tak tie krajiny su privlastky, tak ako standardnemu rozchodu sa hovori anglicky, tak sa sirokemu hovori rusky...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6d/Africa_four_rail_triple_gauge.png
toto je ale zaujimavost... tzv. Africky rozchod..
neviem v akom stadiu to je, ale je v plane zosietovat africky kontinent zeleznicou... no problem je ze v kazdej krajine je iny rozchod... a tak je navrh spravit siet troj-rozhodovych zeleznic...
len neviem ci sa to z financneho hladiska oplati, lebo tie vyhybky budu dobry misung
Ja pod pojmom "priebežná konečná" chápem fiktívnu konečnú, teda zastávku, kde ľudia z vozidla nemusia vystúpiť a môžu sa odviezť plynule z predchádzajúcej zastávky na nasledujúcu. (Príklad: Nám.Ľ.Štúra pre 11 a 14, Šafko pre 12.) 78 má v Petržalke normálnu konečnú. Alebo sa mýlim?
"Normálny rozchod" je terminus technicus pre rozchod 1435 mm. Čo je užšie, je "úzky rozchod", čo je širšie, je "široký rozchod". Nevidím dôvod na používanie označenia "anglický rozchod".
"Nenormálny rozchod" nejestvuje.
Ad definícia električky - overil som si, že máš pravdu. Skutočne v smernici takáto donebavolajúca k***tina je. Takže električka je CESTNÉ vozidlo, PRIPOJENÉ na vodiče (že by šnôrou?), alebo dokonca je električkou aj vozidlo s dieselovým motorom... Takže keby sa Košičanom podarilo posadiť Hurvínka na mestské koľajnice, stala by sa z neho električka. Zato zo Slovenskej strely nie, pretože tá mala benzíňák...
Toto len potvrdzuje, že EÚ má v rukách banda byrokratov, ktorí nemajú ani dunstu o tom, čo svojimi smernicami riadia.
Zábava z oblasti kultúry (divadlá, kiná) JE verejným záujmom. Zábava nasávaním do tretej rána verejným záujmom nie je. (Bez ohľadu na to mi rozdielnosť dennej a nočnej tarify nepripadá ako najšťastnejší nápad, pretože jednak nočáky využívajú aj ľudia z neskorých a na skoré vlaky, poťažmo nočné autobusy, lietadlá a pod., jednak je to ďalšia zložitosť v systéme, čo odrádza ľudí.)
Kadnárova má celkom fajn prístup - k električkovej trati sú to zhruba 4 minúty peši, na zastávku z najvzdialenejšieho bodu (pri Meopte a nad Tramínom) tak 6.
"Ak si si nevšimol spoje sú vypravované dômyselne tak, aby vyzeralo,že jeden mešká a druhý šiel o dosť skôr,tak DPB šetrí."
Väčšiu hovadinu tu už dávno nikto netresol.
Ak zrušíš zastávky A a C, môžeš si gratulovať, ak na zastávke B nastúpi aspoň 6 ľudí, lebo ostatní presedlajú do vlastných plechoviek.
A zrušením zastávok dopravu príliš nezrýchliš - jednak tým, ktorým zastávku zrušíš, predĺžiš cestu peši či prirobíš prestup z doplnkovej dopravy, takže pre nich bude efekt vysoko záporný, jednak ani u tých, ktorí zastávkou prechádzajú, veľa času neušetríš (20-25 sekúnd na zastávku). Skôr by sa zrýchlila doprava, keby sa na semaforoch spravila dynamická preferencia, takže by tam električka nemusela kysnúť, a všetky priecestia by sa vybavili semaformi s takou istou preferenciou, alebo zrušili (aby električky nemuseli brzdiť kvôli autám, ktoré sa na koľaje už napchali, alebo u ktorých hrozí, že sa tam napchajú tesne pred nosom električky).
inak, podľa tohoto ti vznikne nádherný súbeh 99+84
v tomto prípade navrhujem
a/ukončiť 99 na Muchovom
b/otočiť 99 cez nám Hraničiarov a Lachovu (asi je lepšie smerom Mlynarovičova Lachova Hraničiarov, pretože opačným bývajú ráno zápchy)
v každom prípade zrušiť zastávku Ovsište /úplne tam stačí Ovs. námestie/
inak, nikde sa nespomína, AKO bude ČASOVO chodiť 84 - či aj víkend, aký int. a pod.
neporazilo, neboj(neteš) sa ?
nie je to najdôležitejšia vec v živote, všetko treba brať s nadhľadom
inak, bolo 1.11., teraz 15.11., tak uvidíme, či nakoniec budú skôr zmeny mhd alebo nová električka
http://bratislava.sme.sk/c/3555468/Zmeny-MHD-v-Petrzalke-meskaju.html
Podľa tohto sa má 84 presmerovať len v Ovsišti (čo by aj dávalo zmysel, lebo pindalo Ovsište a nie Lachova a pridružené ulice) cez zastávky Ovsišťské námestie, Bulíkova a Šustekova. O Lachovej a Námestí hraničiarov sa taam nič nespomína, a to sa mi nezdá že by to nebolo doležité, lebo pri iných linkách spomínajú každú novú zastávku. Takže žeby nový variant s kozmetickou úpravou 84 len v Ovsišti? (to by tu kecha asi porazilo... ? )
Martin Fundárek
Väčšiu hovadinu tu už dávno nikto netresol.