oproti druhým dverám by mali v SOR-ke vypustiť štvorsedadlo a nahradiť ho dvojsedadlom otočeným proti smeru jazdy rovnako ako na pravej strane medzi prvými a druhými dverami, potom by nasledovalo držadlo so "žehliacou doskou" a namiesto pozdĺžne umiestnených sklopných sedadiel by som v úrovni okna umiestnil držadlo s opierkami pre stojacich cestujúcich (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=30416&gi=0&gn=1000&gs=c&gsd=&ghv=7329).
v prvom rade by sa malo vykonať niečo typu, že zmerala by sa kapacita autobusov naozaj na ľuďoch. Zohnať tých 186 ľudí (dobrovoľníkov) na 2h do vozovne a vyskúšať či sa ich fakt toľko vmestí do MBCC, potom vyskúšať koľko pojme SOR, Ik435 a Karosa B741. A potom ešte koľko pojmú tie hrbaté vajčiská od SOR, o ktorých DPB tvrdí, že neznamenajú zníženie prepravnej kapacity oproti klasickým 12m vozidlám. Zas irónia je, že DPB pri nasadzovaní BN10.5 (z neviem akých príčin) skrátil interval na L20 a 22, lebo "sa začali nasadzovať kapacitnejšie slabšie vozidlá" - a to prosím šlo len o výmenu vozidiel z dĺžky 12m na 10.5! Na druhej strane, L30 a 37 prišli o 12m vozidlá a začali ich obsluhovať 9.5m vajčiská a DPB sa na skrátenie intervalu z vysoka vysral! Už je bohužiaľ jasné, že sa SORiek tak skoro nezbavíme ? ibaže by sa po nejakom čase dali niekomu na prenájom niekam do ex krajín ZSSR, alebo na balkán, príp. ČR, alebo niekam na Slovensko do rôznych MHDčiek rozdať na prenájom. Myslím, že takých by sa našlo dosť.
"radšej mal dpb nakúpiť dva krát viac sorov " sa mi zdá, že trochu vytrhávaš z kontextu myslím, že pri "drahosti" MBCC išlo o to, že keby DPB kúpil "normálne" 18m vozy, dajme tomu aj od Mercedesu, že by vyšli podstatne lacnejšie ako toho propagačného 1,5 metra navyše...
Ja nemám zo SOR až tak tragicky zlý dojem, je to omladenie vozového parku, to jednoznačne. Ale s tými ostrými hranami a lacnosťou interiéru máte pravdu. Mňa na ňom zarazil aj dosť úzky priestor v kĺbe. Na vonkajšom vzhľade mi prekážajú tie dva schody na lištách čo vyzerá fakt riadne amatérsky.
Inak opäť sa v skladbe vozového parku a-busov rysujú paralely s minulosťou. 100ks Ik435, 107ks Karosa B741, 21ks Ik283, 35ks TAM 272A 180M. Tak nejak to vyzerá s novými vozidlami : SOR 100ks, MBCC 25ks (príp. 40) a plánovaný počet CNG 60ks (čo vzhľadom na to, že SOR nemôže vyhrať nebolo vypísané...). Zaujímavé, že zrazu nemôže byť väčšina vozidiel na CNG pohon, však DPB vyraďoval kĺbové autobusy a nahradzoval ich Solarismi práve preto, že boli CNG a obhajoval to tým, že chce výlučne už len CNG autobusy.
Ale sranda keď si niekto - a viem že takí sú - číta toto fórum tak že prejde poctivo 98% príspevkov...
postupne ako boli verejne prezentované tendre na kĺbaky, dovolím si tvrdiť že tu prevažovali názory v štýle "hý, ten kapacity aký je drahý!! a sor aký lacný!!! radšej mal dpb nakúpiť dva krát viac sorov ako zbytočne vyhadzovať také peniaze za tých pár hyperluxusných kapacity!!!
a teraz pár príspevkov dole presný opak ?
a ináč vo "vlečke" (teda medzi 3 a 4 dverami v MBCC a 4 a 5 dverami v sore je v oboch busoch tá ulička úzka, dvaja ľudia ako ja tam vedľa seba prejdú veľmi ťažko, a to nemám ani 100 kilo.. aj tu boli spory že v MBCC je určite širšia!!! - ja o tom pochybujem (súhlasím s Igorom že poďme to zmerať ?) teda ak je v MBCC širšia oproti soru tak o 1-2 cm, čo až taký rozdiel nespraví...
Suhlasim, ze SOR je rieseny velmi zle, neprehladne, chaoticky a malo miesta tam je. Vies povedat co by si zmenil na CapaCity? Lebo mne sa to zdalo fajn..
V noci urcite su, ale podla mna by mohli byt vypnute dlhsie, minimalne v lete. Lebo je to strasne blbe ked idem o 21:00 domov a stojim tri minuty na prazdnej krizovatke.
tak vcera som sa viezol SOR NB18 asi 3x, moje dojmy su velmi negativne. cely autobus posobi velmi nesurodo, interier je prilis clenity, prilis hranaty, vsetko posobi lacno, ako zbite na kolene. vozidlo vydava rozne hnusne zvuky (klb, motor, tusim aj diferencial) a posobi tazkopadne. jedina vyhodna je pomerne nizka vonkajsia hlucnost a dostatok miest na sedenie.
MB Capacity je celkom ina trieda, to vidiet a citit okamzite. zial, verzia pre BA ma malo miest na sedenie. tiez riesenie zadnej casti pri motore nie je idealne, tu sa mrha miestom.
nahodou som sa vcera viezol aj 15m Solarisom. oproti SOR to je neuveritelny rozdiel v kvalite, uplne iny svet! dostatok lahko dostupnych miest na sedenie a zaroven obrovsky priestor na kociky/voziky v strede. takto ma vyzerat moderny autobus. necudo, ze sa im tak dari v Nemecku. SOR v Nemecku nepreda z tohoto hoviadka ani jeden kus!
myslim ze vitaztvo SOR v supertendri je klinec do rakve verejnej dopravy v BA. takymto niecim ludia nikdy nebudu radi cestovat. Ikarus 435 bol a je hlucny a vysokopodlazny, ale ma friendly a jasne cleneny interier, z toho hladiska je na rozdiel od SOR skutocny autobus, nie len lowcost experiment.
včera som cestoval v 18-kovom SORe na L68 a vôbec z neho nemám dobrý pocit. priestor medzi druhými a tretími dverami je vyriešený veľmi zle. núdzové sedadla v priestore pre kočík boli použité na sedenie a ľudia nemali kde stáť! uličky vo vozidle sú dosť úzke a väčšina ľudí stála v priestore dverí, lebo sa ďalej ani nedostali. DPB by mal vyhodiť v priestore na státie tie sklopné sedadlá - ľudia ich využívajú aj vtedy, keď je vozidlo preplnené a tým znižujú kapacitu vozidla, a pritom vo vozidle iné "miesto" výhradne na státie nie je.
Tak ja si platim sluzbu, ktoru mi DPB neda? Preco ja mam prestupovat? Tu nejde o vyluku skrz oprav, poruch, alebo havarie... ? Preco nestartuju z hypersuper noveho centra BA Eurovea? Nekecal niekto ako to bude nove centrum BA? Tak nech idu tam..alebo trebars Incheba, tam nebudu tiez nikomu zavadzat ?
Tak mne sa zda ze su semafory na Mileticke vypnute od 22:00 do 6:00. Aspon ked tade idem okolo polnoci tak uz blika len oranzova. Samozrejme okrem krizovatky Mileticova-Prievizska, kde semafory idu nepretrzite 24h, 365d v roku, ak su vypnute tak sa musel stat zazrak, lebo funguju aj pri vypadku prudu na celej ulici.
a víťazom sa stáva... súkromný podnikateľ B. Za(á)hradník s firmou (založenou dajme tomu v 06-07/2010), ktorej predmetom činnosti je od nepamäati výroba a predaj vozidiel na čistenie
mimochodom, chýba mi v zadaní, ako prebieha samotné kosenie - tiež bezkontaktne?
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/15655
Špeciálne vozidlo na čistenie koľajových tratí na automobilovom podvozku so zametaním a kosením, s hydraulicky poháňaným koľajovým adaptérom pre rozchod 1000 mm, max. rýchlosť 25-40 km/hod, priemer prejazdu oblúkmi min. 18 m vpred a vzad ABS/ASR systém na každej náprave, pracovná rýchlosť 5-10 km/hod, aretácia nápravy podvozku, záťažová signalizácia pri preťažení vozidla, nadstavba poháňaná od motora podvozku. Samotné čistenie prebieha bezkontaktným umývaním a čistením koľají pod vysokým tlakom min. 1000 bar a súčasne sú voda a nečistoty odsávané späť do zásobníka. Čistiaci systém valcových kief s bočnými kruhovými kefami na ľavej a pravej strane medzi nápravami pre otvorený a uzavretý koľajový zvršok o šírke 2800 mm. Predmet zákazky nesmie byť prototypom alebo výrobkom vývojového typu.
no.ev.di.