"Inak keď je o tomto reč ma napadá opäť téma BID a trať Zohor - Plavecký Mikuláš. Na trati je prevádzka síce pozastavená ale nechápem prečo sa s traťou neuvažuje v návrhu BID!"
autobus stoji v strede dediny vlak (okrem Rohoznika) 2 kilometre za dedinou...
1. Nálepky v K2S hovoria niečo iné (vo štvrtok som práve išiel jednou, kde bola kapacita niekde okolo tých 220).
2. Originálna kapacita K2 je 157 ľudí (49 +108). Táto sa dlhé roky uvádzala vo vozidlách. Zmenou počtu stojacich osôb na m2 z 5 na 8 sa dosiahlo navýšenie na cca 220. To je celý fór.
Kozárovce - Lužianky - oblasť nie je riedko osídlená, ale trať vedie odnikiaľ nikam - ani Lužianky, ani Kozárovce nie sú práve žiadaným cieľom. Oblasť po Moravce prirodzene inklinuje k Nitre a tam bolo kratšie a lepšie (bez prestupu) spojenie busom (Žirany), alebo sú zastávky na úplnom konci dediny (Jelenec), či v ešte väčšej r..i (Ladice, Sľažany). V Moravciach bol prirodzený cieľ zastávka Zlaté Moravce závody, ale závody krachli a stanica je 2 km od centra a prechádza sa cez potmavšie sídlisko. Takže tam väčšinou jazdili sóla, len niektoré spoje boli s prívesom. A jazdiť sólo motorom je dnes dosť luxus kvôli poplatkom - autobus je lacnejší a zastavuje viackrát a uprostred dediny.
Podobne Jablonica - Brezová - aj tam jazdili sóla, len jeden ranňajší a jeden popoludňajší pár bol posilnený prívesom. A keďže trať vedie súbežne s cestou, opäť je výhodnejší bus. Šanca na obnovenie premávky je blízka nule.
Rohožník - Mikuláš je nevyužívaná. Zohor - Rohožník - tam je stanica v dobrej polohe v Lozorne a v Rohožníku, ostatné sú 1-2 km od dediny. Takže ani tam nevidím veľkú perspektívu.
V zásade dnes platí, že motorák s jedným prívesom alebo sólo sa dnes dá prevádzkovať jedine tam, kde nie je súbežná cesta. Pri dnešnej cene za použitie dopravnej cesty je totiž pridrahý.
Prečo je ozaj trať Kozárovce - Lužianky bez osobnej dopravy? Tá trať zas nie je v riedko osídlenej oblasti. Ale ako tak pozerám Kollárovo - Komárno je zrelé na to zrušenie rovnako ako Jablonica - Brezová pod Bradlom ? myslíš, že sa tam ešte podarí dakedy obnoviť osobnú dopravu?
Inak nepočíta sa s traťou 112 v BID (Zohor - Rohožník - Plavecký Mikuláš)? Pokiaľ viem tak to tam udržiava len cementáreň v Rohožníku, tak by to mohol kraj využiť a posielať tam 810 alebo 811. Čo myslíš, bolo by fajn?
doktor54321