Rozdiel je v tom, že po prechode eliny cez Dunaj do centra segregacia trate končí. A druha vec je tá, že metro ma vyššiu prepravnu kapacitu a je vyrazne rychlejšie v centre ako povrchova tramvaj ?
Ja by som sa chcel len niečo spýtať tých čo považuju električku do Petržalky len za radialu .
Aký je rozdiel ak bude (v petržalke ) 1.metro t.j niečo premavajuce oddelene pod zemou alebo 2.električka t.j niečo premavajuce oddelene nad zemou ?
jediny rozdiel bude finančný v prospech eliny
Trolejbusy by samozrejme boli lepšie, vozovňa už existuje(Hroboňova), takže ďalšiu stavať netreba. Pokiaľ by tam teda bolo dosť miesta na nové trolejbusy. Ale kde je miesto pre duobusy, bude aj pre trolejbusy ?
Je to teda iba otázka predĺženia trolejového vedenia pod Nový Most, resp. na Patrónku a ďalej na Hl.st.
Môj názor je taký, že predĺženie trolejového vedenia by už nebola taká veľká investícia takže sa to mohlo spraviť.
Pretože ak sa tie úseky majú teraz jazdiť na naftu, tak to bude drahšie ako keby tam bol trolej..
Btw fascinuje ma skutočnosť, že sa kúpilo iba 6 duobusov, pretože si myslím, že je dosť nezmyselné aby pod trolejovým vedením na DD behali aj naďalej autobusy... Malo sa kúpiť toľko duobusov, aby už žiadny autobus nikdy nemusel ísť na DD(ani ako ZV)...
? ? ?
to záleží od toho, ako definuješ nosný systém. Ak sa uspokojíš s tým, že nesie hlavnú dopravnú záťaž, potom je možné v Bratislave určiť linky, ktoré sú nosné - a realizované električkou, trolejbusom, autobusom, a doplnkové - realizované električkou, trolejbusom, autobusom. Je tiež dobrým bratislavským zvykom, že nový návštevník mesta nemá šancu rozlíšiť, ktoré linky sú nosné a ktoré doplnkové.
Ak hovorím o nosnom systéme, mám na mysli dopravnú zbernicu, ktorá najmä
- vedie v trase najväčších dopravných požiadaviek,
- je zabezpečená dopravou s pravidelným taktom, vysokou prepravnou rýchlosťou, frekvenciou a kapacitou
- je minimálne závislá od okolitej dopravnej situácie a počasia, teda vysoko spoľahlivá
- na ktorú sú napojené doplnkové linky
- ktorej stanice sú kvalitne a dostatočne komfortne vybavené na prestup na iné spoje
- a umožní rýchly príchod do centra pre návštevníkov prichádzajúcich zvonka, vrátane P+R.
Takúto zbernicu, teda nosný systém v Bratislave naozaj zatiaľ nemáme, a petržalská radiála na tom nič principiálne nemení. Električka z pohľadu DPB je jednoducho koľajový autobus, trolejbus je elektrický autobus.
heh, od teba ma vulgarizmi neprekvapuju ale na rozdiel od teba, amosa a inych su tu nastastie aj ludia co dokazu prekrocit svoj tien
jo a taka rada, vies skus si najprv zistit co znamena slovne spojenie NOSNY dopravny system a co ho odlisuje od dopravneho systemu
skratka dopadne to tak, ze to bude obycajna radiala. dokonca ani rychloelektricka na barrandov v prahe nie je volana ako "nosny dopravny system" a je dlhsia ako tato petrzalska radiala.
pre amosa, drink, si a dalsi, hadajte ake elektricky jazdia po novej trati na barrandov ? no tie stare a tak isto to dopadne aj v bratislave, ze sa dokupi zopar novych vozidiel (aj tych 15-20 bude vela) a tak ako sa "rozsirili" linky po sprovozneni Apollo tak sa "rozsiri" doprava elektriciek
toto su fakty. a to hovorim, s takymto pristupom mesta budem BA resp petrzalka rada aj za urovnovu petrzalsku radiulu => rozumej ziadny mimourovnovy variant
All:
Nebolo by podla vas lepsie, keby sa nekupovali nejake duokraviny, a postavila by sa trat na Dlhe diely, niekde blizko vozovna a na trasu by sa vypustali klasicke trolejbusy?
alebo sa vykaslat na cele trolejbusy, a iba posilnit autobusovu dopravu??
ale no tak. myslel som že tu dospelí diskutujú, a zas to končí iba na tvojom "klameš, klamár, oklamal blablabla"
Takže predovšetkým: neklamem, píšem svoj názor a nikomu nebránim napísať jeho názor. Mám zrejme iný názor ako ty a snažím sa vysvetliť na čom je založený. O vozovom parku a mnohých iných veciach prehľad mám, a možno aj väčší ako ty.
A som toho názoru, že naozaj to nakoniec skončí v lepšom prípade tým, že bude cca 10, časom 15 nových vozidiel (treba nejaký efekt) a do Petržalky samozrejme budú jazdiť klasické električky.
Ty si toho názoru, že sa naozaj zakúpi 44 až 50 ks nových vozidiel podľa "Zámeru" Magistrátu?
ty k.k.t (ostatnym sa ospravedlnujem za vulgarizmy), a co su napriklad teraz v petrzalke autobusy ? nie su len tak nahodou nosnym systemom (aj ked nevhodnym), kedze vykonavaju na tomto uzemi (takmer) vsetky vykony mestskej hromadnej dopravy. Ked bude vacsinu vykonov realizovat elektricka, tak tu bude nosnym systemom, ak to budu vietnamci s riksami, tak budu nosnym systemom vietnamci s riksou...
ty si fakt mimo a ako vidim, dosli ti argumenty tak tu osocujes z klamarstva
tunel pod karpatami je to najdrahsie z celeho nulteho okruhu => asi 1 miliarda euro. ako som povedal sa nauc citat
prepocty mam zhruba s odhadom a na danu situaciu
ohladne sitiny je to, je to dialnica. a tu financuje stat. si nemyl dojmy a pojmy aj einsteinovu financoval stat, lebo je to dialnica ako so ti vravel, nemas paru
a uplne si to zaklincoval ze radiala do petrzalky je nosny system. a v co je nosny ? prezradim ti to. v nicom. je to taka ista radiala ako do race, karlovky alebo do ruzinova. len je jej cast riesena mimourovnovo.
trolejbusy na dlhe diely sa planovali davno pradavno, len teraz sa to konecne pohlo. to nebolo vybojovane ako novy projekt
stat metro z prioritnych projektov odstranil po tom ako sa mesto vzdalo vystvaby nosneho systemu a rozhodlo sa pre petrzalsku elektrickovu radialu. navyse ju ani nezacne stavat skorej ako v roku 2008 a aj to pochybujem ci bude riesena mimourovnovo, lebo 10 miliard mesto nebude mat.
ohladne suedtiroleru odporucam tebe zobrat mapu a premerat si to pre tvoju info klesat zacina ani nie 50-100 metorov za krizovatkou. zjazd pre auta na hodzovom je 100 metrov. odporucam ti ten listok a popripade aj meter
ohladne financovania metra a jeho vystavby si zisti FAKTY. aj predlzenie trasy A, ktore bude stat do roku 2015 asi 38 miliard korun bude financovane aj zo statnych prostriedkov.
NOSNY dopravny sytem spolufinancuje stat. nejaka elektrickova radiala do petrzalky, ktora nic neriesi stat nezaujima.
A čo si myslíš? Kde prevažne sa robia hĺbené stanice? Vačšinou mimo centra, kde nie je až taka husta zastavba a pod. Ak by si chcel robit hlbenu stanicu v centre, pravdepodobne ta bude stat omnoho viac ako razena z dovodu roznych problemov ako su IS alebo statika budov, dopravne obmedzenia omnoho vacsieho rozsahu co tiez su nemale financne dopady.
na tvoje "nie som istý, či Tebou navrhovaná trasa B neskončí na Šafku" - ak by aj skončila dočasne na Kamennom námestí, ak už máš postavenú časť trasy, zázemie, vozidlá v prevádzke, nie je takým problémom pokračovať ďalej a predĺžiť tunel až na Hlavnú stanicu. Zatiaľčo ak do koridoru pre trasu vopcháš provizórium, asi o päť rokov ľuďom nevysvetlíš, že to zas ideš prerábať, to už tak zostane. Tým trianglom na Šafku to aj skončí a MHD bude pokračovať v biede ako doteraz, iba s ďalšou radiálou naviac, možno s pár novými električkami pre spotterov (lebo nakoniec sa ich kúpi ďaleko menej - viď duobusy). Toto nie je moja šálka kávy.
Vidím to aj ako súboj dvoch predstáv o Bratislave, jeden pohľad hovorí, že toto mesto vymiera, a tomu zodpovedá konzervovanie súčasného rozsahu MHD, s postupnou redukciou, občasným nahradením autobusov elektrickou trakciou (Dlhé diely, 95ka) a postupným nenáhlivým nasadzovaním menších a komfortnejších vozidiel (minibusy, NP vozidlá). Je zvláštne, že na druhej strane súkromné subjekty investujú miliardy do výstavby bytov, kancelárskych, obchodných a skladových priestorov, a stále nachádzajú záujemcov. Ak mesto verí v svoj rozvoj, malo by začať budovať reálny nosný systém ihneď, pretože jeho výstavba už nikdy nebude lacnejšia, iba drahšia.
V Amsterdame tiež dobráci v čase hippie-éry odmietli výstavbu metra, postavilo sa tam nakoniec metro, ktoré centrum obchádza oblúkom a pod zemou ide iba pár staníc. Dnes dodatočne stavajú plné "ťažké" metro v pôvodnej severojužnej trase, napriek tomu že na povrchu chodia električky, vrátane moderných nízkopodlažných. Výstavba novej 9,5 km trate v náročných podmienkach pod vodnými kanálmi ich bude stáť v prepočte cca 53 mld. Sk - z čoho mesto Amsterdam hradí len cca 19%. Ak teda 9 km v jednom z najdrahších miest Európy a vo veľmi obtiažnych podmienkach stojí 53 mld, našich podzemných cca 4 km trasy B, navyše ľahkého nízkonákladového metra môže stáť povedzme 20-25 mld. - čo mi nepripadá taký rozdiel oproti povrchovému poloproduktu za cca 10 mld.
Praha v sucasnosti stavia metro cisto zo svojich zdrojov.
Re #55648 Presbourg: Hlbene stanice a tunely su vyrazne lacnejsie ako razene. Co myslis, preco sa metro stavia hlbenym systemom vsade kde sa to da? Prva pdozemna stanica nema byt pri Dunaji ale na Sturovej ulici. Nevymyslaj si.Ako tu uz bolo pisane, vyska mosta na okrajoch moze byt po rekonstruckii nizsie ako je teraz aj napriek tomu, ze stred sa zdvihne kvoli vyske plavebnej drahy. (info by Kolada)
Re #55650 aquila: A ten sklon je problem? Pokial viem Bratislave je teraz navacsi sklon trate 5,75% a elektricky tam behaju v pohode. V Prahe maju tusim sklon 8%. Pozri tiez vyssie co som napisal Presbourgovi.
Navrhovana trat do Petrzalky je rovnako NDS ako metro. Lebo sa jedna o rychlu, plne segregovanu trat z Petrzalky za Dunaj. Akurat u Petrzalky ma byt prva stanica na Sturovej, pri metre mala byt v prvej etape prva stanica Kamenne namestie. Ta mala byt na dlho (kym sa mesto vylize z dlhov) aj poslednou stanicou v centre. Nepis tu bludy, je tu dost ludi, ktore tvoje klamstva rychlo odhalia, lebo v problematike su znali. Stat NDS v Bratislave z verejnych prac odstranil skor ako bolo rozhodnute ci to bude metro alebo elektricka, takze nenechaj sa yale-om oklamat.
A je hlupe plakat nad rozliatym mliekom. Stat NDS uz do verejnych prac nevrati a tak je treba budovat lacnejsiu alternativu.
A co to kecas za blbosto, ze na Sudtiroler Platz ide elektricka pod zem na 300 metroch. Ved len vzdialenost medzi vstupom do stanicnej haly Sudbahnhof a krizovatkou Sudtiroler Plazt je 500 metrov. (Si to pozri v mape a prerataj cez mierku) Zjazd elektricky pod zem na Sudtiroler Platz je kartsi ako ten na Hodzku pre auta.
Re #55653 aquila: Áno autom jazdim ale nie v centralnej mestskej zone. Tam auto nema co hladat. Do tychto casti maju jazdit autom len ti, ktori v nej byvaju. Do prace, obchodou a za zabavou nech parkuje v sirsom centre a ide pesi alebo nech ide MHD.
Presne taky tlak ako si pan starosta K.V. vybojoval na magistrate vystavbu trolejbusovej trate na DD. Mesto na reko zvrskov dava v poslednych rokoch nemale financie. Ale neda sa za jeden rok opravit vsetko. Ved si spomen kolko kolajovych oracin sa opravilo (Mostova, Radlinskeho, Sturova, cast Vajnorskej, cast Dubravskej radialy) a o ktorych je uz rozhodnute ze sa ide robit v najblizsich troch rokoch alebo sa robia (Obchodna, Hurbanovo, Kapucinska, tunel, Gastanovy hajik - Novy zahon) je ti to malo? Ale ved ty mas na ucte milardy na most popod Dunaj, stovky milionov na kompletnu rekonstrukciu elektrickovych trati hravo najdes.
Re #55652 Presbourg: aquila si vymysla, ziadnych 120 mil na posudzzovanie nejde. Tych 120 mil. ide na uplne nieco ine ale aquila znovu len zavadza.
Re #55655 yale: Zrejme nemas sajnu o stave vozidloveho parku elektriciek v Bratislave. V sucasnosti nie su vozne nazvys a tak ak nikto chce jazdit do Petrzalky, musi kupit nove elektricky. A tie dve T6 co prisli stacit nebudu.
Re #55663
aquila: Myslis v tom rajone, ako dialnica? Nemam pocit, ze tunel sitiny su mimobratislavy. A ajhla, financuje to stat. Ako je toto len mozne?
Re #55665 aquila: Jsane 1 - 2 mld. Ty si uz aj stavebny projektant? Tunel podpod Dunaj za 4 mld krizovanie na Safku za miliardu ci dve? Mas divne prepocty. Tak ako ti vyhovuju, vsak ano.
Re #55668 aquila: Jasne, tunel popod Karpaty je to najlacnejsie co na tej stavbe je. Ty si fakt klamar.
Re #55672 drnik: Presne tak. Hovori o cezpolnych a chce im stavat metro z Petrzalky na Kamenne. zavádzaju, klamu a vymyslaju. si.
Most vs. tunel: Jasne ze most
1:Naco stavat tunel ked je uz most postaveny?
2:Tunel je ovala drahsi.
3:Tunel musi byt aspon 20metrov pod dunajom a to neviem kde by to vyslo nad zem v 'Ba casti' niekde na Kammennom namesti? A v 5trzalskej casti? Bud by hned pri arrtmedii isla elina hore a nad einsteinovu alebo az pod einsteinovu a vysla by niekde za TPDckom
4: Pokial si dobre pamatam tak uz davnejsie sa zistilo ze most pod dunajom je nerealny kvoli zlemu podloziu, alebo horninam ci co to...
Re #55657 ivanbuto: Na ten obchvat urcite prispeju Euro fondy
Re #55673 Matej Balog: Bez diakritiky sa na nete pise vzdy lebo nikdy nevies kedy sa makcene a dlzne dodrbu na podobu pismena * %# a stvorceky najcastejsie ?
S diakritikou sa pise rychlejsie, kvalitnejsie - myslim tym to, ze niektorym sa diakritika nemusi zobrazovat. Ja osobne pisem bez diakritiky uz 3 roky (obcas niekedy), ale ked som pisal skolsku pracu, nevedel som pisat s diakritikou ?