Reply on: Arkuslogaritmus #145534:
máme stále na výber :1) Vysokopodlažný autobus = výstup po dvoch schodoch (z čoho aj len jeden schod je vyšší ako schod, na ktorom je sedadlo v NP vozidle) a sedadlo bez výstupu + problémy pre telesne postihnutých sa vôbec do autobusu dostať
2) Nízkopodlažný autobus = výstup po jednom schodíku k sedadlu + bezproblémový nástup pre telesne postihnutých
Teraz mi povedz svoj názor, ktorý variant je pre teba lepší.
Neprekážajú mi zas tak veľmi 14TrM a 15TrM-ky, keby to ale neboli najnovšie trolejbusy, ktoré máme u nás. Keby sa podarilo mať dostatok NP trolejbusov, kĺbových ako aj krátkych na garantované NP spoje, tak ani nepípnem. Viem, že k ideálnemu stavu keď všetky autobusy a trolejbusy máme ďaleko (o električkách ani nehovorím, bude vôbec úspech ak nejaké prídu po dostavaní trate do Petržalky), ale NP vozidlá existujú aspoň 15 rokov (nechcem streliť väčšie číslo), čo je čas za ktorý sme už mohli vypisovať druhý tender na NP vozidlá. Kľudne by sme mohli mať aj viac 15m vozidiel, určite by sa uživili (napr. na L50,80 (za predpokladu natiahnutia intervalu) 87,133 (pri intervale 12min), ale táto kategória na dlhší čas u nás skončila asi Solarismi na CNG pohon, ktorý nebol pri týchto vozidlách overený a samozrejme DPB na vine nie je ani pri najmenšom ale len a len výrobca ?
kecho
Re #145469 Mike & Re #145451: "L50 - sa už približuje doprave na EU úrovni" akurát tak preto, že DPB už nemá kĺbové busy, ktoré by tam nasadil. keď budú, int. sa natiahne, neboj sa...
myslím si, že ešte pred logom by sme mohli začať predajom Recaru, keďže "DPB sa chce koncentrovať iba na dopravu", môžeme pokračovať 901 Wolfs, neskôr 901 Hainb, ktorá "sa má zaplatiť z cestovného" o čom veľmi pochybujem a nikto z DPB doteraz nezverejnil, aké sú náklady a výnosy na túto linku
no a potom už klasiky typu rekonštrukcia kĺbových karos za cca 6,5 mil Sk/kus, lebo "po reko sú to úplne nové vozy", to, že sa do 3-4 rokov zlomia už nevadí, nákup BN 9,5 namiesto NP kĺbových Tbusov, zbabraný tender "odďaľovaný pre mimoriadne kvalitnú prípravu", tender "sor na mieru do 11 m" tender "na mieru s kapacitou 186", nákup 12m bez tendra, tender na leasing 12m pôvodne za 170 mil., cena bola tuším prekročená o cca 20%, no neskôr sa "našli peniaze" na 400... nákup mini/mikrobusov tuším bez tendra, záhadne "výhodná" kúpa toho vozu na odťahovanie, no a ešte nevyčíslené náklady na zbytočnú zmenu loga pričom kruh má strany 4:3 ?... uniformy, "kde vodiči cez vianoce pribrali" si už tuším spomenul... a ešte vyhodenie Xtis € na nálepky "kompletne vydezinfikované vozidlo"... a zmena prestupného 10 min na neprestupný 15... to len tak v skratke o kvalite činnosti BZ
Re #145477 MatejBA: a za ani jeden DPB nemusel platiť ? keďže jeden bol od ikei a druhý tam zadarmo z BB - tomu sa hovorí manažér, ešte tak 200-300 rokov a budeme mať kompletne "obnovený" park kĺbov ?
Re #145518 ivanbuto: keď vidím spojenie "stavba + IPR Slovakia", tak mi to vždy evokuje posunutie termínu dokončenia (v lepšom prípade) o 2-3 roky ? nemajú náhodou títo "budovatelia" Hodžovho nám. stavať aj na Račku tam na rohu s Mýtnou a Radlinského? resp. nemali to už mať hotové? ?