Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Viem ze to tu nepatrí ale dopočul som sa od jedneho SL vodica, že od decembra prestanu dialkove linky jazdit a od noveho roku do busov zacnu montovat informacne panely a kamerovy system. Mozno si vymyslal ale chcel by som najst tender na to. Bo akosik neviem najst
Reply on: Valec #156621:
Ak máš pocit, že náklady nezávisia od najazdených kilometrov, nebudem sa s tebou hádať.

Ak by po presune časti cestujúcich na vlaky objednala BID od SL rovnaké kilometre ako pred zmenou (t. j. autobusy by jazdili rovnako často, len prázdne), tak by si možno mal pravdu. Ale to by poprelo zmysel BID ako koordinátora regionálnej dopravy.
Reply on: ivanbuto #156608:
Môžem potvrdiť, že sa zatvorili až v križovatke, vodič ešte musel stlačiť aj tlačítko.
Re #156607 ivanbuto: Ten zvonček tiež potvrďujem, skoro som ohluchol. A áno, voz je vybavený dopytom.
Reply on: drink #156612:
"Táto strata je priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata SL menšia a strata ZSSK väčšia."

To je teda riadny nezmysel. Strata je rozdiel medzi výnosmi a nákladmi (plus primeraný zisk) a nie od najazdených kilometrov. Dôležitý je teda v prvom rade počet cestujúcich.

Re #156618 Peon: Dva mesiace? Však samotné číslo linky hovorí zároveň o poslednom dni jej premávky. ?
Reply on: TeBeCe #156617:
? to viem ? takže začneme napr. najnovšie 801tkou, ktorá deň pred spustením nebola na oficiálnom webe DPB ? 😉 či obnovenie Vazky 1 deň vopred? 😉 potom nezabudnime na rekordné 2 dni vopred - zmeny zastávok na znamenie (aj keď aj s Čunovom z nepremávajúcej 199;) ) alebo obnova 131/141, 184 či obnovenie 151 a zlúčenie Vazky, ktorá bola namaľovaná na ceste minimálne týždeň 😉 ďalej do minulosti sa mi už nechce ísť 😉 či vlastne to asi neboli vopred pripravované zmeny ?

Re #156618 Peon: čiže on tam už vlastne týždeň jazdí imaginárny bus? 🙂
Reply on: kecho #156609:
To ti neviem povedať, ale starosta v Dúbravskej televízii v zostrihu z Miestneho zastupiteľstva hovoril: "Dňom 1. 11. je vybavená vnútrosídlisková doprava".

Vtipné bolo, že nespomenul konkrétnu trasu novej linky (ani jej číslo), ale uviedol, že "môže starých ľudí zaviezť do Billy, do Lídla aj do Jednoty a naspäť ich dovedie tuná." ? A že ak sa po 2 mesiacoh ukáže, že to chodí prázdne, tak to zrušia. A ak bude využitá, tak "bude možné rozšíriť okruh možno tak ako to nám bude vyhovovať". Že o tom hovoril s generálnym riaditeľom (asi DPB myslel).

Na http://www.dubravskatv.sk/aktualne/021110-MZ.php je to niekde pred koncom. Neukazuje mi to minúty.. ?
Reply on: kecho #156609:
Prepravny poriadok, clanok 1, odsek 5:

Dopravca informuje vhodným spôsobom (napr. vývesky na zastávkach a vo vozidlách, oznamy v masovokomunikačných prostriedkoch, tlač, rozhlas, televízia, internet) verejnosť o zmenách organizácie MHD (napr. zrušenie linky alebo zmena jej trasy, zmena cestovného poriadku, zmena tarify), ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny;
Reply on: no.ev.di. #156614:
sandtnerova 😉
Reply on: no.ev.di. #156614:
precitaj si vo vedlajsom fore prispevky #109231, #109234
Reply on: kecho #156609:
aká 27-čka?
Reply on: 810zssk #156611:
Ako si na to prišiel, že si to myslím?
Reply on: Joyki #156603:
Predpokladám, že si pôvodne písal o tejto vete: "To znamená, že územie, ktoré nebude súčasťou integrovaného systému sa v cenách v prímestskej doprave bude riadiť samostatným cenovým výmerom, s cieľom znížiť výšku straty z prímestskej dopravy hradenej krajom." Táto strata (to NIE JE účtovná strata SL /ZSSK /DPB) je (okrem iného) priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata (=dotácia) SL menšia a strata (=dotácia) ZSSK väčšia. V tej vete sa ale pravdepodobne myslí zvýšenie ceny lístkov, aby kalkulovaná strata pri rovnakom počte kilometrov bola nižšia. Určite sa nemyslí nejaké "odškodné" za odídených cestujúcich.

V dotovanom ekonomickom prostredí závisí úspech podniku menej od hospodárenia, ale hlavne od vylobovaných dotácií. Zmeniť sa to môže (ale nemusí) jedine tak, že na linky (či už jednotlivo, alebo v balíku) budú verejné súťaže.
Reply on: drink #156602:
A ty si mysli, ze SL to jazdi pre pekne oci? Je tam aj nieco co sa vola primerany zisk..
Reply on: S499.1023 #156601:
Ale houby..
Reply on: luky133 #156606:
možno tam už ostane na náhradné diely? 😉

btw. naozaj od zajtra jazdí tá 27čka? lebo na dpb.sk ani bid.sk o nej ani fň...
Reply on: Trammat #156589:
Hm, to sa čudujem, že by zatváral až v križovatke, pokiaľ viem, tak až na niekoľko starších vozov, pri všetkých vozoch aj ak sa pohneš s otvorenými dverami, pri rýchlosti nad 2-3 km/h sa dvere samy zavrú.
Reply on: S499.1023 #156597:
6292 bola nedávno v Zlíne, pokiaľ viem, takže je tam už dopytový systém.
Žiaľ, na týchto všetkých vozoch je zatváranie dverí dosť neefektívne, t.j. pridlho zvoní (a zvonček píli uši). O ničom to je napr. keď sa otvárajú iba prvé dvere (polkrídlo), cestujúci nastúpi, a potom sa vodič pozerá na dvere, počúva zvonček...
6271 má ako jediný krátky voz urýchľovač zatvárania dverí.
Vyse 13 hodin uz stoji na Hany Melickovej pokazena 25Tr to naozaj nikomu nechyba?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.