Reply on: Technopol #135935:
Bezprostredne po zrušení 181 bol ráno (cca medzi 7.00 a 7.20) interval na L81 6 min... avšak podľa viacerých nezávislých zdrojov ráno autobusy chodili poloprázdne (resp. ani zďaleka nie také plné ako iné petržalské linky), tak ho zriedili na 8 min..A ak chceme porovnávať LV spred a po 5.9.2005 môžme sumarizovať kapacity na mostoch: Lafranconi, Nový most (ten bol do 2005 najkritickejší čo sa týka obsadenosti vozov), Starý, Prístavný a pribudol Apollo čo ubral časť Starému a väčšiu časť Prístavnému.. a aj tak to nebude celkom objektívne lebo pribudla L99 ktorá rozváža iba Petržku,, teda môžme porovnávať profilové kapacity z jednotlivých zastávok
napr bolo to aj v jednom dávnom update.. koľko liniek stálo do 4.9.2005. na Hrobákovej a koľko tam stálo po 5.9. 2005 (a dnes aj 83..)
Re #135938 T-pol:
93/94 vieš aký majú interval .. predklad podľa cp je v každom období dňa v oboch smeroch
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=943718775825&l1=93&l2=94
Lenže pri tejto intenzite dopravy ako v Ba máme temer nie je možné garantovať presnosť autobusovej dopravy v centre mesta na minútu presne. Oficiálna tolerancia je +1 -3, ale vozy sa zgrupujú už pri dvoch minútach.. a to som neraz zažil aj vláčik 2 ks 93 tesne zasebou na auparku smer Petržka, nie to 93 a 94... (Btw. poobede pri intervale 5 min logicky môže byť preklad iba 2/3 alebo 3/2, ale nie presne 2,5 ? To je súhra faktorov: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, alebo zle nastavenej chronometráže...
...a to je bus-pruh v polke trasy 93 a v dvoch tretinách trasy 94.. ale tu vidno že bus pruh nie je všeliek ani keď je ako súvislý ťah...
68: problémy ako vyššie aj keď sa jedná o jednu linku a redši interval, ale stále sa bavíme o tých istých faktoroch, zmenené je iba číslo linky: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, zle nastavená chronometráž... navyše po trase 68 tušim nikde nie je žiaden buspruh.. aha v Petržke pri saleziánoch asi 20m

A keď sa tak z mesta nakopí klasická trojička, tak prvý voz býva zvyčajne natrieskaný, druhý prázdnejší a tretí úplne prázdny... vymení sa to jedine že by sa po ceste predbehli.. čo ale zasa nie je moc najvhodnejšie lebo na Holíčskej nemajú možnosť opätovného predbehnutia podľa grf..( 1 pruh 68 druhý 94)
80, 95: je pravda že oproti ránu alebo klasickej naplnenosti 31/39 chodia v poobednej špičke o niečo prázdnejšie.. avšak nedával by som iniciatívne podnet na zrieďovanie,, buďme radi že je tam ponúknuté cestovanie na relatívne európskej úrovni aj keď sa nejedná o DD... nemyslím si že by sa tam ľudia mali za každú cenu tlačiť po dvere... a u L80 je už aj tak nepomer medzi ránom a poobedňajškom čo do intervalu a výpravy.. keby sa ešte zväčšil vzniklo by pre vodičov ešte viac atypických služieb (iba ranná špička, výkon cca 4 hod...)
Technopol
- ad interval, nemám rád ak tu niekto spomína že dnešný 4 min. interval je lepší ako 8 min predtým (rétorika DPB), lebo ako tu niekde už dunèo spomínal tak ak dáme dokopy interval ex 78, 85, 95 tak tie linky mali ( Romanova - šafko/mala scena) lepší interval ako dnešná 95 - to je fakt.
Na druhej strane nedá sa to porovnávať, lebo dnes si s 95 rýchlejšie na šafku ako predtým, obsluhuje iné územie (menšie = niekde zlepšenie, niekde zhoršenie) atï. , + treba povedať ,že kvoli nedostatku vozov a vodièov by sa v prípade ,že by nedošlo k prelinkovaniu tie intervali na ex linkách zhoršovali.
Ja proti zmenám niè nemám ale nepáèi sa mi ako je to vždy prezentované.
V 1. prípade sa ve¾mi dobre pamätám ako písali že ako kompenzácia za zrušenie L 181 bude lepší interval na 81 (tých 8 min) èo je pravda, avšak 81/181 bol 6 min = zhoršenie.
V 2. prípade platí to isté ,všade len písali ako vynikajúci 3-4 min. interval nahradí ten zlý, otrasný 8 -10 -12 min. , ale ranná špièka 95 s 3 min intervalom = 20 spojov vs. 78 (8min)+ 95 (8) + 85 (12) = 20 spojov za hodinu.