Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #203969:
Ale kde je logika vo viazani parkovacich miest "na byt"? Dopyt po doprave negeneruje to ze niekde je jeden byt, ale ze je niekym obyvany. Limit musi mat nejaku suvislost s tym co generuje dopravu ktoru sa snazime obmedzit

Preco dve osoby byvajuce spolu v jednom byte maju mat jedno auto a dve osoby byvajuce vedla seba v dvoch bytoch mozu mat dve auta? Kde v tom je logika? A spravodlivost to nevidelo ani z rychlika...
Reakcia na: 810zssk #203968:
Pokial je parkovacich miest menej ako bytov, tak predsa logicky nemozes davat parkovacie miesta na osoby. V 4 izbovom byte budu byvat 4 (2 pary, trebars rodicia a ich dieta + jeho/jej partner). O co maju vacsi narok na 4 parkovacie miesta, ako 3 dalsie byty, kde by bolo po 1 cloveku/1 aute na byt?

Najspravodlivejsie riesenie je v tom pripade dat vsetkym bytom po 1 parkovaciom mieste a dalsie nech si zaplatia. Alebo je podla teba ferovejsie dat 1 bytu 3 parkovacie miesta ako 3 bytom po 1 mieste?
Reakcia na: fanatikmhd #203960:
A podobne sa spytam aj ja: Preco clovek byvajuci sam v garzonke ma mat pravo na zabratie 1 miesta jednou osobou, zatial co ludia byvajuci traja v jednom vacsom byte maju jedno miesto sharovat (teda 0,33 parkovacieho miesta na osobu)?
Reakcia na: Ike #203961:
Ja som za redukciu poctu aut, aj nejakou regulaciou parkovania, ale zrovna viazanie poctu aut na byt mi nepride logicke. Existuju napokon rozne kategorie bytov pre rozne pocty ludi.
Reakcia na: Ámos #203957:
Dakujem za vecnu argumentaciu (ako je pri tvojich prispevkoch zvykom).

Dopyt negeneruje "byt" ale to ze v nom niekto byva. Mame plochu x m2 na ktorej je mozne komfortne ubytovat dve osoby. Preco ak je to jeden byt tak maju mat iba jedno auto a ked tam postavia priecku a spravia z toho dva byty tak zrazu mozu mat dve auta? Pocet aut by mal byt viazany bud na obyvatelov, alebo obytnu plochu.

K tvojej otazke: Parkujeme pod barakom dve auta, co zodpoveda poctu obyvatelov nasho bytu. Momentalne je realne ze jeden z obyvatelov sa odstahuje, nasledne tam budeme parkovat jedno auto.
Nebol by som rád, keby sa táto téma strhla na nejakú anti/pro-BA flamewar. Takže sa vrátim k podstate a keďže tu už mám nové zastupiteľstvo, tak nejaké odporúčania ako zohnať peniaze na MHD:

- tlačiť na novelu zákona o podielových daniach 564/2004 a nariadenie vlády 668/2004 tak, aby sa mesto Bratislava vyrovnalo zahraničným mestám a netrpelo pre obyvateľov, ktorí tu nemajú TP ale majú svoje potreby.

- motivovať Bratislavčanov, ktorí nemajú v BA trvalý pobyt aby si ho zmenili. Rôznou formou, najmä parkovacou politikou a zvýhodňovaním MHD. Vzhľadom na postavenie BA by bolo fér, aby sa toto vzťahovalo len na plné cestovné.

- zaviesť rezidenčné parkovacie miesta vo výhodnom pomere pre Bratislavčanov a uplatniť politiku jedného vozidla. Akým spôsobom, to by chcelo analýzu. Či budú Petržalčanie v centre chápaní ako domáci, alebo ako hostia, to už by chcelo nejaký výskum.

- v lokalitách, kde je veľký problém s parkovaním, budovať parkovacie domy s časovou tarifou, ktorá bude po určitom čase (napr. 5h fixná). To pre tých, ktorí nestihnú zaparkovať na rezidenčnom/ majú viac áut/ návštevy.

- preferencia MHD na všetkých stupňoch (budovanie BUS pruhov) a prejazdov električiek. Redukcia električkových zastávok a priecestí.

- asistencia MsP a PZ pri zabezpečovaní vymožiteľnosti preferencie.

- namiesto S-Bahn vybudovanie "obchvatu električky" cez Dostojevského rad a Karadžičovu.

ale to sú len moje názory.
Reakcia na: Ike #203962:
Ano, o to ide. Jedno auto na byt, ak chces mat dve-tri-styry a chces parkovat pred domom, zaplat. Kludne nech sa da aj volne parkovat, zass nie kazdy je miestny, a chodia aj navstevy...ale pre domacich takto. A navyse a to najdolezitejsie - jedno miesto pre byt. Pre majitela. Ak je tam prizivnik....a nema TP na danej adrese...stale pocitam ako CP a teda plati maximum. Ked si nemieni zmenit TP aby sa peniaze za neho dostali sem a nie do jeho rodnej viesky, tak je pre mna ako "navsteva" na volnom mieste dakde, alebo pred domom ako CP. Koniec...
Ono dole 810 a Pieter maju pravdu, dnesny trend je naozaj viacero aut. Sam mam dve (bohuzial prve je docasne nepojazdne, a i ked by som rad tu pod domom uvolnil box, auto nechcem dat do srotu (je vo vybornej kondicii) a dat dakam mimo dohlad auto ktore tam bude mesiace stat...nie je dobry napad).
Ale jednoducho, jedno pred domom, druhe inde. Navyse magoriat by sa mohol uz s politikou parkovania rozsirit aj do MC. Na banikovej bol travnik, z neho spravili polozenim dlazby dlhe parkovisko. Co urobila starostka? okamzite z toho spravila vyhradene boxy aby sa predavali. U nas obdobne. Na to mmalo boxov co je uz je 7 vyhradenych..permanentne volnych boxov.
Na Ike-ho text prvy : Tu mi parkuje pred domom cela TatraBanka... Mesto pri schvalovani projektu pre 1000 zamestnancov schvalilo aj pre byty v TatraCentre tak 30-40 boxov....a zbytok parkuje tu na sidlisku....Ono to nie je rozhorcenim, ale jednoducho prides domov, a nemas kde zaparkovat lebo kazdy co sem ide do prace parkuje pred domom...prides neskor a vsetko plne domacimi....ak sa netrafim medzi 16-17tou hodinou tak jednoducho....v zivote nezaparkujem pred domom.-...ale pride vikend, a v sobotu rano aj cez noc je tu ale 10 boxov volnych...vzdy....je nadherne vidiet tych "domacich" blavakov. Koniec koncov, vieme, aky je rozdiel medzi Bratislavcanom a Blavakom? Blavaci chodia na vikend domov..... 🙂
Mesto k novemu parkovaniu na Majernikovej:

"Navrhované zmeny v organizácii dopravy na Majerníkovej ul. svojim obsahom vo veľkej miere znižujú bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a obmedzujú premávku MHD. Z hore uvedených dôvodov navrhované riešenie statickej dopravy nie je možné."
Reakcia na: fanatikmhd #203960:
Ja som mal takéhoto suseda. Vadilo mu, že pred našim bytom parkovali zamestnanci jedného subjektu (ktorí ráno prišli a večer odišli) a tak pred dom zaparkoval 4 svoje nepojazdné vraky. Navždy ? logika ?

jednou auto a dosť by mala byť mestská politika. A z vyzbieraných peňazí budovať MHD tak, aby si ráno rodina rozmyslela kto a akým spôsobom kam pôjde.
Reakcia na: 810zssk #203950:
Práveže viazanie automobilu na byt je podľa mňa okej. Ak by sme prešli na režim automobil na jednu osobu, tak vlastne by sa nič nezmenilo.
Reakcia na: 810zssk #203950:
reakcia aj na Pietera. Ako som spominal, na 196 bytov v nasom dome je 56 boxov. Ak by bolo na obyvatela... To znamena, ze prvych 10 trojautovych rodin moze parkovat pred domom, a zbytok (196-10 = 186) 186 rodin moze ist do perdele parkovat inde?
Ano, moze mat rodina kludne aj viac aut ako clenov, ale jednoducho, pred domom max jedno miesto (na byt) a zbyle auta nech parkuju inde. V com ma jeho 2 a 3 a 4 a 5 auto vacsie pravo parkovat pred domom nez ja s jednym na 3 osoby? Len preto lebo zaparkoval skor? Akoze ak nakupim dostatok aut pre seba (MB 120L sa da aj za 100€, s prepismi za 150€, 10 aut je 1500€) tak ak zablokujem na parkovisku 10 boxov "pre seba" tak to je moralne a eticky super? Cize v nasom pripade zablokujem 1/5 veskerych boxov...a vsetko je v poriadku, mam na to pravo.
Navyse ako tu uz dakto napisal - pisat auta len na FO, PO nemaju preco dostavat. Pred domom mi uz dnes parkuju 4 tazko objazdne (nakolkoo su velke) dodavky. A pocet sa kazdym rokok rozrasta.... Aj tie tu maju parkovat?
Reakcia na: ufo #203956:
To je skôr otázka na nás všetkých že cčo sme spravili a mohli spraviť aby to tak nedopadlo...

Občianska kontrola takýchto štátnych organizácií sa dá požadovať a podobne aj podávať trestné oznámenia
Reakcia na: ufo #203954:
a este k tomu aky predrazeny. By som rad vedel ako by dopadol audit tejto stavby a ake predrazenie by sa zistilo.
Reakcia na: 810zssk #203950:
no ak ty tomuto nerozumies, tak potom neviem kto bude. Ci tam je osobna zaangazovanost a mate na parkovisku tri auta.
Reakcia na: diwi #203955:
Ale to je všetko pekné, len sme stále v Bratislave a nie vo Viedni. Ako zabezpečiť, že dostane BA peniaze a použije ich inak ako v Dúbravke a pri Blumentáli??? Na takéto projekty môžme dať hocikoľko peňazí a stále to tu bude....
Reakcia na: ufo #203954:
Určite je vhodné aspoň skúsiť na obdobie par rokov, som pomerne často vo Viedni a v širšom centre také ako zadarmo parkovanie nneexistuje nehovoriac parkovanie na chodníku..
Ono samotné zadarmo parkovanie v skoro centre je anomália Slovenská plus by som pridal aj ppovinnú daň za motorové vozidlá pre fyzické osoby ako je to v Rakúsku Nemecku Francúzsko.. To je ďalší príjem do rozpočtu mesta. V takom Rakúsku to predstavuje sumu v priemere 200€ ročne za auto. A to je uuž suma s ktorou sa dá pekne začať počítať do MHD ktorá má byť väčšinový systém prepravy

Je nejaká šanca v tomto meste, že peniaze získané z parkovania budú využité na zatraktívnenie a zrýchlenie MHD? Po projektoch typu Dúbravka, Blumentál, kde bol zdroj peňazí dokonca mimo mesta? A dokáže MHD ľudí, čo sa vzdajú auta, MHD odvoziť?
Reakcia na: Pieter #203952:
"dnes už proste treba rátať na 1 byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3" - super to pomoze, ak parkovacie miesta su stavane na opacny pomer - tj 1 auto na 3 byty ...

Myslim si, ze 1 parkovacia karta za "symbolicku" cenu a nasledne dalsie za trhovu je ferovy system. A ked uz ludia maju na 3 auta v rodine, tak musia mat aj na parkovne. Ked si mozu dovolit benzin, poistku, servis, atd, tak si najdu peniaze aj na parkovanie.
Hlavne voči mladým mi to nepríde fér . Dospelý mladý človek , zarabajúci na seba zo svojím autom ale neschopný kúpi a bývania vo svojom byte by doplácal na to že vlastne jeho rodičia majú auto ( alebo nebodaj aj dve ako je dnes už maximálne bežné . ) Nech si hovorí kto chce čo chce dnes už proste treba rátať na 1byt 2 autá a sú tu proste rodiny ktoré majú aj 3. Len prosím nezačnite argumentovať tým že kto má na 3 autá má aj veľa penazí = tým pádom má na platenie parkovného . Jasné výdavky sú za 3 autá ale či si niekto kúpi MB-ML za neviem 60K € alebo ma niekto 3 autá po 4k€ je rozdiel . Chyba hlavná je v tom že sa tu stavajú budovy a miesta k ním žiadne . Ako nápad sa mi to ale celé páči len by to bolo treba doladiť 🙂
Reakcia na: 810zssk #203950:
Pretoze parkovacie miesta boli povodne za sociku stavane nejakou normou na byt, nie na obyvatelov. Plus ak mas 100 bytov, 200 obyvatelov a 50 miest na parkovanie, podla akeho kluca je lepsie udelovat "parkovacie karty"? Podla obyvatelov ci bytu? Nehovoriac o tom, ze keby to davas na obyvatela a nie na byt, defakto podporujes jazdu jedno osobovym autom, proti ktorej ma mesto bojovat, ak nechce (take velke) zapchy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.