Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #193385:
no neviem, s nákupom u vodiča mám vždy viac problémov ako s automatom ? obvykle vodiči nie sú nejak extra jazykovo vybavení a úplný extrém to bol v Grécku, kde aj nápisy sú v tej ich čudnej abecede (nehovoriac o takmer nepoužiteľnom informačnom systéme)
Reply on: eripmav #193384:
ukoncit sucasne linky na letisko v Avione
a zaviest linku Letisko - ASMN - centrum (napriklad namestie SNP) - Hl. stanica
by bolo velmi zaujimave...
aj tak tie linky teraz na letisko su vacsinou prazdne...
interval na BA pomery by zrejme bol velmi ubohy, 30 - 60 minut + podpa potreby navyse,
ale zase kto pride lietadlom ocakava a je zvyknuty cakat aj tu hodinku, co uz...
cena 5eur minus to ze v cene bude celodenny listok (turisti to ale urcite zneuziju, listok predaju alebo sa budu vozit po vsetkych linkach, DPB sa urcite bude obavat...) by mohla aj pokryt naklady...
Reply on: 810zssk #193380:
Pokial mám hovoriť za lety ktoré používam ja, tak áno, zaplatia vrchovato. Verím tomu že dokonca aj grošom smrdiace jedince čo doletia ryanairom sa radšej plesnú po vrecku ak sa odvezú pohodlne a priamo. Už len nákup lístkov priamo u vodiča s možnosťou platenia kartou namiesto šaškovania s automatmi by urobil svoje...
Reply on: 810zssk #193380:
zaujimave ze vo vacsine letisk tie linky prevaduzkuje mesto...
kde nie?
typicky koncept zo zahranicnych letisk je specialna linka na letisko, i pomerne kratka, ktora ma specialnu tarifu, a listok na nu je zaroven celodennym na celu siet...
v BA by pokojne mohol listok stat 5 eur...
koncit na letisku linky pre domacich je hlupost...
linka na trase letisko - ASMN - Hl.st., s cenou 5 eur, pricom v cene by bol celodenny listok by sa neuzivila?
ak nie, tak mozme letisko zavriet... a vyhlasit za polne nakladne letisko a zabudnut nan...
Reply on: 810zssk #193382:
A dalsi priklad z MS: Ako tam ficala doprava. Prvy krat sa zrealizovali poriadne kvalitne dopravne opatrenia. Kvoli turistom. Nie kvoli vlastnym obyvatelom. To ma byt v poriadku?
Reply on: eripmav #193381:
Absolutne nechapes co som napisal. Ja nemam nic proti turistom, naopak, vzdy im ochotne poradim (aj iniciativne ked vidim ze sa nevedia zorientovat v tej debilnej DPB mape), som za to aby sme pre nich vytvarali podmienky a aby sme sa snazili aby sa tu citili dobre. To vsetko ano. Avsak, mesto to nesmie robit na ukor svojich obyvatelov, ktori ho dotuju.

Slovensky pristup je demonstrovany napr. tym ze mesto cistilo ulice az pred MS v hokeji, ked sa islo posrat z navstevnikov. Kvoli vlastnym obyvatelom to neurobilo. Potom sa pytam, preco ho obyvatelia platia.
Reply on: 810zssk #193373:
spravny pristup! typicky a charakteristicky pre "pohostinnych slovakov"
na turistoch sa da zvycajne celkom pekne zarobit, dokonca aj na doprave... pokojne zaplatia aj 5 nasobne cestovne, len musia vediet za co a ako a tak...
ale na slovensku sa dockaju praveho privitania, charakteristickeho pre slovensku pohostinnost, a vystihujuce tento prispevok... MHD je tu pre domacich a vy tu co chcete!
Reply on: irizar #193378:
A zaplatia cestujuci do Bratislavy tie expresne linky? Lebo oni su vacsinou komercne a neprevadzkuje ich mesto, ale nejaky autobusovy dopravca ktory ma zisk z cestovneho.

Mimochodom, pre mna je dost nepochopitelne z akeho dovodu este Slovak Lines nepoziadal o povolenie vnutrostatnej prepravy v ramci SR a nevozi ludi medzi letiskom a ASMN.
Reply on: Andreas.Papak #193375:
Ano, pocul. To nic nemeni ze prvorady ciel mesta ma byt spokojnost jeho obyvatelov.q
Reply on: 810zssk #193373:
Tak nech ale Bratislava potom láskavo tie expresné linky zavedie, kludne aj za štyri eurá a kľudne len zopár spojov za deň naviazaných na prílety. Ja nie som nijako zvlášť odviazaný keď sa musím z kufrom trepať do nadžganej SORky, ktorá ma následne vezme na exkurziu po shopping centrách a polovici Ružinova. Jediný pokus o odvoz ľudí z letiska civilizovaným spôsobom bola tá osemmiestna maršrutka, ktorá krachla hlavne na nulovej informovanosti - nech nečítam toto fórum, nevedel by som o nej ani ja.

A alternatíva v podobe nehorázne predraženého taxíka s vodičom ktorý sa celý trasie na to ako ma ošklbe tiež nie je žiadna výhra...
Reply on: david1 #193367:
no, 96tku som z letiska ešte nikdy nemal plnú, takže nejaký nápor cestujúcich v tomto zmysle nezažíva... omnoho viac sa naplní pri AVIONe
Reply on: MatejBA #193361:
nuž, moje posledné skúsenosti s Thessaloniki alebo Bolognou sú také, že na letisko premáva všetko to, čo bežne v premávky na ostatných linkách, v Bologni boli niektoré vozy upravené na odkladanie batožín a svoje najlepšie roky už mali dávno za sebou... v Amterdame dokonca na letisko jazdia vozy v prímestskej úprave (nie letisková linka centrum - letisko, ale klasická MHD)... čiže nikde nejazdí na letisko to najlepšie, čo doma zrovna majú

Re #193357 Valec: áno, to je riešenie, tiež som sa pohrával s tou myšlienkou...
Reply on: 810zssk #193373:
A take ze mesto má zisky aj z turistov si uz pocul?
Reply on: Valec #193372:
No ja si tiez pod terminalom predstavujem nieco ine, ale to tam nie je ?
Reply on: MatejBA #193361:
Mily pane, uvedomte si prosim ze mesto (platitel vykonov) a jeho dcerska spolocnost DPB (prevadzkovatel dopravy) su tu prioritne pre svojich obyvatelov az potom pre turistov. Teda v prvom rade maju dbat na to aby domacim obyvatelom bola zabezpecena dostatocne kapacitna doprava, az potom riesit turistov. Toto som nikde inde na svete nezazil, ze by doprava na letisko bola nejak kvalitativne preferovana pred zvysnou dopravou. Ked tak islo o expresne linky s 4-nasobnou tarifou oproti beznej MHD 😉
Reply on: 810zssk #193369:
Tak ale ja si pod terminálom nepredstavujem to, čo je tam teraz (dokonca ani to, čo je na Patrónke). ? Ako problém vidím len linku 21, keďže sa nikde nedá dostať z diaľnice... na druhej strane by ale všetky smery, ktoré L21 obsluhuje, boli tak či tak obslúžené inými linkami.
Reply on: Andreas.Papak #193358:
No a?
Reply on: Ike #193355:
Trolejbus po dialnici (21) by bol chutovka ?
Reply on: Valec #193349:
Nic v zlom, ale kde presne pri Tescu Lamac vidis viac miesta na ukoncovanie liniek? Ja tam vidim dve mininastupista (ktore su vlastne jedno dlhe nastupiste) bez akejkolvek plochy na odstavovanie vozov.

V principe proti presunu toho prestupneho bodu nie som, ale potom treba aby tam stali aj Lajnsy a linky ako 21, 34, 83, atd... v oboch smeroch.. co jednak netusim ako by sa tam zmestilo a jednak v smere do mesta by to natiahlo jazdnu dobu.
Reply on: david1 #193363:
V novembri 1988 začala premávku linka 220 (dnes 202), ktorá nahradila linku 20.
V apríli 1992 začala premávku linka 218 (dnes 201), vypravované na ňu boli sólo vozidlá.
Niekedy v rokoch 1993/94 bola zrušená linka 108.
Niekedy v rokoch 1995/96 bola zrušená linka 107, ku koncu svojho života premávali na nej sólo vozy po trase Čiližská - Šíravská - Estónska - Stavbárska - Komárovská -... - Šafko.
Linka 71 vznikla ako náhrada linky 115 (ktorá cez DH nikdy ani nepremávala), DH obsluhovala len jednosmerne vždy v silnejšom smere, zanikla pri reorganizácii v roku 2005.
Od apríla 2002 sú na linku 201 vypravované kĺbové vozidlá.
Linka 109 bola len prečíslovaná na linku 75.

Neviem presne kedy a ako, ale v priebehu doby bol posilňovaný interval na trolejbusových linkách, napr. dnešná 202 má v špičke (o sedle ani nehovorím) lepší interval ako pôvodná linka 20. A to za tých 25 rokov počet prepravených osôb dosť poklesol.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.