímalo ako je možné, že 6703 si na odťah čakala minimálne tipujem aj 16 hodín (ak ju už vôbec odtiahli) a prečo to tak dlho trvalo... Veď trolejbus pritom zasahoval aj do cesty a vôbec nebol nijako označený...
Keď ti to tak dobre ide, ešte raz mi vysvetli toto:
"Táto strata je priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata SL menšia a strata ZSSK väčšia."
Lebo:
1. strata vôbec nie je priamo úmerná najazdeným kilometrom.
2. ako sa môže zvýšiť strata ZSSK, keď vo vlaku pocestuje o 20 cestujúcich viac?
Čiže ide o dotácie. Už chápem... Ja neviem ako to fuguje, ale ako hovorí Valec, rozhodujúci by malo byť aj to, koľko cestujúcich je v danom podniku. No, trošku byrokratické. ?
Bavili sme sa o strate, ktorá je, ako správne píšeš, rozdielom výnosov a NÁKLADOV. Takže sme sa bavili o aj o nákladoch. Keďže náklady sú závislé v podstatnej miere od kilometrov, bavili sme sa aj o kilometroch. Keď si kraj objedná od SL menej kilometrov, bude na strane nákladov menšia suma, to znamená že strata (z pohľadu definície "úhrady straty z poskytovania výkonov vo verejnom záujme") bude nižšia.
Pozrel som sa na ten plán dopravnej obsluhy z roku 2007.
Regio-Autobusy súčastný stav: 9831096 vzkm
Regio-Autobusy návrh: 8936113 vzkm
Lebo o nákladoch som začal až ja. Vy ste sa tu už od včera (či kedy) bavili stále len o strate a o tom, ako bude vyššia/nižsia podľa toho, koľko sa odjazdí kilometrov.
Tak to mení situáciu ?
Lebo ja na tých trasách do Maďarska nechodím, ale išiel som pár krát ich spojom Martin-Blava a späť a vtedy vždy meškal pol hodiny
V prvom rade je neskutočná hanba, že tento stav je tu v podstate od septembra 2006 a nič s tým doteraz nikto nespravil. Ani napojenie na existujúcu sieť, ani dokúpenie ďalších vozov. Lebo ak je niekto tak naivný, že na 5 vozov potrebných na výpravu na 33 v špičke, nechá len jeden voz ako rezervu, tak to hádam ani nepotrebuje komentár. Hlavne ak musia chodiť na prehliadky, údržbu, majú poruchy, každý voz tak v priemere raz za mesiac a pol odstavený na tri týždne ? Nehovoriac o tom, že k definitívnemu stratu zmyslu 33 dokonale pomáha 133 v 6 minútovom intervale, ktorá je veľmi dokonale papierovo v preklade s 33, ale v zásade chodí jeden cyklus pred trolejbusom, čo je choré, ale tiež to nikto nerieši, lebo papierovo to takto vyzerá lepšie, ako keby mali odchody z Molecky 32/33/133 spoločné, ale chodili by tak ako mali, teda 33 pred 32/133. ?.
Ja vravím, že strata nezávisí od najazdených kilometrov. A nie náklady. O nákladoch tu doraz nebola reč, stále ste sa bavili len o strate.
A po presune cestujúcich do vlakov výkony v autobusovej doprave viac menej zostanú, len sa presunú inde - viď Plán dopravnej obsluhy.
Re #156625 SORBN12: Úplne jazdiť určite neprestanú. A čo a za koľko si namontujú do diaľkových vozidiel je jedno, takže na to žiaden tender nemusí byť.
včera sa toho stalo na DD až dosť, pokazená 6703 na Hany Meličkovej, nehoda pred zástavkou Matejkova, dnes cez vykend v premávke len 3 25TRky, čo mozme očakávať zajtra v premávke na L33- posledné dve funkčné 25TRky, a tri MANy, máme vobec tolko, keby DPB napadlo tak na špičku nasadí 14TRky, čo sa ale nestane, takže zajtra sa možme tešiť na to že polka 33 bude vynechavat... ? ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
A po presune cestujúcich do vlakov výkony v autobusovej doprave viac menej zostanú, len sa presunú inde - viď Plán dopravnej obsluhy.
Re #156625 SORBN12: Úplne jazdiť určite neprestanú. A čo a za koľko si namontujú do diaľkových vozidiel je jedno, takže na to žiaden tender nemusí byť.