Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #145537:
Podla mňa vysokopodlažné ? No ak by som bol vozičkár tak jednoznačne nízkopodlažaky. najlepšie by bolo, keby sa to striedalo, v prospech NP. A v CP keď je napísané že nízkopodlažný garantovaný, tak by tam musel aj skutočne prísť. To by si potom ludia mohli myslieť že DPB si z nich usiera ?
15metrových busov máme naozaj málo, ale neboj, SOR to istí ?
Reply on: irizar #145538:
Kde u vás? Napíš pls bližšie o čo sa jednalo a ako to dopadlo.
Reply on: Peon #145535:
Predstav si že u nás by sa k starému okamžite volala polícia a strávil by noc v base, plus by ho čakal mastná pokuta. Tak riešim konflikty, pri ktorých sa mi cestujúci začne vyhrážať fyzickou ujmou ja. Aj keď zatiaľ som musel iba raz...
Reply on: Arkuslogaritmus #145534:
máme stále na výber :
1) Vysokopodlažný autobus = výstup po dvoch schodoch (z čoho aj len jeden schod je vyšší ako schod, na ktorom je sedadlo v NP vozidle) a sedadlo bez výstupu + problémy pre telesne postihnutých sa vôbec do autobusu dostať
2) Nízkopodlažný autobus = výstup po jednom schodíku k sedadlu + bezproblémový nástup pre telesne postihnutých
Teraz mi povedz svoj názor, ktorý variant je pre teba lepší.

Neprekážajú mi zas tak veľmi 14TrM a 15TrM-ky, keby to ale neboli najnovšie trolejbusy, ktoré máme u nás. Keby sa podarilo mať dostatok NP trolejbusov, kĺbových ako aj krátkych na garantované NP spoje, tak ani nepípnem. Viem, že k ideálnemu stavu keď všetky autobusy a trolejbusy máme ďaleko (o električkách ani nehovorím, bude vôbec úspech ak nejaké prídu po dostavaní trate do Petržalky), ale NP vozidlá existujú aspoň 15 rokov (nechcem streliť väčšie číslo), čo je čas za ktorý sme už mohli vypisovať druhý tender na NP vozidlá. Kľudne by sme mohli mať aj viac 15m vozidiel, určite by sa uživili (napr. na L50,80 (za predpokladu natiahnutia intervalu) 87,133 (pri intervale 12min), ale táto kategória na dlhší čas u nás skončila asi Solarismi na CNG pohon, ktorý nebol pri týchto vozidlách overený a samozrejme DPB na vine nie je ani pri najmenšom ale len a len výrobca ?
Reply on: Peon #145535:
Kverulantská geriatria potrebuje klepnúť po prstoch, nie ich v tom podporovať.
VERBÁLNY KONFLIKT NA LINKE 44

Dnes, Sprinter 1900, odchod z Jaskového radu 12:10 h. Ľudia pri vystupovaní vodiča zdravili, on vždy odzdravil. Pred novou zastávkou "Júlová"sa pani v predstihu v poloprázdnom vozidle zreteľne postavila k prvým (jediným) dverám, ale nezazvonila. Nezastavil jej. Na jej slušnú otázku, či tam nestojí, slušne odpovedal: "Predstavte si, nestojí. Treba zazvoniť. Všetky zastávky sú na znamenie."

Na Kolibe zrazu starší cestujúci začal vodičovi hovoriť, že sa má ísť liečiť a vyjadril počudovanie, že ho ešte z DPB nevyrazili - že toto nebolo prvýkrát a že už minule sa sťažoval na dispečingu. Za to, že vodič v prvej sekunde neotvoril na Kolibe dvere, začal provokovať, že mu rozbije kabínu (či čo) ak neotvorí...

Dvere ihneď otvoril, ale cestujuci nechcel vystúpiť a vrieskali po sebe na celé obratisko. Vodič, reprezentant dopravcu, starého častoval najškaredšími nadávkami (starý provokoval použitím viac-menej slušných slov).

Starý odišiel, 12:30 h tá pani nastúpila, niečo sa vodiča normálnym tónom pýtala alebo mu hovorila na čo on reagoval krikom! Snáď jej potom na Júlovej zastavil...

Ako často robia vodiči psychotesty? Majú aj nejaké školenie na zvládanie konfliktov?

Keď som neskôr išiel späť, z jeho jazdy vyplinulo, že podľa neho sú VŠETKY zastávky na linke 44 na znamenie, teda aj pred Siemensom treba radšej zvoniť a vonku pre istotu aj tam mávať (aj keď to sa oficiálne nemusí ani na zastávkach na znamenie)...

Dožvie, ako by dopadla prípadná sťažnosť tej cestujúcej. Z palubáku by sa totiž preukázateľne zistilo, že pred zastávkou "Júlová" nezazvonila. Nuž tak málo stačí ku konfliktu, kde (podľa môjho názoru) KAŽDÁ STRANA MÁ SVOJ PODIEL VINY!

PS 1: Majú vôbec niektoré minibusy vnútorný displej s ukazovaním zastávok a akustické hlásenie? Lebo 1900 nič také nemá.

PS 2: Zastávka "Na Revíne" má označník aj v smere na Kolibu? Lebo nevšimol som si.
Reply on: no.ev.di. #145528:
Teoreticky by sme sa mohli vyvážať v trolejbusoch Daimler-Stoll, ktoré by prešli desiatimi generálkami alebo v MAN-Siemensoch. O generálkach 14Tr nejdem ani hovoriť, to ma zdrbeš že je to staré. K tej nízkopodlažnosti- ono to neni zas tak úžasné ako sa o tom šade hovorí. Opýtaj sa starých ludí resp. ludí s malou telesnou výškou- napr. také Citelisy-nastúpia síce pohodlne bez schodov ale potom sa musia štverať na sedačky, pretože sú vysoko položené. A v časti za druhými dverami medzi sedačkami je malo priestoru na statie.
Reply on: klasIK #145514:

Dík za odkazy. Krásný..
Reply on: Peon #145530:
Tak minimálne ten spoj do kostola (18.00 Koliba) by tade mohol zájsť, aby obyvateľov odtiaľ do toho kostola zobral...
Reply on: Peon #145430:
Zaujímavé, že na zastávkach aj na www.dpb.sk je stále nesprávny CP linky 44. Na http://bid.cp.sk a www.imhd.sk je správny (ten na imhd je oproti cp.sk prehľadnejší a zrozumitelnejší).
Reply on: no.ev.di. #145511:
Nejde. Iba v smere na Kolibu tade ide. Nestačí taká zachádzka v jednom smere? ?
Reply on: Arkuslogaritmus #145525:
14TrM sú k dispozícií od roku 2001 a patrilo by sa už akosi niečo novšie, niečo ide s dobou. Teoreticky by sme sa mohli voziť aj v Škoda T11 alebo Škoda 9Tr, len by sa vyrábali z nových materiálov ale inak by to bolo ako cez kopírák. Pochybujem, že by si bol nadšený. Napr. okolo nemocničného komplexu na Krmároch okrem NP 22 a 32 neprejde ani jeden NP trolejbus, ktorý premáva narozdiel od 22 a 32 do centra mesta alebo na mýta (Račianske a Trnavské). Irisbusy na Dlháče sú v tom žalostnom počte výsmechom celej trati na DD. Keby Záhradník nebol krátkozraký pako tak namiesto provizórnej L133 by tvrdo makal na tom aby sme boli čím ďalej bližšie k predĺženiu trate z Molecovej na Slávičie údolie s pokračovaním okolo ZOO na Patrónku a spojením trate so zvyškom siete, takže by tam mohli občas dojsť aj 14 alebo 15Tr-ky bez potreby odťahu. Električky : to isté čo u trolejbusov. Kľudne sme mohli voziť v podstate v tom čo v polovici 20.storočia a len z nových materiálov to robiť ?
Ahoj, nemáte prosím niekto nejaké informácie o buse Karosa-Ikarus 366 ečv. BAB 71-42?
Buď #1642 alebo #1643, neviem presne.
Autobus je z roku 1990, vyradený asi v roku 2001.

Náter: Bol bielej farby, šedý pás naspodu, jeden belasý a dva červené vstrede. Nápis Karosa na ňom nebol, iba IKARUS.

Poprípade ak máte informácie o druhom Bratislavskom Karosa-IK366, alebo o našom IK396, či TAMe 331 A 119 budem vďačný!
Viem len, že tá 396ka bola predaná zájazdom a má biely náter so šedým pásom naspodu, špz BA-086HB

Každá informácia pomôže, ďakujem! ?
Reply on: Arkuslogaritmus #145525:
Moj clovek ?
Reply on: neoBB #145524:
V tomto tisícročí to bude.
Re #145475 no.ev.di.: Podla mňa za šecko može Záhradník ? Počuj chlapče, ty si strašne anti-záhradkársky a neobjektívny- napísal si :Za neho sa vozový park dostáva do väčších a väčších sračiek, lebo podstatné kategórie vozidiel sa neobnovujú vôbec - eletkričky = NIČ, trolejbusy = NIČ (dokonca ani pre Dlhé diely nevedel ten chruňo objednať trolejbusy!) a autobusy akurát tak šmejdové/low-cost SORky, prenajaté Tedomy a "z neba spadnutých" 35ks Citelisov (keby dotyční dopravcovia, ktorí tieto Citelisy kupovali dostali licencie, tak nemáme žiadne Citelisy, ale sprostému - Záhradníkovi - štastie praje)
Trolejbusy nič? Potom si slepý, pretože ja som si všimol v našich uliciach 14TrM-12kusov, a 6401-ktorá premáva asi 7 dní v roku ? A Irisbusy na Dlháče. To sa tiež ráta. a električky nič? Zobuď sa macko! čo k2s? sú nové a vysokopodlažné, ale to nikto nerieši. A chodia tu T3 s výzbrojou Progress a pekným interiérom. Väčšina ludí nerieši že Citelisy sú tu náhodou, podstatné je že sú tu. alebo by si si radšej vyvážal prdel v malých CNG karosiach? ?
kedy vám dodajú tie nové mercedesy?
Reply on: kecho #145519:
Dôvod neviem len som počul o tom, že v pôvodnom znení neprešla nič viac. ? Možno je to aj stavom komunikácie alebo preto lebo vilová štvrť nie je prozáhradnícky volebne orientovaná. ? ?
Reply on: Emo #145515:
hej? nepovedz... si musel potom nastupovať na konci trasy, kde už po 30min jazdy sa dačo nazbiera ? 3-5 min v tretine trasy je fakt na prd, hlavne keď často používam L99 hlavne na prestupy. Ak prídem podľa času 2min po príáchode L99, stojím tam 12min jak idiot, tak neviem potom či je všetko OK s tými SORkami, lebo toto sa mi nestalo ešte. Minútku meškanie niekedy mala, ale to bolo zanedbateľné.
Reply on: kecho #145519:
Kecho tak potom to opravujem, prisli 3 - ten BB a 2x MB CapaCity 🙂 (z toho uz 1 kupil DPB! ? )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.