Preco na byt a nie na obyvatela? Lebo ja viazaniu poctu aut na byt nerozumiem - to ako trojclenna rodina z nejakeho dovodu ma pouzivat rovnaky pocet aut ako samostatne zijuci obyvatel? Preco?
mesto musi zatlacit na stat, aby zmena trvaleho bydliska cloveka nestala tri dni dovolenky.
Navrh bol rocna na jedno auto za 50 dalsie za desatnasobok.
Rocna pre CPckara cez 1000,-€
myslim si, ze toto bol velmi motivacny navrh. Bohuzial mnozstvo nasich byvalych mestskych poslancov prenajimaju lahko nabudnute mestske byty po neplaticoch a velmi sa im nehodi, ze by ich najomnici mali zacat take platit. Lebo by si mozno rychlo zratali, ze vlastne a hypo sa im uz teraz naozaj opalti!
mesta nie, mestskej casti Stare mesto. Magistrat ma s BPS zmluvu pol rocne a priebezne ju predlzuje. A tak parkovacia politika na cestach v sprave magistratu moze zacat v podstate okamzite.
Kua, však si spočítaj, aká bola vtedy výprava v špičke. Nepamätám si to už presne, ale orientačne:
1: 9x 2T
2: 7x T
3: 6x K
4: 12x 2T
5: 11x K
6: 4x 2T
7: 7x K
8: 4x T
9: 8x K
10: 6x T
11: 12x K
12: 24x 2T
13: 4x K
14: 3x T.
K tomu si pripočítaj, že často sa na 1T linky vypravovali 2T.
presne tak, komunikácie okolo trolejbusovej výpravni vyzerajú oproti nie tak vzdialenej minulosti minimálne o 100% lepšie, oproti vzdialenejšej z konca doby komančov sa to nedá vôbec porovnať ?
hľadať takú 6135 alebo 6145 na koľaji 17(s tým číslom som si nie úplne istý, predsa len to bolo skoro 30 rokov dozadu) potme v 20cm snehovej brečke nebola žiadna sranda, pod nohami klzké mačacie hlavy, sem tam chýbajúce, prostredie vhodné tak akurát na vyvrtnutie členka, niekedy si stúpil do jamy plnej vody, topánky boli hneď premočené, no samá radosť... a to si šiel do 8-9 hodinovej šichty na odporovej klasike 9Tr, ešte že tie staré šroty aspoň kúrili ?
Ike, beriem Tvoj návrh, ale s jednou výhradou - povoliť rezidenčné parkovanie len pre osobné automobily s EČV BA/BL a sú evidované na fyzickú osobu, nie firmu či živnostníka ... pre firemné autá poskytovať (v rámci možností) miesto za plnú cenu (prípadne s progresívnou sadzbou) a až po uspokojení požiadaviek obyvateľstva ....
jou...ono nejak skor padaju rychlejsie OT nez odpovede....
Ike: TO ano, ale ked ti ludia tu ziju roky....a nezmenia si pobyt? Spravne beriem, kde chcem zit. Proste a skratka, ak clovek vacsinu svojho casu travi v nejakom meste, byva v nom, tak ma v nom mat trvaly pobyt. A nie 400km inym smerom. Resp ked to tak vezmes, TP je na to, aby kazdy vedel, kde ta vacsinou najde. po druhe, to by az tak neprekazalo, keby neboli dotacie rozdelovane na hlavu poda TP. A tak teoreticky vieska, v ktorej cez den nik nie je (vsetci inde) dostava vacsi pridel krmiva ako mesto, v ktorom vsetci su (no nikto s TP)... A z coho ma byt fin mesto? Navyse, tu ani tak nejde o BA ako taku, ale o jej post. Kedze BA je hl.mesto republiky, vacsina velkych institucii a pobociek sidli prave tu. preto je vseobecne znamy fakt, ze obyvatel SVK z inej casti do BA pride (chtiac-nechtiac) zatial co Bratislavcan k nemu nie. Toto priamo dokazuje, ze mesto bude viac vytazene (infrastruktura, doprava) a tudiz by malo z rozpoctu STATU dostavat riadny pridel navyse, nakolko su tu vydaje, ktore nik neuhradi.
A nebola náhodou pôvodná diskusia o tom, či je JD predimenzovaný alebo nie? Lebo to nemá nič spoločné s tým, koľko vozov je prevádzkyschopných, ale koľko ich máš všetkých dokopy.
Nebol by som tak radikálny. Nie je dôležité, kde sa človek narodil, ale kde chce žiť. Výhody pre Bratislavčanov by mohli byť motiváciou pre v-podstate-Bratislavčanov, ktorým sa nechce meniť si pobyt. To isté by malo platiť aj na MHD. BMK je fajn vec, no zvýhodnenie by mohlo byť možno predsa len trocha významnejšie. Aspoň teda v prípade mestských inštitúcií a napríklad cestovného na MHD.
Ano, ale toho casu srotovna kolaj bola plna (dnes prazdna) a aj dielne mali toho viacej. V principe bol stav vozoveho parku pred zmenou storocia dost zalostny. Preto i ked papierovym poctom vozidiel ich bolo rozhodne viac, neviem, ci ich mohlo do vypravy viacej zasiahnut. Realne. Ak mam 5 elektriciek, a jednu v dielnach na oprave, mam 4 prevadzkove. Ak mam 8 vozov (wow, o 60% viac!) ale polka stoji v dezolatnom stave kade tade po dielnach..stale mi zasahuju do vypravy len 4. Preto taka reakcia. Ano, ked to citam spatne, mozno to nie kazdemu dava zmysel...
A obzvlast to viest na sidliskach. Pred vlastnym domom mame parkovisko. Pre 192 bytov mame 56 parkovacich miest. A vies kto tu parkuje? 1Ax XXX, SV, TN, KE, BN, TT... priblizny pomer tu je BL:zbytok - 3:2. Takze cele tunajsie bytove....druzstvo... dodava bratislave 3/5 celkoveho mozneho zarobku. Zbytok sa pari do prdeli kde dotknuty nebyvaju. A potom pri prchode do BA hlasky typu: No v nasej vieske mame krajsie zastavky aj chodniky a namestia.... Ano...za peniaze, ktore ste UKRADLI!!!!
Ja by som skôr šiel cestou rezidenčného paušálneho parkovania. Kto má EČV BA/BL má možnosť si na jedno osobné motorové vozidlo zakúpiť ročnú známku (povedzme za 20 €, v prípade druhého auta by mohol byť poplatok násobný). V uliciach by sa zriadili "verejné parkoviská" s pomerom 3:1 v prospech rezidentov, kde by tieto vozidlá mohli parkovať. Kto nestihne, tak smola, máme kopec súkromných parkovísk, kde je navyše po určitej dobe garantovaná fixná cena. To by zároveň donútilo obyvateľov s prechodným pobytom zmeniť si trvalý pobyt a tým by BA získala štatisticky viac obyvateľov a viac peňazí do rozpočtu na ľudí, ktorý tu teraz reálne žijú, mesto financuje ich potreby a peniaze za nich utekajú mimo. Za posledných 20 rokov klesol počet obyvateľov v Petržalke zo ~120 tisíc na 104 tisíc. Reálny počet osôb sa však nezmenil, no sú bytové domy v Petržalke, kde sa všetky byty prenajímajú. Osobne poznám aj ľudí, ktorý dokonca v BA vlastnia nehnuteľnosť, no trvalý pobyt majú stále kdesi v Svidníku. A statická doprava úzko súvisí s dynamickou.