Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #203969:
Ale kde je logika vo viazani parkovacich miest "na byt"? Dopyt po doprave negeneruje to ze niekde je jeden byt, ale ze je niekym obyvany. Limit musi mat nejaku suvislost s tym co generuje dopravu ktoru sa snazime obmedzit

Preco dve osoby byvajuce spolu v jednom byte maju mat jedno auto a dve osoby byvajuce vedla seba v dvoch bytoch mozu mat dve auta? Kde v tom je logika? A spravodlivost to nevidelo ani z rychlika...
Reply on: 810zssk #203968:
Pokial je parkovacich miest menej ako bytov, tak predsa logicky nemozes davat parkovacie miesta na osoby. V 4 izbovom byte budu byvat 4 (2 pary, trebars rodicia a ich dieta + jeho/jej partner). O co maju vacsi narok na 4 parkovacie miesta, ako 3 dalsie byty, kde by bolo po 1 cloveku/1 aute na byt?

Najspravodlivejsie riesenie je v tom pripade dat vsetkym bytom po 1 parkovaciom mieste a dalsie nech si zaplatia. Alebo je podla teba ferovejsie dat 1 bytu 3 parkovacie miesta ako 3 bytom po 1 mieste?
Reply on: fanatikmhd #203960:
A podobne sa spytam aj ja: Preco clovek byvajuci sam v garzonke ma mat pravo na zabratie 1 miesta jednou osobou, zatial co ludia byvajuci traja v jednom vacsom byte maju jedno miesto sharovat (teda 0,33 parkovacieho miesta na osobu)?
Reply on: Ike #203961:
Ja som za redukciu poctu aut, aj nejakou regulaciou parkovania, ale zrovna viazanie poctu aut na byt mi nepride logicke. Existuju napokon rozne kategorie bytov pre rozne pocty ludi.
Reply on: Ámos #203957:
Dakujem za vecnu argumentaciu (ako je pri tvojich prispevkoch zvykom).

Dopyt negeneruje "byt" ale to ze v nom niekto byva. Mame plochu x m2 na ktorej je mozne komfortne ubytovat dve osoby. Preco ak je to jeden byt tak maju mat iba jedno auto a ked tam postavia priecku a spravia z toho dva byty tak zrazu mozu mat dve auta? Pocet aut by mal byt viazany bud na obyvatelov, alebo obytnu plochu.

K tvojej otazke: Parkujeme pod barakom dve auta, co zodpoveda poctu obyvatelov nasho bytu. Momentalne je realne ze jeden z obyvatelov sa odstahuje, nasledne tam budeme parkovat jedno auto.
Nebol by som rád, keby sa táto téma strhla na nejakú anti/pro-BA flamewar. Takže sa vrátim k podstate a keďže tu už mám nové zastupiteľstvo, tak nejaké odporúčania ako zohnať peniaze na MHD:

- tlačiť na novelu zákona o podielových daniach 564/2004 a nariadenie vlády 668/2004 tak, aby sa mesto Bratislava vyrovnalo zahraničným mestám a netrpelo pre obyvateľov, ktorí tu nemajú TP ale majú svoje potreby.

- motivovať Bratislavčanov, ktorí nemajú v BA trvalý pobyt aby si ho zmenili. Rôznou formou, najmä parkovacou politikou a zvýhodňovaním MHD. Vzhľadom na postavenie BA by bolo fér, aby sa toto vzťahovalo len na plné cestovné.

- zaviesť rezidenčné parkovacie miesta vo výhodnom pomere pre Bratislavčanov a uplatniť politiku jedného vozidla. Akým spôsobom, to by chcelo analýzu. Či budú Petržalčanie v centre chápaní ako domáci, alebo ako hostia, to už by chcelo nejaký výskum.

- v lokalitách, kde je veľký problém s parkovaním, budovať parkovacie domy s časovou tarifou, ktorá bude po určitom čase (napr. 5h fixná). To pre tých, ktorí nestihnú zaparkovať na rezidenčnom/ majú viac áut/ návštevy.

- preferencia MHD na všetkých stupňoch (budovanie BUS pruhov) a prejazdov električiek. Redukcia električkových zastávok a priecestí.

- asistencia MsP a PZ pri zabezpečovaní vymožiteľnosti preferencie.

- namiesto S-Bahn vybudovanie "obchvatu električky" cez Dostojevského rad a Karadžičovu.

ale to sú len moje názory.
Reply on: Ike #203962:
Ano, o to ide. Jedno auto na byt, ak chces mat dve-tri-styry a chces parkovat pred domom, zaplat. Kludne nech sa da aj volne parkovat, zass nie kazdy je miestny, a chodia aj navstevy...ale pre domacich takto. A navyse a to najdolezitejsie - jedno miesto pre byt. Pre majitela. Ak je tam prizivnik....a nema TP na danej adrese...stale pocitam ako CP a teda plati maximum. Ked si nemieni zmenit TP aby sa peniaze za neho dostali sem a nie do jeho rodnej viesky, tak je pre mna ako "navsteva" na volnom mieste dakde, alebo pred domom ako CP. Koniec...
Ono dole 810 a Pieter maju pravdu, dnesny trend je naozaj viacero aut. Sam mam dve (bohuzial prve je docasne nepojazdne, a i ked by som rad tu pod domom uvolnil box, auto nechcem dat do srotu (je vo vybornej kondicii) a dat dakam mimo dohlad auto ktore tam bude mesiace stat...nie je dobry napad).
Ale jednoducho, jedno pred domom, druhe inde. Navyse magoriat by sa mohol uz s politikou parkovania rozsirit aj do MC. Na banikovej bol travnik, z neho spravili polozenim dlazby dlhe parkovisko. Co urobila starostka? okamzite z toho spravila vyhradene boxy aby sa predavali. U nas obdobne. Na to mmalo boxov co je uz je 7 vyhradenych..permanentne volnych boxov.
Na Ike-ho text prvy : Tu mi parkuje pred domom cela TatraBanka... Mesto pri schvalovani projektu pre 1000 zamestnancov schvalilo aj pre byty v TatraCentre tak 30-40 boxov....a zbytok parkuje tu na sidlisku....Ono to nie je rozhorcenim, ale jednoducho prides domov, a nemas kde zaparkovat lebo kazdy co sem ide do prace parkuje pred domom...prides neskor a vsetko plne domacimi....ak sa netrafim medzi 16-17tou hodinou tak jednoducho....v zivote nezaparkujem pred domom.-...ale pride vikend, a v sobotu rano aj cez noc je tu ale 10 boxov volnych...vzdy....je nadherne vidiet tych "domacich" blavakov. Koniec koncov, vieme, aky je rozdiel medzi Bratislavcanom a Blavakom? Blavaci chodia na vikend domov..... 🙂
Mesto k novemu parkovaniu na Majernikovej:

"Navrhované zmeny v organizácii dopravy na Majerníkovej ul. svojim obsahom vo veľkej miere znižujú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a obmedzujú premávku MHD. Z hore uvedených dôvodov navrhované riešenie statickej dopravy nie je možné."
Reply on: fanatikmhd #203960:
Ja som mal takéhoto suseda. Vadilo mu, že pred našim bytom parkovali zamestnanci jedného subjektu (ktorí ráno prišli a večer odišli) a tak pred dom zaparkoval 4 svoje nepojazdné vraky. Navždy ? logika ?

jednou auto a dosť by mala byť mestská politika. A z vyzbieraných peňazí budovať MHD tak, aby si ráno rodina rozmyslela kto a akým spôsobom kam pôjde.
Reply on: 810zssk #203950:
Práveže viazanie automobilu na byt je podľa mňa okej. Ak by sme prešli na režim automobil na jednu osobu, tak vlastne by sa nič nezmenilo.
Reply on: 810zssk #203950:
reakcia aj na Pietera. Ako som spominal, na 196 bytov v nasom dome je 56 boxov. Ak by bolo na obyvatela... To znamena, ze prvych 10 trojautovych rodin moze parkovat pred domom, a zbytok (196-10 = 186) 186 rodin moze ist do perdele parkovat inde?
Ano, moze mat rodina kludne aj viac aut ako clenov, ale jednoducho, pred domom max jedno miesto (na byt) a zbyle auta nech parkuju inde. V com ma jeho 2 a 3 a 4 a 5 auto vacsie pravo parkovat pred domom nez ja s jednym na 3 osoby? Len preto lebo zaparkoval skor? Akoze ak nakupim dostatok aut pre seba (MB 120L sa da aj za 100€, s prepismi za 150€, 10 aut je 1500€) tak ak zablokujem na parkovisku 10 boxov "pre seba" tak to je moralne a eticky super? Cize v nasom pripade zablokujem 1/5 veskerych boxov...a vsetko je v poriadku, mam na to pravo.
Navyse ako tu uz dakto napisal - pisat auta len na FO, PO nemaju preco dostavat. Pred domom mi uz dnes parkuju 4 tazko objazdne (nakolkoo su velke) dodavky. A pocet sa kazdym rokok rozrasta.... Aj tie tu maju parkovat?
Reply on: ufo #203956:
To je skôr otázka na nás všetkých že cčo sme spravili a mohli spraviť aby to tak nedopadlo...

Občianska kontrola takýchto štátnych organizácií sa dá požadovať a podobne aj podávať trestné oznámenia
Reply on: ufo #203954:
a este k tomu aky predrazeny. By som rad vedel ako by dopadol audit tejto stavby a ake predrazenie by sa zistilo.
Reply on: 810zssk #203950:
no ak ty tomuto nerozumies, tak potom neviem kto bude. Ci tam je osobna zaangazovanost a mate na parkovisku tri auta.
Reply on: diwi #203955:
Ale to je všetko pekné, len sme stále v Bratislave a nie vo Viedni. Ako zabezpečiť, že dostane BA peniaze a použije ich inak ako v Dúbravke a pri Blumentáli??? Na takéto projekty môžme dať hocikoľko peňazí a stále to tu bude....
Reply on: ufo #203954:
Určite je vhodné aspoň skúsiť na obdobie par rokov, som pomerne často vo Viedni a v širšom centre také ako zadarmo parkovanie nneexistuje nehovoriac parkovanie na chodníku..
Ono samotné zadarmo parkovanie v skoro centre je anomália Slovenská plus by som pridal aj ppovinnú daň za motorové vozidlá pre fyzické osoby ako je to v Rakúsku Nemecku Francúzsko.. To je ďalší príjem do rozpočtu mesta. V takom Rakúsku to predstavuje sumu v priemere 200€ ročne za auto. A to je uuž suma s ktorou sa dá pekne začať počítať do MHD ktorá má byť väčšinový systém prepravy

Je nejaká šanca v tomto meste, že peniaze získané z parkovania budú využité na zatraktívnenie a zrýchlenie MHD? Po projektoch typu Dúbravka, Blumentál, kde bol zdroj peňazí dokonca mimo mesta? A dokáže MHD ľudí, čo sa vzdajú auta, MHD odvoziť?
Reply on: Pieter #203952:
"dnes už proste treba rátať na 1 byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3" - super to pomoze, ak parkovacie miesta su stavane na opacny pomer - tj 1 auto na 3 byty ...

Myslim si, ze 1 parkovacia karta za "symbolicku" cenu a nasledne dalsie za trhovu je ferovy system. A ked uz ludia maju na 3 auta v rodine, tak musia mat aj na parkovne. Ked si mozu dovolit benzin, poistku, servis, atd, tak si najdu peniaze aj na parkovanie.
Hlavne voči mladým mi to nepríde fér . Dospelý mladý človek , zarabajúci na seba zo svojím autom ale neschopný kúpi a bývania vo svojom byte by doplácal na to že vlastne jeho rodičia majú auto ( alebo nebodaj aj dve ako je dnes už maximálne bežné . ) Nech si hovorí kto chce čo chce dnes už proste treba rátať na 1byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3. Len prosím nezačnite argumentovať tým že kto má na 3 autá má aj veľa penazí = tým pádom má na platenie parkovného . Jasné výdavky sú za 3 autá ale či si niekto kúpi MB-ML za neviem 60K € alebo ma niekto 3 autá po 4k€ je rozdiel . Chyba hlavná je v tom že sa tu stavajú budovy a miesta k ním žiadne . Ako nápad sa mi to ale celé páči len by to bolo treba doladiť 🙂
Reply on: 810zssk #203950:
Pretoze parkovacie miesta boli povodne za sociku stavane nejakou normou na byt, nie na obyvatelov. Plus ak mas 100 bytov, 200 obyvatelov a 50 miest na parkovanie, podla akeho kluca je lepsie udelovat "parkovacie karty"? Podla obyvatelov ci bytu? Nehovoriac o tom, ze keby to davas na obyvatela a nie na byt, defakto podporujes jazdu jedno osobovym autom, proti ktorej ma mesto bojovat, ak nechce (take velke) zapchy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.