Mam pocit, ze je naladovy ? Ako necestujem prilis casto ECckom na trase BA-Nove Zamky, ale v poslednych 3 mesiacoch siel raz na minutu presne a druhykrat meskal 75 minut bez dovodu (mne znamemu) ?
Aky presny je EC Jan Jesenius? V Breclave by som totiz mal 13 min casu na prestup na dalsie ECcko, a chcel by som teda vediet, ci je spoj spolahlivy a ci na seba pockaju (cestujem 27.12.) ?
Zalezi aj na tom, akym vlakom si isiel. Ak ide clovek antiTalentom, tak kontrolora nikdy nestretna (mozno tak v 0,00001% pripadoch pride revizor), kedze vlaky su usposobene na premavku bez sprievodcov. Zato v starych supravach CityShuttle, ktore napriklad nemaju ani infomacny system sa listky kontroluju vzdy. Pri dvojposchodovych lasiciach je to vseljake.
Pri ceste vlakom sa listky oznacuju v oznacovaci na nastupisti. Pri kupe listka v automate si sam zvolis ci chces aby listok platil okamzite (od momentu predaja, takze neoznacujes), alebo od oznacenia.
Ja som minule išiel do Viedne a späť a vôbec nekontrolovali lístky ani jednu cestu.
A keď tu už diskutujeme o vlakoch, vie niekto, ako to je na trati Wolfsthal - Viedeň s lístkami? Stačí si kúpiť lístok v automate na stanici alebo ho treba vo vlaku aj nejako označiť?
Ono to je asi podobne ako na useku Bratislava-Petržalka - Kittsee. Tam tiez prakticky nikdy nikto nekontroluje, a ked aj, tak vacsinou su Rakusovia, ktorych nezaujima, ci ti plati listok po Petrzalku alebo iba po Kittsee Gr. (z rakuskej strany). Iba jediny raz som tam strtol ZSSK cloveka, avsak aj ten uznal moj listok ktory plati len po hranice (a teda by som asi spravne podla slovenskej tarify isiel v useku od hranic po Petrzalku na cernocha ? )
Malé Krasňany je aj názov developerského projektu medzi Reding Tower a vozovňou, už sa teším, kedy choré hlavy postavia CSS na priecestí pri tom niekdajšom výjazde z vozovne ?
Vlakveduci CD nevie vydat vnutrostatny listok v SR. Medzinarodne listky musia mat urcity format (vynimkou su napr. MPS listky) a to z pokladne nevyleze. Navyse CD listok mozu vydat listky len podla medzinarodnej tarify, ktora je vyssia ako bezna tarifa ZSSK. Navyse podla medzinarodnej tarify nejde vydat listky do vsetkych bodov v SR, len do vacsich stanic (vynimkou su opat MPS listky) napr. Brodske - Zahorska Ves proste CD vydat nedokazu. MPS zas musi zahrnat prechod statnej hranice.
Sprievodca CD dalej nepozna nase tarifne predpisy a v neposlednom rade nema opravnenie kontrolovat listky za usek ZSSK
Lístok z Brodského do Břeclavi v rámci MPS sa určite dá kúpiť v Bratislave. Sám som tak dva-tri roky dozadu kupoval lístok Myjava - Sudoměrice.
Sprievodca ČD by nemal mať problém predať aj vnútroštátny lístok (ak má túto možnosť v POPke), tak ako si môžeš kúpiť vnútroštátny lístok ČD v ktorejkoľvek ZSSK pokladni. BČK vie tiež český sprievodca skontrolovať (ako ako bežne v ČR kontrolujú zamestnanecké karty ZSSK), QR kódy sú generované v súlade s nejakým európskym železničným predpisom.
Hmm ale oficiálne to má byť ako? Alebo žeby existoval interný predpis, že cestovné za úsek "Brodské - Kúty" sa nekontroluje? To mi pripomína našu linku 630: nástup cestujúcich všetkými dverami aj na mimobratislavskom úseku, žiadni revízori...
A ten lístok na MPS je cenovo ako z Kútov? Lebo ak je to z Brodského lacnejšie, tak tí čo majú nárok na bezplatnú prepravu na území SR a chcú ísť osobákom do Lanžhota alebo Břeclavi, tak hoci aj v Bratislave by si mali vedieť kúpiť lístok z Brodského a to sa, pokiaľ viem, nedá..
3; To akože ak chce niekto jednorázovo cestovať vlakom z obce Brodské do Kútov cez pracovný deň po 14:15 h alebo kedykoľvek počas víkendu keď je tam pokladnica zatvorená, tak môže legálne cestovať bez lístka zadarmo, lebo průvodčí ČD nemôže vydať lístok podľa PP ZSSK? A keďže nemôže ani udeliť pokutu, tak vlastne tú pokladnicu tam môžu rovno zrušiť...
Ďalej nechápem z webu ZSSK pri informácii o pokladnici v Brodskom: "stanica má oprávnenie vydávať vnútroštátne cestovné lístky, stanica ležiaca v pásme malého pohraničného styku ŽSR-ČD, z ktorej je cestujúci oprávnený cestovať so zľavneným lístkom MPS"
Takže do susednej stanice Lanžhot ani do Břeclavi tam nie je možné kúpiť lístok? Dokáže taký lístok z Brodského predať aspoň průvodčí ČD či on dokáže iba český vnútroštátny úsek "Lanžhot - Břeclav"?
A to pásmo by sa náhodou nemalo volať "ŽSR - SŽDC" keď už teda nedali "ZSSK - ČD"?
?
1. Vozne DB vezie napr. aj Jesenius, alebo Hungaria.
2. Realne su to samozrejme tie iste vlaky, ale tarifne podmeinky mozu byt ine pri vydaji na CD a DB - podobne ako su ine ceny pri niektorych listkoch ak su vydane na ZSSK vs. CD. Pre zaujimavost, CD potichu spustili predaj listkov medzi SR a CR cez internet.
3. Nie len oficialne zabezpecuje, ale je aj dopravcom. Ak cestujes v useku Kuty - Kuty Gr. akymkolvek vlakom, zmluvu mas so ZSSK, si ich zakaznikom, platis ich tarifu a v pripade akehokolvek problemu ho riesis s nimi. Posadky CD nie su vybavene na kontrolu cestovnych dokladov vydanych podla PP ZSSK a realne ich ani prilis nekontroluju. Podobne posadky ZSSK nekontroluju cestovne doklady v EC na useku Breclav - Kuty a spat, pretoze skratka nemaju ako.
TomJ
A keď tu už diskutujeme o vlakoch, vie niekto, ako to je na trati Wolfsthal - Viedeň s lístkami? Stačí si kúpiť lístok v automate na stanici alebo ho treba vo vlaku aj nejako označiť?