Reply on: marek #151522:
Ja nemám zo SOR až tak tragicky zlý dojem, je to omladenie vozového parku, to jednoznačne. Ale s tými ostrými hranami a lacnosťou interiéru máte pravdu. Mňa na ňom zarazil aj dosť úzky priestor v kĺbe. Na vonkajšom vzhľade mi prekážajú tie dva schody na lištách čo vyzerá fakt riadne amatérsky. Inak opäť sa v skladbe vozového parku a-busov rysujú paralely s minulosťou. 100ks Ik435, 107ks Karosa B741, 21ks Ik283, 35ks TAM 272A 180M. Tak nejak to vyzerá s novými vozidlami : SOR 100ks, MBCC 25ks (príp. 40) a plánovaný počet CNG 60ks (čo vzhľadom na to, že SOR nemôže vyhrať nebolo vypísané...). Zaujímavé, že zrazu nemôže byť väčšina vozidiel na CNG pohon, však DPB vyraďoval kĺbové autobusy a nahradzoval ich Solarismi práve preto, že boli CNG a obhajoval to tým, že chce výlučne už len CNG autobusy.
ear4
MB Capacity je celkom ina trieda, to vidiet a citit okamzite. zial, verzia pre BA ma malo miest na sedenie. tiez riesenie zadnej casti pri motore nie je idealne, tu sa mrha miestom.
nahodou som sa vcera viezol aj 15m Solarisom. oproti SOR to je neuveritelny rozdiel v kvalite, uplne iny svet! dostatok lahko dostupnych miest na sedenie a zaroven obrovsky priestor na kociky/voziky v strede. takto ma vyzerat moderny autobus. necudo, ze sa im tak dari v Nemecku. SOR v Nemecku nepreda z tohoto hoviadka ani jeden kus!
myslim ze vitaztvo SOR v supertendri je klinec do rakve verejnej dopravy v BA. takymto niecim ludia nikdy nebudu radi cestovat. Ikarus 435 bol a je hlucny a vysokopodlazny, ale ma friendly a jasne cleneny interier, z toho hladiska je na rozdiel od SOR skutocny autobus, nie len lowcost experiment.