Reply on: Ike #100137:
Nechápem prečo by sa mali nároky na MHD určovať nejakými medzinárodnými linkami a my opäť v predklone voči medzinárodným nejakým nepísaným "dohodám". Neviem napríklad o tom ako sú naše osobné vlaky ktoré stoja na všetkých zastávkach podriadené medzinárodným rýchlikom, snáď len v tom, že čakajú v staniciach na prejazd EC alebo IC, inak nám tie vlaky prinášajú rýchle spojenie medzi väčšími mestami ale neriešia malé mestečká a dediny, to si riešime my sami takisto ako medzinárodná doprava v úseku Petržka - Filiálka nemá čo riešiť mestskú dopravu. My si to môžeme naplánovať ako chceme podľa potreby, samozrejme bezkolízne s grafikonmi železníc.
Marcelllooo
1. Ja sa za teba namahat nebudem. Dal som ti navod, je na tebe, aby si podla neho postupoval. Ak mas zaujem o nove info, urobis tak. Ak uvidim uprimny zaujem, pomozem ti viac.
2. Zivot prinasa zmeny. Nie inak je tomu aj v pripade dopravneho systemu - je to dynamicky system. V zmysle matematickom i bezne hovorovom.
Potrebny dopyt je uz do znacnej miery uz dnes. Dolezitejsi je vsak vyhlad uz do roku 2015, kedy dopravne potreby prave v tomto prude sa rapidne zmenia.
3. Ano, vsetko to, co uvadzam je lacnejsie. Investicne aj prevadzkovo. Pre porovnanie investicne naklady:
Planovana trat do Petrzalky - 8 mld Sk
Trolejbusova trat v Petrzalke - cca 700 mil Sk
BTW: Rozdiel rekonstrukcii Stareho mosta v uprave s a bez upravy pre elektricku je cca 400 mil Sk v prospech (lacnejsie) bez upravy pre elinu.
4. Cize si osobne zainteresovany na presadeni elektricky?
5. Az absolvujes tie doucka, potom novonadobudnute vedomosti konfrontuj so sucasnymi vyjadreniami a povedz v com spociva nazorovy posun.
Kedze si uz nacal kategorizaciu ciest, mohol by si este mierne zabrdnut do kategorizacie zeleznicnych trati (medzinarodny koridor, regionalna trat atd.)
Az to absolvujes, pochopis aj to, akym sposobom nadradena dopravna infrastruktura dikutuje podmienky nizsim...
P.S. Skus dat do googlu aj interpunkciu...
P.S.S. Cekol si aj tu technicku normu?