VERBÁLNY KONFLIKT NA LINKE 44
Dnes, Sprinter 1900, odchod z Jaskového radu 12:10 h. Ľudia pri vystupovaní vodiča zdravili, on vždy odzdravil. Pred novou zastávkou "Júlová"sa pani v predstihu v poloprázdnom vozidle zreteľne postavila k prvým (jediným) dverám, ale nezazvonila. Nezastavil jej. Na jej slušnú otázku, či tam nestojí, slušne odpovedal: "Predstavte si, nestojí. Treba zazvoniť. Všetky zastávky sú na znamenie."
Na Kolibe zrazu starší cestujúci začal vodičovi hovoriť, že sa má ísť liečiť a vyjadril počudovanie, že ho ešte z DPB nevyrazili - že toto nebolo prvýkrát a že už minule sa sťažoval na dispečingu. Za to, že vodič v prvej sekunde neotvoril na Kolibe dvere, začal provokovať, že mu rozbije kabínu (či čo) ak neotvorí...
Dvere ihneď otvoril, ale cestujuci nechcel vystúpiť a vrieskali po sebe na celé obratisko. Vodič, reprezentant dopravcu, starého častoval najškaredšími nadávkami (starý provokoval použitím viac-menej slušných slov).
Starý odišiel, 12:30 h tá pani nastúpila, niečo sa vodiča normálnym tónom pýtala alebo mu hovorila na čo on reagoval krikom! Snáď jej potom na Júlovej zastavil...
Ako často robia vodiči psychotesty? Majú aj nejaké školenie na zvládanie konfliktov?
Keď som neskôr išiel späť, z jeho jazdy vyplinulo, že podľa neho sú VŠETKY zastávky na linke 44 na znamenie, teda aj pred Siemensom treba radšej zvoniť a vonku pre istotu aj tam mávať (aj keď to sa oficiálne nemusí ani na zastávkach na znamenie)...
Dožvie, ako by dopadla prípadná sťažnosť tej cestujúcej. Z palubáku by sa totiž preukázateľne zistilo, že pred zastávkou "Júlová" nezazvonila. Nuž tak málo stačí ku konfliktu, kde (podľa môjho názoru) KAŽDÁ STRANA MÁ SVOJ PODIEL VINY!
PS 1: Majú vôbec niektoré minibusy vnútorný displej s ukazovaním zastávok a akustické hlásenie? Lebo 1900 nič také nemá.
PS 2: Zastávka "Na Revíne" má označník aj v smere na Kolibu? Lebo nevšimol som si.
Dnes, Sprinter 1900, odchod z Jaskového radu 12:10 h. Ľudia pri vystupovaní vodiča zdravili, on vždy odzdravil. Pred novou zastávkou "Júlová"sa pani v predstihu v poloprázdnom vozidle zreteľne postavila k prvým (jediným) dverám, ale nezazvonila. Nezastavil jej. Na jej slušnú otázku, či tam nestojí, slušne odpovedal: "Predstavte si, nestojí. Treba zazvoniť. Všetky zastávky sú na znamenie."
Na Kolibe zrazu starší cestujúci začal vodičovi hovoriť, že sa má ísť liečiť a vyjadril počudovanie, že ho ešte z DPB nevyrazili - že toto nebolo prvýkrát a že už minule sa sťažoval na dispečingu. Za to, že vodič v prvej sekunde neotvoril na Kolibe dvere, začal provokovať, že mu rozbije kabínu (či čo) ak neotvorí...
Dvere ihneď otvoril, ale cestujuci nechcel vystúpiť a vrieskali po sebe na celé obratisko. Vodič, reprezentant dopravcu, starého častoval najškaredšími nadávkami (starý provokoval použitím viac-menej slušných slov).
Starý odišiel, 12:30 h tá pani nastúpila, niečo sa vodiča normálnym tónom pýtala alebo mu hovorila na čo on reagoval krikom! Snáď jej potom na Júlovej zastavil...
Ako často robia vodiči psychotesty? Majú aj nejaké školenie na zvládanie konfliktov?
Keď som neskôr išiel späť, z jeho jazdy vyplinulo, že podľa neho sú VŠETKY zastávky na linke 44 na znamenie, teda aj pred Siemensom treba radšej zvoniť a vonku pre istotu aj tam mávať (aj keď to sa oficiálne nemusí ani na zastávkach na znamenie)...
Dožvie, ako by dopadla prípadná sťažnosť tej cestujúcej. Z palubáku by sa totiž preukázateľne zistilo, že pred zastávkou "Júlová" nezazvonila. Nuž tak málo stačí ku konfliktu, kde (podľa môjho názoru) KAŽDÁ STRANA MÁ SVOJ PODIEL VINY!
PS 1: Majú vôbec niektoré minibusy vnútorný displej s ukazovaním zastávok a akustické hlásenie? Lebo 1900 nič také nemá.
PS 2: Zastávka "Na Revíne" má označník aj v smere na Kolibu? Lebo nevšimol som si.
Mike