Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #156633:
Bavili sme sa o strate, ktorá je, ako správne píšeš, rozdielom výnosov a NÁKLADOV. Takže sme sa bavili o aj o nákladoch. Keďže náklady sú závislé v podstatnej miere od kilometrov, bavili sme sa aj o kilometroch. Keď si kraj objedná od SL menej kilometrov, bude na strane nákladov menšia suma, to znamená že strata (z pohľadu definície "úhrady straty z poskytovania výkonov vo verejnom záujme") bude nižšia.

Pozrel som sa na ten plán dopravnej obsluhy z roku 2007.
Regio-Autobusy súčastný stav: 9831096 vzkm
Regio-Autobusy návrh: 8936113 vzkm

HOWGH
Reply on: Peon #156628:
Ako to mám vedieť? Ja som sem neprišiel s informáciami typu JVP. Ja len vravím, že určite neprestanú jazdiť všetky, ako to z #156625 vyznie.
Reply on: drink #156630:
Lebo o nákladoch som začal až ja. Vy ste sa tu už od včera (či kedy) bavili stále len o strate a o tom, ako bude vyššia/nižsia podľa toho, koľko sa odjazdí kilometrov.
Reply on: Peon #156585:
Tak to mení situáciu ?
Lebo ja na tých trasách do Maďarska nechodím, ale išiel som pár krát ich spojom Martin-Blava a späť a vtedy vždy meškal pol hodiny
Reply on: Peon #156628:
Ja som počul že pravdepodobne konkurencia preto aj zredukoval k 1.10. diaľkové linky
Reply on: Valec #156627:
"Strata je rozdiel medzi výnosmi a nákladmi" - to si napísal ty, tak prečo tvrdíš, že o nákladoch nebola reč.
Reply on: Mischo1 #156626:
V prvom rade je neskutočná hanba, že tento stav je tu v podstate od septembra 2006 a nič s tým doteraz nikto nespravil. Ani napojenie na existujúcu sieť, ani dokúpenie ďalších vozov. Lebo ak je niekto tak naivný, že na 5 vozov potrebných na výpravu na 33 v špičke, nechá len jeden voz ako rezervu, tak to hádam ani nepotrebuje komentár. Hlavne ak musia chodiť na prehliadky, údržbu, majú poruchy, každý voz tak v priemere raz za mesiac a pol odstavený na tri týždne ? Nehovoriac o tom, že k definitívnemu stratu zmyslu 33 dokonale pomáha 133 v 6 minútovom intervale, ktorá je veľmi dokonale papierovo v preklade s 33, ale v zásade chodí jeden cyklus pred trolejbusom, čo je choré, ale tiež to nikto nerieši, lebo papierovo to takto vyzerá lepšie, ako keby mali odchody z Molecky 32/33/133 spoločné, ale chodili by tak ako mali, teda 33 pred 32/133. ?.
Reply on: Valec #156627:
A aký problém má Slovak Lines s diaľkovými linkami, že ich asi bude redukovať? Konkurencia iných dopravcov alebo mýto?
Reply on: drink #156624:
Ja vravím, že strata nezávisí od najazdených kilometrov. A nie náklady. O nákladoch tu doraz nebola reč, stále ste sa bavili len o strate.

A po presune cestujúcich do vlakov výkony v autobusovej doprave viac menej zostanú, len sa presunú inde - viď Plán dopravnej obsluhy.

Re #156625 SORBN12: Úplne jazdiť určite neprestanú. A čo a za koľko si namontujú do diaľkových vozidiel je jedno, takže na to žiaden tender nemusí byť.
Reply on: luky133 #156606:
včera sa toho stalo na DD až dosť, pokazená 6703 na Hany Meličkovej, nehoda pred zástavkou Matejkova, dnes cez vykend v premávke len 3 25TRky, čo mozme očakávať zajtra v premávke na L33- posledné dve funkčné 25TRky, a tri MANy, máme vobec tolko, keby DPB napadlo tak na špičku nasadí 14TRky, čo sa ale nestane, takže zajtra sa možme tešiť na to že polka 33 bude vynechavat... ? ? ?
Viem ze to tu nepatrí ale dopočul som sa od jedneho SL vodica, že od decembra prestanu dialkove linky jazdit a od noveho roku do busov zacnu montovat informacne panely a kamerovy system. Mozno si vymyslal ale chcel by som najst tender na to. Bo akosik neviem najst
Reply on: Valec #156621:
Ak máš pocit, že náklady nezávisia od najazdených kilometrov, nebudem sa s tebou hádať.

Ak by po presune časti cestujúcich na vlaky objednala BID od SL rovnaké kilometre ako pred zmenou (t. j. autobusy by jazdili rovnako často, len prázdne), tak by si možno mal pravdu. Ale to by poprelo zmysel BID ako koordinátora regionálnej dopravy.
Reply on: ivanbuto #156608:
Môžem potvrdiť, že sa zatvorili až v križovatke, vodič ešte musel stlačiť aj tlačítko.
Re #156607 ivanbuto: Ten zvonček tiež potvrďujem, skoro som ohluchol. A áno, voz je vybavený dopytom.
Reply on: drink #156612:
"Táto strata je priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata SL menšia a strata ZSSK väčšia."

To je teda riadny nezmysel. Strata je rozdiel medzi výnosmi a nákladmi (plus primeraný zisk) a nie od najazdených kilometrov. Dôležitý je teda v prvom rade počet cestujúcich.

Re #156618 Peon: Dva mesiace? Však samotné číslo linky hovorí zároveň o poslednom dni jej premávky. ?
Reply on: TeBeCe #156617:
? to viem ? takže začneme napr. najnovšie 801tkou, ktorá deň pred spustením nebola na oficiálnom webe DPB ? 😉 či obnovenie Vazky 1 deň vopred? 😉 potom nezabudnime na rekordné 2 dni vopred - zmeny zastávok na znamenie (aj keď aj s Čunovom z nepremávajúcej 199;) ) alebo obnova 131/141, 184 či obnovenie 151 a zlúčenie Vazky, ktorá bola namaľovaná na ceste minimálne týždeň 😉 ďalej do minulosti sa mi už nechce ísť 😉 či vlastne to asi neboli vopred pripravované zmeny ?

Re #156618 Peon: čiže on tam už vlastne týždeň jazdí imaginárny bus? 🙂
Reply on: kecho #156609:
To ti neviem povedať, ale starosta v Dúbravskej televízii v zostrihu z Miestneho zastupiteľstva hovoril: "Dňom 1. 11. je vybavená vnútrosídlisková doprava".

Vtipné bolo, že nespomenul konkrétnu trasu novej linky (ani jej číslo), ale uviedol, že "môže starých ľudí zaviezť do Billy, do Lídla aj do Jednoty a naspäť ich dovedie tuná." ? A že ak sa po 2 mesiacoh ukáže, že to chodí prázdne, tak to zrušia. A ak bude využitá, tak "bude možné rozšíriť okruh možno tak ako to nám bude vyhovovať". Že o tom hovoril s generálnym riaditeľom (asi DPB myslel).

Na http://www.dubravskatv.sk/aktualne/021110-MZ.php je to niekde pred koncom. Neukazuje mi to minúty.. ?
Reply on: kecho #156609:
Prepravny poriadok, clanok 1, odsek 5:

Dopravca informuje vhodným spôsobom (napr. vývesky na zastávkach a vo vozidlách, oznamy v masovokomunikačných prostriedkoch, tlač, rozhlas, televízia, internet) verejnosť o zmenách organizácie MHD (napr. zrušenie linky alebo zmena jej trasy, zmena cestovného poriadku, zmena tarify), ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny;
Reply on: no.ev.di. #156614:
sandtnerova 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.