No ono ani taky kovovy (stary) stikac neposobi v 'modernom' CityBuse imho celkom standartne. Tiez je to taka past na oko... Ale v Presove ten system ocividne funguje a ja si ho netrufam odtialto z BA hodnotit.
heee - no mas pravdu - viac by sa to (tie oznacovace) hodilo k tunajsiemu koloritu . Ono elektronicky oznacovac v karose, ktora nevies, ci vydrzi po dalsiu zatacku, ci hrb na ceste, posobi hodne hodne paradoxne
Re #13545 hroch: Nech sa páči, kedykoľvek. Rád Ti prešovskú MHD predstavím. A určite je čo vidieť aj mimo MHD.
Off-topic: Dnes som opäť nejakú tú hodinku strávil v jednom z našich City Busov. Opätovne som sa oddával môjmu obľúbenému prestavovaniu kolíčkov v označovačoch (máme ešte staré "štikatka"), čo považujem za fantastický relax pre dušu. A tak mi akosi prišlo ľúto Bratislavy, že tieto dômyselné zariadenia už nepoužívate
Nechcel som sa uz vrtat v teme tych ugpradov kariet, ale neda mi. Takze:
mne je jasne ze za upgrade SIMky sa plati. Ale nikto ta SIMku upgradovat nenuti...ak sa mylim tak ma opravte.
Keby som ja chcel mat moznost platit svojou 'ICK' aj v spojoch SADky, tak by mi tych 166 SKK za jej vymenu vobec nevadilo. Ale ked tuto moznost nepotrebujem (vyuzil by som ju tak 1-2x do roka...) tak ma serie ze ma niekto nuti k upgradu.
Ked som potreboval upgrade SIMky (malo miesta som mal a moj vtedajsi telefon nemal ziadnu pamat) tak som si za to ochotne zaplatil. Ale nikto ma do toho nenutil bola to moja vola.
Proste nevadi mi DOBROVOLNE zaplatit za upgrade ... ale nemam rad ked ma do toho niekto nuti!!!
papyr, vladimir: joj, ja netvrdim, ze mhd nemoze vyzerat pouzitelne... to len akoby velke mesta si to nevedeli dat do poriadku... pretoze v KE je podobny bordel ako tu u nas v BA. len tolko k tomu vychodu...
ale piste si, ze si raz ten vas slavny presov pridem pozriet... dufam, ze sa tam je naco pozerat aj mimo mhd:p
za upgrade sim-karty platis aj u nas (myslim, ze zadara to je len ak si aktivujes gsm banking, ale nie som si isty, mozno sa aj tam plati), takze tak. ale mate pravdu, ja si tiez myslim, ze by tie ick mali vymienat zadara. alebo fakt preliepat rodne cislo nejakym inym, ako tu niekto navrhol... to sa mi nezda az taka sprostost.
Re #13537 Papyr: Už toľko nechváľ, lebo si začnú o Prešove domýšľať to, čo sme nepovedali a sa keď raz nebodaj na východ vyberú, tak budú tvrdiť, že to nie je až také slávne.
no nie som si istý či sa začne úsek Revište - Šášov stavať tento rok, nikde som to nečítal a sledujem to dosť podroobne. Tento rok by sa mal začať stavať úsek-pokračovanie obchvatu Novej Bane od Rudna nad Hronom po Žarnovicu (je na to zahraničná pôžička, ktorá bola uvolnená tento rok). Technická zaujímavosť tohto úseku je v tom, (pre znalcov miestnych pomerov), že od Rudna v smere po Žarnovicu je asi 1 km rovinka a potom sa cesta stáča doľava veľkým oblúkom asi o 90° a ide hned vedla voznickej skaly (to je taká kolmá skala hneď vedla cesty, bez možnosti postavenia nejakého múru na zachytávanie skál, ktoré pravidelne padajú na cestu) Takže situácia je v tomto lieviku nasledovná: skala, cesta, hneď od cesty asi 4m železničné trať a hneď rieka Hron. Do tohto lievika idú natrepať ešte 4 pruh, tým spôsobom, že zregulujú Hron a posunú ho o 30 m ďalej od jestvujúceho koryta smerom od skaly aby v tomto volnom mieste mohli postaviť 4pruh. Informácie mám z hodnoverných zdrojov.
linky 32, 132 ak si dobre pamatam mali len jednu zastavku Vajnory, na obratisku uz zastavka nebola.
inka 36 nemohla zachadzat vo Vajnoroch az ku stanici, pretoze na mieste sucasnej nastupnej zastavky este nebola ani cesta. Mala priebeznu konecnu Prijazdna (len neviem, ci sa tak volala uz v r. 1985, ale v 1987 uz urcite).
linka 218 vyraza z Jelacicovej, ale dako sa straca pri zastavke Kosicka.
Na uliciach Bojnicka, Galvaniho je pekny linkovy bordel zo sucastnosti.
Pred Vajnormi bude okružná križovatka. Lunacek sa moze kludne aj posrat! Hlavne ze v radiu jacal ake je to drahe a redaktorovi tvrdil ze klame a zavadza. Je to debil, dufam ze Durkovsky ho okamzite vyhodi (aj celu jeho familiu).
Tak sa chod niekedy pozriet do Presova, to uvidis aj ine veci Kazdy voz umyty, desatrocne a-busy a trolejbusy vyzerajuce na 5-6 rokov, 14 TrMky, 15TrMky, 100% vozov hlasi zastavky, 2 CityBusy, 4 fungl nove Karosy 961, dalsich 11 radu 9xx, potom stare, ale funkcne i vizualne akoby nove Karosy 7xx, tu a tam Ikarus, najfrekventovanejsiu trolejbusovu trat na Slovensku, tri nocne spoje (kazdy v hodinovom intervale), z toho dva trolejbusove, jednorazovy listok za 8 Sk, zalaminovane cestovne poriadky, v centre podsvietene...
Sakra, samochvala smrdi, ale ked ono je to vsetko pravda
Inak ked upgradujes SIM kartu (napriklad u Paegas/T-mobile CZ) z beznej na taku, co podporuje Infoservis, GSM banking a Navigator (sluzba, kde zadas poziadavku napr. na najblizsi bankomat a on ti ho na zaklade toho, kde prave si, posle SMSku s adresou bankomatu), tak si za to musis zaplatit.
DP ovsem nezvysuje rozsah poskytovanych sluzieb, vsak? Nemal by teda ziadat za vymenu cipovej (na toto slovo pouzivaju na k-reporte roztomilu presmycku) ziadne peniaze, nanajvys symbolicku ciastku, povedzme 30 Sk. Pokial si sam tuto investiciu nemoze dovolit, je na tom biedne a mal by porozmyslat o tom, ci je hospodarne platit vozidlo, ktore cely den z kazdej hodiny 35 minut prestoji na konecnej.
(DP Presov tiez chcel za kartu 160 Sk, sviniar jeden Ale ten ma zas dotaciu v prepocte na jedneho obyvatela mesta polovicnu oproti Bratislave.)
Tak sa chod niekedy pozriet do Presova, to uvidis aj ine veci Kazdy voz umyty, desatrocne a-busy a trolejbusy vyzerajuce na 5-6 rokov, 14 TrMky, 15TrMky, 100% vozov hlasi zastavky, 2 CityBusy, 4 fungl nove Karosy 961, dalsich 11 radu 9xx, potom stare, ale funkcne i vizualne akoby nove Karosy 7xx, tu a tam Ikarus, najfrekventovanejsiu trolejbusovu trat na Slovensku, tri nocne spoje (kazdy v hodinovom intervale), z toho dva trolejbusove, jednorazovy listok za 8 Sk, zalaminovane cestovne poriadky, v centre podsvietene...
Sakra, samochvala smrdi, ale ked ono je to vsetko pravda
Inak ked upgradujes SIM kartu (napriklad u Paegas/T-mobile CZ) z beznej na taku, co podporuje Infoservis, GSM banking a Navigator (sluzba, kde zadas poziadavku napr. na najblizsi bankomat a on ti ho na zaklade toho, kde prave si, posle SMSku s adresou bankomatu), tak si za to musis zaplatit.
DP ovsem nezvysuje rozsah poskytovanych sluzieb, vsak? Nemal by teda ziadat za vymenu cipovej (na toto slovo pouzivaju na k-reporte roztomilu presmycku) ziadne peniaze, nanajvys symbolicku ciastku, povedzme 30 Sk. Pokial si sam tuto investiciu nemoze dovolit, je na tom biedne a mal by porozmyslat o tom, ci je hospodarne platit vozidlo, ktore cely den z kazdej hodiny 35 minut prestoji na konecnej.
(DP Presov tiez chcel za kartu 160 Sk, sviniar jeden Ale ten ma zas dotaciu v prepocte na jedneho obyvatela mesta polovicnu oproti Bratislave.)
tulenique: ja nechcem byt vrtak, ale ten priklad s tou simkartou nie je az tak odveci, ako sa to zda... obratim to inak: ak vlastnis mobilny telefon, ktory nepodporuje napriklad sluzbu easy, mas dve moznosti - nevolat alebo si kupit novy mobil... co urobis? kupis si novy mobil... alebo prejdes k inemu operatorovi, co ale v pripade dpb nie je dost dobre mozne...
mimochodom, deti, ja som bol cez vikend v BB a okrem toho, ze maju krepu krizovatku na hustaku, maju aj uuuuuuuuzasny vozovy park na mhd. bbds v mojich ociach ako dopravca vyrazne stupol najma potom, co som v beznej premavke nasiel renault citybus...
a co sa tyka ick, mna to uz netrapi, musel som si totiz moju cipkartu dat vymenit uz minuly rok, ked som tu staru dolamal teraz uz mam em-kartu a mam na nej nabity aj kredit na jazdy bratislavskou sad na zahorie, heh