Debata, ktorý autobus je modernejší či kvalitnejší alebo úspornejší je úplne zbytočná. Treba si uvedomiť, že pokiaľ sa nevybuduje poriadny dopravný nosný systém, každý autobus nech je už aj z Marsu v bratislavských podmienkach za 7 rokov skape aj keď má napríklad 10 ročnú záruku. Členitosť terénu, preplnenosť spojov (zahustenie intervalu nepomôže - upchajú sa ulice)to je pre každý autobus smrť. Musím však vzdať hold jednému autobusu. Aj keď asi nebudete so mnou viacerí súhlasiť jediný autobus, ktorý tieto podmienky ako tak prežíval bol IKARUS 280. Tento typ jediný dokázal nahradiť v Bratislave tak diskutovaný nosný dopravný systém plánovaný od 70-tých rokov 20. storočia. Preto si myslím, že sa treba držať pri zemi a nakupovať lacnejšie výrobky pokiaľ sa nevybuduje nosný dopr. systém. Lebo autobusy za astronomické sumy to určite nevyriešia.
martiner
1) OK moze byt. Len dodam, ze v dpb sa to zlepsuje. Ked je nieco par rokov systematicky rozkladane, neda sa to opravit za jeden den. Miesto toho, aby si videl tie drobne pozitiva stale opakujes to iste. Nemyslis ze ak to cita niekto z dpb, ze je tym paradne znechuteny?
2) niekde som tu cital nieco o ceskom priemysle... Skelet Mercedesu z "ceskeho Holysova" asi nebude cesky priemysel, ze?
3) zober si ako dlho Agory v Prahe prevadzkujete. Myslim ze niekolko rokov. Ak sa kupia do BA Mercedesy, tak o 5-10 rokov budeme mat v BA stale slusne moderene vozy a vy budete mat stare agory (je samozrejme ze zas kupite nieco nove atd..).
7) hej.. a z tych casich 32mld je vyse 6mld na opravu metra (ak chceme rupat)... ohladne rozpoctu BA je to podobne ako v bode 1. 10 rokov systematickeho rozkladania a srania na BA (Vladovlady...) neopravis za den... Nie su dolezite len absolutne, ale aj relativne narasty.. padlo tu cislo 53%. To je o polovicu (pre horsich poctarov by to v Prahe robilo cca 50mld).