Reply on: Marcelllooo #99777:
ty si neskutocny spekulant a prezliekac kabatov. Nedal by som ti opravit ani vypinac, lebo vela by si k tomu nakecal a nakoniec by si vyhodil poistky v celom dome...Tak ja sa tu s tebou seriozne rozpravam na urovni, necham ti vypracovat mapu petrzalky s izoliniami dostupnosti, ktore sa pouzivaju aj pri dopravnom planovani, ty sa tu so mnou bavis... a ked nemas argumenty, tak to otocis na transport tycoon?
ja som ti nehovoril ze elektricka bude solo a ze ludia sa k nej maju 800m trepat, iba som sa ti snazil vyvratit ze k NDS/elinam (teda podla teba len k elinam, lebo ten tvoj NDS bude asi zazracny) ma pristup viac ako 20% obyvatelov petrzalky a na zaklade mojej mapky, kde nic nie je zvelicene (radius 800m) to tak proste je... to ci sa rozhodnu ist pesi, alebo nie, je uz vec sociologicky. Takisto si nemysli ze by som ich nechal ist 800m pesi. iba jednoduchy zaver : ano v pesej dostupnosti do 10 minut je ich v priemere viac. Je jasne ze treba zvazit aj bariery na ceste ako su bytovky a chodniky... ale 20% je klamstvo a narozdiel od teba (cislo si vyplul z brucha) som si svoje tvrdenie potvrdil - je ich viac...
ty si tu zatial nic nepodlozil faktami, iba sa tu ohanas odbornostou, hoci si len obycajny matfyzak a ekonom, pricom ani jedno nesuvisi s dopravou (ja si myslim ze nejde o akademicku odbornost ale o normalnu, no ty si na tom zjavne potrpis)...
zatial si pre toto forum nespravil nic, iba pises a slizko menis nazory podla toho ako fuka vietor... nevypracoval si ziadnu svoju studiu, ziadnu mapu, alebo aspon schemu tvojho nds si neukazal, len tu protirecis, tliachas blbosti a ked ti ludia od fachu protirecia, tak nereagujes, alebo zhodis diskutujucich tak ze ich zaradis k hracom transport tycoonu... inak az tak by som tu hru neurazal, pretoze so zapnutou konkurenciou, a na tu dobu, to splnalo maximalnu moznu simulaciu reality...
pre toto forum si nespravil nic, akurat si ho dobre zaspinil...
Martin Fundárek
Takže si to preberme trochu podrobnejšie, čo ktorý systém môže obslúžiť.
Variant E – NS MHD na báze električkových tratí s dvoma polokruhmi, novostavbou trate do Petržalky, novostavbou trate do Devínskej Novej Vsi a novostavbou tratí smer (v zmysle ÚP).
Variant V – NS MHD na báze vlakov s novostavbou trate Predmestie – Filiálka – Petržalka, traťou popri Chorvátskom ramene a traťou na letisko.
DD zastávka = doplnková doprava a miesto napojenia na NS MHD.
Devínska Nová Ves – E a V obslúži v podstate rovnako, sídlisko čiastočne priamo, čiastočne DD. E navyše obslúži oblasť Jána Jonáša.
Záhorská Bystrica – E a V nie. DD Lamačská brána.
Lamač – E a V obslúžia Lamačskú bránu, V navyše starý Lamač; sídlisko Podháj pre V DD Lamač, pre E priamo do centra.
Devín – E DD Molecova, V bez napojenia.
Dúbravka – E prakticky celá priamo s výnimkou lokality Štepná (tam DD), V nie (s výnimkou oblasti blízko podjazdu na Alexyho)
Karlova Ves – E priamo (Dlhé diely DD Molecova), V bez napojenia
Staré Mesto:
- Patrónka – len DD do centra
- Červený kríž – DD Hodžovo nám.
- Historické centrum – E priamo, V iba oblasť hlavnej stanice
- Zóna Pribinova – E DD Šafárikovo nám. alebo Nivy, V priamo
Nové Mesto:
- Koliba - len DD do centra.
- ostatné časti obslúžia E aj V rovnako (buď priamo alebo DD)
Rača:
- Rača – E priamo, V len oblasť rodinných domov v blízkosti stanice (DD k ŽST nerealizovateľná bez odstránenia domov vo veľkom rozsahu, uličky úzke a pozícia stanice zúfalá)
- Krasňany – E priamo, V nie (prestup na Predmestí bude nezaujímavý)
- Východné – E nie, V teoreticky áno, ale vidím to skôr ako 810 na Predmestie
Vajnory – E nie (DD Zlaté piesky), V len okrajovo.
Ružinov:
- Trnávka – E nie, V len južná časť
- Ostredky – E aj V obslúžia rovnako
- Štrkovec – E väčšiu časť priamo, V nie
- Trávniky – E časť, V nie
- Pošeň – E časť, V nie
- Nivy – E aj V rovnako
Letisko – E aj V
Vrakuňa – E DD Astronomická; V priamo
Podunajské Biskupice – E nie, V áno
Petržalka – E aj V východná trať obslúžia rovnaké územie, V západná (terajšia) trať navyše oblasť medzi Jiráskovou a ŽST Petržalka (plus Vienna Gate)
Jarovce – E aj V DD Janíkov dvor
Rusovce - E DD Janíkov dvor, V priamo
Čunovo – E DD Janíkov dvor, V DD Rusovce.
Z tohto prehľadu vyplýva, že z najdôležitejších destinácií električka priamo obslúži a vlak neobslúži Karlovu Ves, Dúbravku, Raču, historické centrum a Ružinov. Vlak priamo obslúži a električka neobslúži Pribinovu, Dolné Hony, Podunajské Biskupice, Rusovce a okolie ŽST Petržalka. Okrem toho existujú už plány na električkovú trať cez Vajnory do Rače (nad rámec ÚP), či úvahy o predĺžení trate na Dolné Hony, čo pozíciu električky voči vlaku ešte vylepší.
Preto tvrdím, že NS na báze električky obslúži územie Bratislavy lepšie, než NS na báze vlaku.